Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skat af overskud i enkeltmandsvirksomhed.

Side 2 ud af 3 (24 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46487
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Discover :

Men jeg ville sige til SKAT at jeg ikke forventer et overskud og således skal jeg heller ikke betale uppfront,,,

fint nok. Du skal dog ha modsiden med-  hvis ikke dit formål er klart- nemlig overskud - så kan der dømmes hobby og stop for fradrag for underskud - men det er ikke noget der normalt sker år 1 - men vær opmærksom på, at dit klare formål med at drive virksomheden skal være overskud for ikke at komme i vanskeligheder

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Hvidovre
Tilmeldt 6. Jan 14
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 22:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Discover :

Men jeg ville sige til SKAT at jeg ikke forventer et overskud og således skal jeg heller ikke betale uppfront,,,

Så hellere bare antage at skat er 50% og så trække ud hver måned og gemme de resterende 50% ?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46487
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:10
Hvor mange stjerner giver du? :

P:
Så hellere bare antage at skat er 50% og så trække ud hver måned og gemme de resterende 50% ?
som du vil - men skat har intet at gøre med hvad du trækker ud og på sigt er forskud jo en pligt - men gør som du vil. Jeg synes dine spørgsmål peger på, at du behøver en bogholder der holder ting på sporet

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Hvidovre
Tilmeldt 6. Jan 14
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 22:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

P:
Så hellere bare antage at skat er 50% og så trække ud hver måned og gemme de resterende 50% ?
som du vil - men skat har intet at gøre med hvad du trækker ud og på sigt er forskud jo en pligt - men gør som du vil. Jeg synes dine spørgsmål peger på, at du behøver en bogholder der holder ting på sporet

vh John Hannover

ER godt klar over skat ikke har noget at gøre med hvad jeg trækker ud. Men det jeg trækker ud til mig selv er jo en del af overskuddet, DERFOR jeg spørger omkring skat af overskud og hvordan dette skulle betales.

Fra 3060
Tilmeldt 11. Feb 15
Indlæg ialt: 93
Skrevet kl. 22:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Derfor skriver jeg også at du skal angive forventet 0 overskud og således betaler du ikke B skat upfront.

Givet at du selv må følge med om og hvor meget du efterfølgende tjener, som SKAT skal have en andel af .

Det er sgu simpelt  og uproblematisk 

Fra 3060
Tilmeldt 11. Feb 15
Indlæg ialt: 93
Skrevet kl. 23:02
Hvor mange stjerner giver du? :

B indtægt af overskud af enkeltmandsvirksomhed   er som skat på almindelig løn,

Du kan indbetale til skat hver eneste dag, hvis du vil   og du kan også vente til de beder dig om det...

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46487
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:03
Hvor mange stjerner giver du? :

P:
ER godt klar over skat ikke har noget at gøre med hvad jeg trækker ud. Men det jeg trækker ud til mig selv er jo en del af overskuddet, DERFOR jeg spørger omkring skat af overskud og hvordan dette skulle betales.
det er da ikke sikkert - du kan da sagtens trække penge ud som ikke er overskud - det er bare at skylde noget bort (ex moms osv) - så du må ikke drage sammenligning mellem trække ud og overskud - mange laver den fejl - du kan også sagtens ha stort overskud og ikke EN krone at trække ud til dig selv - pengene kan stå i lager - varelager er ikke en omkostning - så hæver du intet for du har ikke en rød øre til overs - sætter intet af til skat - og får en på goddavven

vh john Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 12. Mar 13
Indlæg ialt: 551
Fra  Accountman Renskabsservice Skrevet kl. 23:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle vel menende Aminoer.

Jeg mener, at der er en masse vrøvl i denne tråd, så trådstarter næppe kan blive klog på denne.

Jeg kunne godt starte på at udrede dette - men jeg tror ikke at dette ville hjælpe.

Er det bare mig?

Mvh

Stig

Accountman Regnskabsservice - regnskabshjælp til din virksomhed - www.accountman.dk

Fra 3060
Tilmeldt 11. Feb 15
Indlæg ialt: 93
Skrevet kl. 23:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Stig John  har jo ret i at du ikke ved at det du trækker ud er en del af overskuddet ,,,  - har du 100.000 på kontoen i maj og hæver 75.000 i juni  , men har en udgift på 50.000 midt juni så har der ikke været overskud, selv om du har hævet 75.000

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46487
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:14
Hvor mange stjerner giver du? :

SWcotspain:
Er det bare mig?
ikke en anelse - har ikke lige set en afstemning Big Smile- men jo - Jeg prøver bare at få trådstarter at forstå, at han kan hæve uden overskud men også sagtens ha overskud til skat- uden at ha en rød øre at hæve - så han kan ikke bare bruge "hæve" til beregning af skat - så enkelt faktisk

Det er vel ikke så vrøvl - men jeg ved heller ikke hvem du mente

vh John Hannover  

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 2 ud af 3 (24 indlæg)