Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

nogen der kan hjælpe med opsætning af cloud vps?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Roskilde
Tilmeldt 16. Jun 09
Indlæg ialt: 2315
Fra  PITOT Watches Skrevet kl. 12:26
Hvor mange stjerner giver du? :

ja som titel siger - skal gøre cloud vps klar til en magento webshop der skal flyttes derover

Aviator ure inspireret af kampfly - pitotwatches.com

Fra Odense
Tilmeldt 13. Jan 10
Indlæg ialt: 21
Fra  nilas.me Skrevet kl. 13:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Send mig en mail på mail snabela nilas.me så skal jeg gerne hjælpe dig :)

Fra Roskilde
Tilmeldt 16. Jun 09
Indlæg ialt: 2315
Fra  PITOT Watches Skrevet kl. 14:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Nilas Gram:

Send mig en mail på mail snabela nilas.me så skal jeg gerne hjælpe dig :)

tak, har sendt mail

Aviator ure inspireret af kampfly - pitotwatches.com

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Alloygator fælgbeskytter:
skal gøre cloud vps klar til en magento webshop der skal flyttes derover

Jeg synes det er skræmmende at se hvor mange der begynder at sætte VPS'ere op. Kompleksiteten ved at sætte en server korrekt op, overvåge den og holde den opdateret kræver en del erfaring og nogle stærke processer.

Hvad er det der får 'opsætning og vedligehold af linux-server' til at lyde som om at det er en opgave på linje med at få gjort sit hus rent af en tilfældig studerende? 

Når den er sat op, hvem kontrollerer så at det er korrekt?
Hvem overvåger den og sikre handling hvis den går ned?
Hvem reetablerer den hvis behovet er der?
Hvem har ansvaret for backups og hvordan/hvor ofte kontrolleres de?

Hvem står for sikkerhedsopdateringer?

Firmaer som www.builtwith.com lever af at sælge lister over eksempelvis webshops bygget på Magento, Prestashop, Woocommerce eller noget fjerne. Nogle køber disse lister og bruger dem som leads til deres telefonsælgere. Andre sætter et system op der tjekker for kendte svagheder og udnytter så disse når et sårbart mål findes. Hvis en shop har eksisteret i et halvt år er den med al sandsynlighed på disse lister.

Du allerede har sikkerhedsproblemer nok på din shop i dag uden selv at stå for serverdriften. Der er med stor sandsynlighed allerede hackere der har lagt bagdøre ind i dit system ligesom der er en hvis risiko for at dine kunders køb og personlige oplysninger sendes videre på et daglig basis.

Når man ikke har en plan for vedligeholdelse af ens software vil det at udvide til selv at have ansvaret for serveren tangere til at være uansvarligt.

Jeg vil på det kraftigste anbefale folk der overvejer en dedikeret server eller VPS i stedet at gå ind på www.magentohotel.dk og leje et webhotel der matcher deres behov og hvor andre har ansvaret for driften. Man gør hverken sig selv eller ens kunder en tjeneste ved at sætte en VPS op.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)