Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Gennemsnits lagerprincippet - E-conomic

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Herlev
Tilmeldt 27. Apr 10
Indlæg ialt: 62
Fra  synack.fo Skrevet kl. 02:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej :)

Vores IT virksomhed benytter e-conomic som regnskabsprogram, hvilket er udmærket for os. I det daglige har vi fokus på rådgivning, projektstyring og implementering af IT, men dog sælger vi lidt hardware og software løsninger.

I starten bogførte jeg lageret manuelt, da der ikke var den store omsætning af varer. Da det begyndte at blive lidt mere besværligt, valgte jeg at få e-conomics lagerstyring, hvilket jeg mente var lige til højre benet. Dog viste det sig hurtigt, at det ville være mere fordelagtigt for os, at gøre brug af en lagerstyring der benyttede FIFO princippet.

F.eks. har jeg oprettet en vare kaldet backup løsninger. Denne vare har ikke nogen standard pris men er tilpasset kundens behov, hvor kostprisen kan være f.eks. 10.000 kr. eller 30.000 kr., løsningen bliver købt fra en software leverandør. Denne store forskel gør så det, at gennemsnits prisen ikke bliver så pålidelig og dermed vil påvirke brutto resultatet i driftsregnskabet. 

Det giver jo ikke mening, at oprette flere hundrede numre hvergang man sælger en tilpasset software løsning, mener også at det bliver sværere at gøre lageret op. Hvordan gør i og bruger i/kan i anbefale et andet lagerstyringsprogram til e-conomic?

Fra Roskilde
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 422
Fra  LivetSomSenior ApS Skrevet kl. 07:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan I ikke nøjes med at bruger lagerstyringsmodulet til hardware, hvor der rent faktisk er tale om fysiske varer?

Lagerstyringsmodulet egner sig ikke til ydelser eller produkter, hvor kostprisen ændrer sig fra gang til gang. Jeg har selv det samme problem, og har valgt at nogle ting må køres helt udenom lagerstyringen.

Jeg ejer LivetSomSenior, som forhandler praktiske hjælpemidler til ældre og handicappede - se vores hjemmeside.

Tilmeldt 18. Jul 12
Indlæg ialt: 29
Fra  Info Solution ApS Skrevet kl. 07:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej :-),

Ud over at være forhandler af Visma Business bruger vi det selv internt til både projekt- og lagerstyring. Visma Business kan fint styre dine "skaffevarer" med individuel kostpris.

Se mere på www.infosolution.dk eller kontakt mig på 46 969696

med venlig hilsen

Klaus Laudrup Spliid

Fra Herlev
Tilmeldt 27. Apr 10
Indlæg ialt: 62
Fra  synack.fo Skrevet kl. 12:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Tænker bare at det burde være muligt at automatisere dette, bl.a. ved at gøre brug af FIFO. Nu tænker jeg ikke så meget på softwaren, men generelt vil det blive lidt mere bøvlet ved at bruge gns. metoden istedet når lageret skal gøres op. Derudover har jeg den opfattelse, at risikoen for fejl øges.

Men jeg er enig med dig i, at det ville være muligt at bogføre det manuelt. Det ville dog skabe et bedre overblik hvis man kunne reg., købsorden og dermed følge varen i systemet indtil kunden havde den, dette gælder både for hardware og software.

Jeg har f.eks. arbejdt et sted hvor f.eks. varenr. fra 1 til 99 var tilegnet special varer, der ikke normalt var lagervare

Visma er garanteret en fin løsning, men det bliver for besværligt at skifte over fra et program der ellers er tilfredsstillende pt.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)