Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvem kan egentlig se hvis jeg laver et firma

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Aalborg
Tilmeldt 5. Nov 14
Indlæg ialt: 51
Skrevet kl. 22:30
Hvor mange stjerner giver du? :

hej alle... 

Jeg er i gang med at lave bunden til min egen virksomhed... Jeg har et arbejde ved siden af, som jeg jo meget gerne vil beholde... kan bruge det i forbindelse med etableringen af det nye bl.a....m

men vi har en ret nysgerrig bogholder, og jeg ved jo at hun kan se mine skattepapirer mm. Qua hendes stilling.. 

Men hvis jeg nu laver et personligt ejet firma, kan hun så se det? Jeg vil jo gerne selv fortælle min chef det når tiden og planerne er modne til det.. 

Jeg er egentlig ikke nået så langt som til at etablere firmaet på papir, netop pga frygten for sladder og uvidenhed fra andre.. Så det kan godt være det ikke skal være et personligt ejet firma, det er egentlig ikke så vigtigt for mig... Men jeg vil jo gerne reservere navnet, og bare ha papirerne i orden, før jeg går videre endnu.. 

Håber en eller flere af jer kan svare mig på det... Det ligger mig ret meget på sinde, da det er et ganske vigtigt skridt, selvsagt.. 😀

hilsen Gry - der glæder sig rigtig meget og mest har lyst til at fortælle hele verden om min absolut fedeste ide til dato... 😀

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46504
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Det står ikke  i skatte papirer - men alle der måtte søge på dit navn i cvr.dk og virk.dk vil kunne se du har firma som enkeltmands/personlig virksomhed - også efter du måtte slutte, og står der du ikke må i din kontrakt, kan du afkræves penge fra den dag du brød det, også efter du er sluttet og de måtte checke hvornår du stiftede

Ha rene linjer

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Aalborg
Tilmeldt 5. Nov 14
Indlæg ialt: 51
Skrevet kl. 22:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak for svar... Ja, hun søger jo næppe disse steder som du nævner, så der er ingen fare... 😀

jeg har ingen konkurrenceklausul i min kontrakt, så der er heldigvis ingen fare på færde der heller.. 😀

jeg går helt sikkert også ind for rene linjer, så der er vi helt på bølgelængde.. 😀

jeg tænkte jo bare at hvis det er et personligt ejet selskab at man så ville kunne se det på min skat... 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46504
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:49
Hvor mange stjerner giver du? :

lightminded:
jeg tænkte jo bare at hvis det er et personligt ejet selskab at man så ville kunne se det på min skat..
det kan man ikke - man kan kun se trækprocent og fradrag - og man kan ikke vide, om den er ændret grundet huskøb,  lån eller andet

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1259
Skrevet kl. 11:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Er det ikke din arbejdsgivers bilfirma du forsøger at lave reklame for, hver gang man læser dit navn?

En chef finder smuds ved at søge på virksomhedens navn på google, og det er ikke topdollar loyalitet du har gang i.

Du tænker hvad han ikke ved har han ikke ondt af, men det bliver hurtigt hans problem hvis du møder uoplagt på arbejde eller bliver nødt til at ringe til kunde i arbejdstiden, eller tage en time tidligt fri for at hente en pakke ect.

Hvis du spørger er det vel sandsynligt du får tilladelse hvis det kan adskilles, undlader du er du illoyal hvis det opdages, du vil fortælle hele verden om din fede ide men stresse livet af dig selv ved at lyve for din arbejdsplads og lade som om dit firma ikke eksisterer?

Det er bedre at spille med åbne kort, så kan det være de accepterer det også er vigtigt for dig at prøve dine ideer af.

Fra Aalborg
Tilmeldt 5. Nov 14
Indlæg ialt: 51
Skrevet kl. 18:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg havde faktisk glemt jeg havde lavet den... 😀

nu er jeg så heldig at den ide jeg render rundt med, ikke er i kambolage med mit primære job.. Som sagt så er det ikke kommet videre end på tegnebrættet, og jeg har bestemt heller ikke travlt.. Jeg elsker mit arbejde, og skulle jeg være så heldig på et tidspunkt at min egen ide går hen og bliver noget jeg kan leve af, så har jeg heldigvis mulighed for, rent praktisk, at beholde mit nuværende arbejde.. 

Det skal siges at min ide ikke er et produkt, som langt de fleste iværksættere (går jeg ud fra, har ikke læst statistikkeren) laver.. 

men jeg er bestemt glad for din omtanke.. Og du har da også ret.. Jeg vil egentlig bare gerne have Muligheden for selv at fortælle det, og ikke lade alle mulige andre om det... 

Tusind tak for jeres svar... De er som altid skønne at få.. 😀

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)