Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nyuddannet og vil gerne være projektleder!! hjælp.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. Dec 13
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 12:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej jeg er nyuddannet i Cand merc. in Business development. Her fik jeg interessen for projektledelse. Det der har fanget mig var styringen altså kontrollen og planlægnings aspekterne i arbejdsformen, da det passer godt til mig.  Men nu sidder jeg og kigger på jobopslag på projektledelse og mange af dem er bygnings-relateret eller it relateret. Dette virker meget spændende men står at man skal have en helt anden uddannelse end det jeg ligger inde med. Altså bygningskonstruktør eller lign. Jeg har fundet nogle få andre jobopslag der er mere relateret til min uddannelse men der er ikke mange af denne type. Havde egentlig troet at projektledere også ville sidde i mange forskellige virksomheder. 

Spørgsmål:

1. Kan man finde projektleder i andre områder end it eller bygningsbebyggelse? 

2. Bliver det kaldt noget andet når "projektlederen" ikke arbejder med it eller bygninger? 

3. Er der nogle områder i vil anbefale mig at ligge fokus på når jeg søger job som projektleder ?

4.  Findes der nogle trainee stilling som projektleder hvor man kan arbejde under en anden projektleder og blive "skolet" i arbejdsprocesserne ?

Jeg kunne virkelig godt bruge at eller anden person ville "lære" mig op og det vil være fantastisk hvis sådanne stillinger fandtes. 

Med venlig hilsen 

Stephan Duedahl 

Tilmeldt 18. Apr 07
Indlæg ialt: 1508
Fra  GrN.dk Skrevet kl. 19:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

1) Ja, der er projektledere inden for alle brancher og områder.

2) Nej.

3) Industrier i udvikling, som kører mange projekter samtidigt.

4) Det er sjældent jeg har set det i praksis, men det kan være det findes.

Der er nogle, der starter som konsulenter inden for et bestemt område. En konsulent laver typisk lidt projektledelse, når en opgave skal løses. Nogle får smag for det og bliver fuldtidsprojektledere.

Læs op på PRINCE 2 og tag eventuelt et kursus. Det er noget som mange arbejdsgivere kan lide at se.

VH. GrN.dk

IT ++ GrN.dk - Flutter Mobil-Apps, Linux Servere, Webservere Litespeed, Wordpress, Drupal, Laravel, Systemintegrationer, Datakonvertering, Datahentning, Prototypeudvikling, Bash, R-Script, Python.

Fra København Ø
Tilmeldt 8. Jan 10
Indlæg ialt: 317
Fra  Projektledelsen Skrevet kl. 19:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Stephan

Du kan godt tage kurser og undervisning, men meget af det skal du lære i praksis. For at svare på dine spørgsmål:

1) Ja, der er for eksempel projektledere indenfor marketing og reklame

2) Nej, der er ikke min erfaring

3) Du skal finde et område, der interesserer dig, før du søger job som projektleder og så finde ud af, hvilke kompetencer du har, der kan gå i spænd med det område. Hvis du søger job som projektleder uden at have erfaringen i det, tror jeg det bliver svært at finde job. Jeg har oplært masser af projektledere, og vi havde denne her vits: En Cand Merc'er får job og får straks stukket en kost i hånden og bliver bedt om at feje. "Jamen, jeg er jo Cand. Merc.?" "Nå, ok, så skal jeg vise dig hvordan man gør"... :-) Problemet er, at teori ikke er nok i sig selv.

4) Good point, men svært at finde. F.eks. i reklamebranchen er det normalt, at du starter i en junior eller assistent rolle, for det er ikke kutyme at blive sluppet ud i hovedet på kunderne, før du er klar til det. Måske kan du prøve at lede efter konsulentjobs, hvor du kunne blive et "føl" for en garvet projektleder, der kunne lære dig ins and outs af det.

Jeg håber, det hjælper en smule - held og lykke med det!

Fra København
Tilmeldt 14. Dec 05
Indlæg ialt: 624
Fra  Teambuilding Skrevet kl. 10:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Min anbefaling er du faktisk prøver at være en del af et projektteam inden du går efter projektleder. En projektleder er ikke bare planlægning og styring... Så start med at få et arbejde og indgå i et team, og se hvad en projektleder faktisk gør. Det er også godt at vide hvordan det er at arbejde under en projektleder. Det vil i sidste ende gøre dig til en bedre projektleder, da du ved hvordan dem du leder faktisk opererer, og hvilke issues der kan være med at blive ledet og styret.

Nyt projekt: polterabend .  Eller prøv teambuilding.dk

Tilmeldt 31. Dec 13
Indlæg ialt: 55
Skrevet kl. 11:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Find et område som interesser dig og hvor din uddannelse kvalificere dig. Søg så trainee eller føl stillinger. Det er rigtigt godt at have erfaring indenfor ens projekt område. Gør det klart for arbejdsgiver, når du søger at projektledelse er hvad du vil, hvis du får jobbet som dem så forventer du at I samme ligger en plan for hvordan du får opbygget kompetence til at tage en projektleder opgave indenfor 2 år. Selvfølgelig forudsat at du kan overbevise dem om at du har hvad det tager.

Specielt hvis det er med kunde kontakt, tror jeg det bliver svært, at starte som projektleder.

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 19:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Er du fra Århus/Horsens-området, så kan jeg muligvis hjælpe dig med, at få noget erfaring på CV'et.

Hvis du smider mig en mail på jacob@easypie.dk 

Tilmeldt 10. Dec 13
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 15:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jacob.

Det lyder meget spændende. Jeg har sendt en mail til dig, men vil også lige sende det her til. Jeg møder gerne op til et personligt møde, hvor vi kan drøfte nærmere. Du kan kontakte mig på stephanduedahl@gmail.com eller 23969419.

Med venlig hilsen 

Stephan Duedahl 

Fra Odense
Tilmeldt 28. Oct 13
Indlæg ialt: 126
Skrevet kl. 15:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Følger lidt med på dit opslag, håber det er ok! :-)

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)