Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nyuddannet og vil gerne være projektleder!! hjælp.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. Dec 13
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 12:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej jeg er nyuddannet i Cand merc. in Business development. Her fik jeg interessen for projektledelse. Det der har fanget mig var styringen altså kontrollen og planlægnings aspekterne i arbejdsformen, da det passer godt til mig.  Men nu sidder jeg og kigger på jobopslag på projektledelse og mange af dem er bygnings-relateret eller it relateret. Dette virker meget spændende men står at man skal have en helt anden uddannelse end det jeg ligger inde med. Altså bygningskonstruktør eller lign. Jeg har fundet nogle få andre jobopslag der er mere relateret til min uddannelse men der er ikke mange af denne type. Havde egentlig troet at projektledere også ville sidde i mange forskellige virksomheder. 

Spørgsmål:

1. Kan man finde projektleder i andre områder end it eller bygningsbebyggelse? 

2. Bliver det kaldt noget andet når "projektlederen" ikke arbejder med it eller bygninger? 

3. Er der nogle områder i vil anbefale mig at ligge fokus på når jeg søger job som projektleder ?

4.  Findes der nogle trainee stilling som projektleder hvor man kan arbejde under en anden projektleder og blive "skolet" i arbejdsprocesserne ?

Jeg kunne virkelig godt bruge at eller anden person ville "lære" mig op og det vil være fantastisk hvis sådanne stillinger fandtes. 

Med venlig hilsen 

Stephan Duedahl 

Tilmeldt 18. Apr 07
Indlæg ialt: 1508
Fra  GrN.dk Skrevet kl. 19:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

1) Ja, der er projektledere inden for alle brancher og områder.

2) Nej.

3) Industrier i udvikling, som kører mange projekter samtidigt.

4) Det er sjældent jeg har set det i praksis, men det kan være det findes.