Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vedr told moms og skat.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 12. Jul 15
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 05:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej er en dreng på 14 år, som her for 3 uger siden startede jeg min egen lille Iphone reperation hjemme ved mig selv.Men kan godt se det ikke fungere helt med hvad jeg tjener, jeg tjener cirka 9000,- om dagen som jeg godt kan se går langt!!!! over grænsen af hvad man må tjene 50000,- på 12 måneder. var kun igang i 7 dage indtil jeg havde nået maksimum 50000,- og blev ved med at få kunder som jeg blev nødt til at afvise da jeg er bange for skat ligepludselig banker på min dør.

så jeg har lige nogen spørgsmål:

Jeg er vel nødt til at oprette det i min mors navn da jeg jo kun er 14 år??? Eller er der en anden måde det kan stå i mit navn?

Hvor meget skal jeg betale af i moms og told?

Bestemmer jeg selv min egen indkomst? eller skal jeg gå efter noget om måneden som så er fast?

hvor tilmelder jeg mig skatterne til det hele og i hele taget oprette et firma skal jeg gå ned til kommunen??

Tak på forhånd. Undskyld men jeg er ikke så god til det med Moms og skat og alt det der så håber i kan hjælpe en ny en ud :)

Tilmeldt 27. Dec 13
Indlæg ialt: 1202
Fra  Cartoonkids.dk Skrevet kl. 10:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kender ikke reglerne så jeg kan ikke give dig fyldstgørende svar, men da du har den alder, er du nød til at blande dine forældre ind i det og formentlig søge om nogle tilladelser - hvilket du nok skal have styr på med det samme.

Tjener du under 50.000 kr fordelt på 12 måneder, skal du ikke betale moms, men du skal betale skat af den første kr du tjener. Med de beløb du nævner, så skal du både betale skat og moms.

I et enkeltmandsfirma, kan du bare hæve de penge du har lyst til fra kontoen, men det er en rigtig god ide, at sætte penge til side, så du kan betale skat og moms, når de bliver opkrævet.

Du skal helt klart have hjælp og søge tilladelser hurtigst muligt, hvis det er som du beskriver det.

- Kim -

www.cartoonkids.dk - sengetøj til børn med superhelte, prinsesser og tegneseriefigurer

Tilmeldt 2. Feb 15
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 12:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Når du er 14 så skal må du ikke oprette et firma, så det skal du have dine forældre til, men du heller ikke indgå aftaler med kunder om priser eller modtage penge fordi du ikke er fyldt femten endnu.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46561
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:28
Hvor mange stjerner giver du? :

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)