Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Rettigheder til hjemmeside inden et cvr.nr.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 12. Aug 15
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 15:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg står i en ret kedelig situation, hvor min samarbejdspartner pludselig har valgt at lukke min mail og ændre admin-koden til vores hjemmeside

Det er mig der har lavet 80% af hjemmesiden, samt har størstedelen af kontakten med vores kunder. 

Kan min partner godt slippe afsted med det rent juridisk? 

Det skal siges, at det er min partner der har købt hjemmesiden og at vi endnu ikke har oprettet et selskab (da vi ikke 100% er blevet enige om arbejdstid og ejerskab). Vi har arbejdet på det i et lille år.

Tilmeldt 26. Jun 13
Indlæg ialt: 30
Fra  Vandreshoppen.dk Skrevet kl. 15:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Uden at det er et juridisk fyldestgørende svar:

Hvis det er din partner der ejer domænet og I ikke har indgået en kontrakt, vil det blive svært for dig. 

Jeg tænker du kun kan komme uden om det, hvis du kan bevise at du har medejerskab. 

Men det er jo nok en umulig proces. 

Hvilken type hjemmeside er det? hvilken forretning sigter i mod?

Fra Aalborg
Tilmeldt 27. Jan 13
Indlæg ialt: 344
Fra  Trade A Lot Skrevet kl. 16:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kan være en lidt tricky sag, og nu ved jeg ikke hvad "det er mig der har lavet 80% af hjemmesiden" indebærer. Hvis du f.eks. har lavet grafik, kodet hjemmesiden, skrevet tekster m.m., og du kan dokumentere at du har lavet disse (f.eks. havde originalbillede, kode eller tekst), så kan han stævnes for uberettiget brug af indholdet, hvis ikke andet er aftalt i mellem jer.

Mht. at han har lukket din mail og "taget" hjemmesiden, så kan det være ret svært, vil jeg mene, hvis ikke I har noget på skrift eller lign.

Evt. skriv en mail til mig på mail@kopieret.dk, så vil jeg prøve at se hvad du har af muligheder :)

Mvh. Daniel fra http://kopieret.dk/

Er din tekst eller billede blevet kopieret?
Lad Kopieret.dk hjælpe dig med din sag - "no cure, no pay"

Tilmeldt 12. Aug 15
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 16:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Altså foruden de ændringer som hjemmesiden har logged, så har jeg fået tilsendt originalbillederne fra vores samarbejdspartnere og derefter lagt materialet op på hjemmesiden. Jeg har både alle originalbillederne, samt teksten liggende på min computer. 

Vi har intet på skrift, andet end selvfølgelig mailkorrespondancer i massevis, og så min partners forslag til hvordan ejerskabsfordelingen skulle se ud. Men det er vel på sin vis også "noget på skrift", for hvorfor skulle min partner sende mig et udkast, hvis jeg ikke var en del af "projektet"!?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46465
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:56
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg tror det er opad bakke. Hjemmesiden og vel dermed mail domænet har han, om jeg forstår dig ret, købt og betalt. Dermed kan han jo styre hvem der vil hvad og må hvad på det domæne og den mail.

Dit arbejde - det kan du måske med korrespondance vise at du har ophavsret til (med mindre de billeder er nogen som din partner kan få OK for at bruge fra de som har taget dem - for står det som at det ikke er dig der har taget dem)

Billederne er jo ikke din ophavsret men nogen du har fået fra andre og bare lagt op - så det vil være dem der har ophavsretten der skal klage over brugen hvis ikke de har lavet aftale nu med din makker.

Den tekst du har skrevet kan du kræve taget bort ud fra din ophavsret - hvis du kan bevise den, og det lyder muligt

En retslig tvist her, vil koste ganske meget og vil meget meget let endnu ud i, at den der har betalt domænet stadigt ejer det - måske forbud mod at bruge visse ting - kasten med mudder, og et kompromis hvor parterne betaler hver sine sagsomkostninger. 

Jeg tror jeg ville skrive det på som lærepenge desværre

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 31. Jul 15
Indlæg ialt: 232
Skrevet kl. 20:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du har programmeret hjemmesiden og kan dokumentere dette, har du en god sag, da du pr. automatik har ophavsretten til kildekoden.

Har dit arbejde bestået i at redigere kunders materiale, skrive om kunderne på vegne af hjemmesiden m.m. kan du roligt følge Cookies anbefaling og skrive det på lærepenge-kontoen.

Tilmeldt 12. Aug 15
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 18:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har ganske lidt programmeret, men har selv skrevet alt tekst mv.

Tak for svar fra jer alle 

- Jeg har valgt at smide det hele videre til en advokat, og ud fra hvad han siger, tager jeg stilling til den videre proces. Dette er nok mere for at få en endelig bekræftelse på, at jeg ikke kan gøre noget ved det... Irriterende lærepenge! 

Lige et sidste spørgsmål: Hvordan sikrer jeg, at min (ex)partner ikke benytter mit navn, bl.a. i mails, når han skriver ud til "vores" kunder og samarbejdspartnere?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46465
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Sprout:
Lige et sidste spørgsmål: Hvordan sikrer jeg, at min (ex)partner ikke benytter mit navn, bl.a. i mails, når han skriver ud til "vores" kunder og samarbejdspartnere?
gør ham opmærksom på det - og hvis han gør det - stil krav om han holder op - der er ikke et politi til det, så også der, skal du ud i en civil retssag - men det er helt klart han ikke må gøre det

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)