Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bogføring af webshop salg.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Esbjerg
Tilmeldt 10. Dec 13
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 19:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Godaften,

Hvordan foregår det når jeg skal bogføre salg fra min webshop. Webshoppen genererer selv en faktura, og sender en kopi til mig. Når jeg så bogfører printer jeg de fakturaer ud jeg har modtaget. Her tænkte jeg at jeg har 2 muligheder, og jeg vil høre om man kan bruge nederste mulighed!

I dinero kan man under "Regnskab" -> "Kasseklade" bogføre hvor man vælger konto og modkonto. Her vælger jeg så salg af varer osv. som konto og bank som modkonto og i beskrivelse skriver jeg faktura nr fra webshoppen. Når det er bogført har jeg et bilagsnr. som jeg skriver på fakturaen og lagrer det i min mappe.

Nr. 2 måde, som er den jeg vil spørge om det er muligt.
Jeg printer fakturaerne ud for dagens salg. Jeg går under "Regnskab" -> "Kasseklade" og bogfører ligesom ovenover. Men istedet for at jeg bogfører hvert salg, tænkte jeg om man kan lægge dagens salg sammen og bogføre det samlet, og hertil i beskrivelsen skrive f.eks. faktura 10-47. 

Beløbet kommer jo til at passe uanset måden, og jeg har alle bilagene, så jeg ser ikke noget forkert i det. Men kan man gøre som jeg beskriver i nr. 2?

MVH

Martin Fjord

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46495
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:07
Hvor mange stjerner giver du? :

du må godt bruge metode 2 bare dine bilag er tydelige så du kan vise hvad det er for fakturaer og kan klare at kreditere de som evt skal krediteres - men du må godt samle - Lettest for dig selv hvis du har auto mellem webshop og program, men til da - helt ok

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Esbjerg
Tilmeldt 10. Dec 13
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 21:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for hurtigt svar! :) 

Fortsat god aften.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)