Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bogføring af ældre bilag i Dinero (vil ikke bogfører i samme regnskabsår)

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 19. Mar 11
Indlæg ialt: 162
Skrevet kl. 11:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har købt nogle ydelser i oktober/december 2014, og mit firma startede jeg op i januar 2015, og ydelserne er brugt til firmaet.

Men når jeg prøver at bogfører det i regnskabsåret for 2015, kan man ikke. Det er forståeligt nok, men hvordan bogfører jeg så fakturaer med bilagsdato på fx 23. december 2014? Oktober 2014?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:30
Hvor mange stjerner giver du? :

I enkeltmands/personlig virksomhed bogfører du dem bare per 1/1-2015 eller på den dato dit firma startede. Havde det været et selskab, så havde forudsætningen været at de var leveret til selskabet i selskabets navn (under stiftelse) ellers ville du ikke bare kunne tage dem ind men i personlig virksomhed kan du bare tage de ting der er betalt for at få indtægter i firmaet - også inden starten (max 6 mdr) ind i regnskabet når selskabet er startet = i 2015

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 19. Mar 11
Indlæg ialt: 162
Skrevet kl. 11:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for det hurtige svar John! :)

Tilmeldt 19. Mar 11
Indlæg ialt: 162
Skrevet kl. 12:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Måske du også kunne hjælpe mig med dette, John? Tak!

Jeg har købt billeder på shutterstock.com som er i USA, så moms betalte jeg ikke. Fakturaen siger 247 DKK, men der er blevet trukket 251,05 kroner fra mit kort. Er det noget jeg bare skal ignorer, eller bør jeg bogfører de 251,05 kroner? Der står direkte på fakturaen at prisen er 247 DKK og også i USD.

Selvom det kun er få kroners forskel, bør jeg jo ikke snyde mig selv... Haha, det er min indre nærrighed der kommer frem nu Skype-Wink

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 13:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Du vedhæfter din bankoplysning på 251 og bogfører det som udgiften, og ikke de kr 247.

Er det et selskab, så kan du handle de varer du har købt i slut 2014 mellem dig og selskabet. Husk der er ikke moms på sådan handel

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:39
Hvor mange stjerner giver du? :

helt enig med arguins. Skulle man være højtidelig kunne man ha 247 på varekøb og forskel på kurs reg - men bare tag de 251 på konto for ydelseskøb USA

så bogfører dinero ydelsesmoms korrekt og du kan angive den OG den koster ikke noget forudsat du er momsregistreret. Var du ikke det som virksomhed så ville ydeleseskøb udenfor EU udløse pligt til momsregistrering

Også enig i var det selskab skulle du købe det af dig selv uden moms

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 12. Mar 13
Indlæg ialt: 551
Fra  Accountman Renskabsservice Skrevet kl. 15:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Du bør dog være opmærksom på, at det ikke er 'bare'.

Din virksomhed skal have en fornuftig udvikling i 2015 for at du kan tage disse omkostninger fra 2014 med.

Mvh

Stig

Accountman Regnskabsservice - regnskabshjælp til din virksomhed - www.accountman.dk

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 16:01
Hvor mange stjerner giver du? :

SWcotspain:

Du bør dog være opmærksom på, at det ikke er 'bare'.

Din virksomhed skal have en fornuftig udvikling i 2015 for at du kan tage disse omkostninger fra 2014 med.

Mvh

Stig

Det må du forklare nærmere!

Tilmeldt 12. Mar 13
Indlæg ialt: 551
Fra  Accountman Renskabsservice Skrevet kl. 17:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg mener bare, at du ikke bare per automatik har fradrag for omkostninger, som henføres til før virksomhedsstart.

Du skal kunne dokumentere at det reelle opstartsomkostninger.

Mvh

Stig

Accountman Regnskabsservice - regnskabshjælp til din virksomhed - www.accountman.dk

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 17:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Deri er jeg enig

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)