Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Muligt i forhold til skat at sælge mine aktiver i min forretning (pt personligt ejet) inden jeg omdanner til aps

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Copenhagen
Tilmeldt 16. Jul 12
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 08:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg står overfor at sælge min forretning og jeg har fundet en køber. 

Mit firma er pt personligt ejet men jeg arbejder på at omdanne det til et aps.

Jeg vil gerne afstå mit forretningslokale, goodwill samt inventar men beholde mit personlige firma for at omdanne det til et aps og skyde samtlige penge fra salget op i aps´et

Spørgsmålet er om jeg kan sælge nu inden jeg omdanner til til aps og stadig drage fordel af skattefrivirksomhedsomadannelse og undgå personligt skatteopkrævning for for slaget?

Jeg ser frem til jeres svar

Mvh David 

Tilmeldt 12. Sep 13
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 21:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra København
Tilmeldt 5. Oct 11
Indlæg ialt: 399
Skrevet kl. 09:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej David

Jeg har forhørt, mig lidt rundt omkring og har fundet frem til dette: 

Du skal have en revisor til konkret bedømmelse. Goodwill osv giver skat men hvis der sker en omdannelse til ApS - og det må revisor bedømme om er bedst inden eller efter, så kan den gevinst føres op i ApS ved omdannelse. Formentlig skal omdannes inden - da alm overskud ikke kan andet end beskattes direkte. Selve det overskud der er fra driften giver personlig skat, men det meste andet kan gå med i virksomhedsomdannelse - som så kan koste alt fa formentlig 10.000 kr op til meget mere, afhængigt af hvor meget revisor skal garantere (revisor garanterer for alle værdier - så lidt dyrt)

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)