Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

har jeg misforstået noget ?

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 17. Sep 14
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 20:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle sammen

mig og kæresten har for noget tid siden anskaffet os en wallstickers maskine (plotter) og har der efter lavet lidt wallstickers til os selv samt familie og venner, men nu er interresen begyndt at blive så stor så vi overvejede at starte op som I/S virksomhed .. men skal lige sikre mig at der ikke er en bagside af medaljen for så vidt jeg kan se får vi kun fordele ved det ..

ved opstart af virksomheden får vi

Rabat på porto
spare momsen ved bestiling af vare til at lave wallstickers

mulighed for at komme ud til mange flere kunder

er der nogen krav for at virksomheden kan køre , ud over der skal betales moms af det solgte ?? for så længe vi betaler de ting vi har modtaget kan der vel ikke ske hverken os eller virksomheden noget negativt ??

// Simon

Fra Grenå
Tilmeldt 31. May 14
Indlæg ialt: 204
Skrevet kl. 21:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Theoisak. 

Det er altid en fordel, at være registeret som virksomhed, ikke kun mht rabat på porto. I vil kunne handle B2B med andre firmaer og etablere individuelle aftaler og priser med andre virksomheder.

Theoisak:
er der nogen krav for at virksomheden kan køre , ud over der skal betales moms af det solgte ?? for så længe vi betaler de ting vi har modtaget kan der vel ikke ske hverken os eller virksomheden noget negativt ??
 

Vil du uddybe ovenstående? :-) 

Tilmeldt 27. Dec 13
Indlæg ialt: 1202
Fra  Cartoonkids.dk Skrevet kl. 22:02
Hvor mange stjerner giver du? :

I skal også betale skat, ikke at forglemme.

www.cartoonkids.dk - sengetøj til børn med superhelte, prinsesser og tegneseriefigurer

Fra Grenå
Tilmeldt 31. May 14
Indlæg ialt: 204
Skrevet kl. 22:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Og når der skal laves løn skal der betales AMB og ATP 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46479
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeppechristensen46:
Og når der skal laves løn skal der betales AMB og ATP 
laves ikke løn normalt i I/S

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Grenå
Tilmeldt 31. May 14
Indlæg ialt: 204
Skrevet kl. 22:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Min fejl havde overset at det var et I/S ...

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46479
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Theoisak:

1

vi overvejede at starte op som I/S virksomhed .. men skal lige sikre mig at der ikke er en bagside af medaljen for så vidt jeg kan se får vi kun fordele ved det ..

2

Rabat på porto

3

spare momsen ved bestiling af vare til at lave wallstickers

4

mulighed for at komme ud til mange flere kunder

5

er der nogen krav for at virksomheden kan køre , ud over der skal betales moms af det solgte ?? for så længe vi betaler de ting vi har modtaget kan der vel ikke ske hverken os eller virksomheden noget negativt ??

1 Ja I/S skal man tænke på den personlige solidariske hæftelse og i høj grad på ejeraftale, som ikke er mindre behov mellem kærester. Læs gerne min Ebog som siger rigtigt meget om alt det man skal tænke på ved at stifte og drive I/S https://www.saxo.com/dk/personlig-virksomhed-enkeltmands-is_pdf_9788740489989

2 Forstår jeg ikke - porto er jo porto og koster hvad den koster - for private eller virksomheder - 

3 Ja spare moms på jeres indkøb som momsregistrerede når det er rene firmabehov der købes til, mod at lægge moms på jeres salgspriser til alle

4 Ja der er vel klart muligt

5  Hæftelsen hvis nogen kan skaffe jer tab - men det er jo muligt det ikke kan ske (i kunne bruge et motiv/billede som en anden havde copyright på), regnskab efter årsregnskabslov osv - men det er alt sammen med i førnævnte bog

vh og god vind med det John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 17. Sep 14
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 22:18
Hvor mange stjerner giver du? :

har det nogen betydning på boligstøtte + delvis fri plads til ungernes vuggestue , hvis du ikke hiver pengene ud af virksomheden ? på den måde negativt ..

Fra Bispebjerg
Tilmeldt 25. Jan 12
Indlæg ialt: 240
Fra  RealMadridFan Skrevet kl. 23:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hvis du får boligstøtte pga. arbejdsløshed, så ja. Du mister både dine dagpenge/kontanthjælp og boligsikring hvis du hiver en lønseddel til dig ud af virksomheden.

Så vidt jeg ved!

Tilbyder gratis hjælp til både offline og online marketing, skriv til mig!

Tilmeldt 17. Sep 14
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 15:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er ikk arbejdsløs men på SU og derved er boligstøtten jo det højere så ved ikk om det ville ændre i den ? Vi har kapital lagt til side til virksomheds opstart og vores plan er at køre firmaets økonomi ved siden af så vi ikk får løb før vi er færdig uddannet netop for at undgå de trækker men ved ikk om det er nok ikk at hive dem ud ??

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)