Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

udlandsdansker, skatteregler, programmeringsopgave i Danmark

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 11. Apr 13
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 13:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg takker igen for din vurdering.

Problemet med det bindende svar er blot, at det tager op til 3 måneder at få svar fra dem.

Hvis jeg udfører dette stykke arbejde, skal det så indtastes som et honorar eller som andet på tastselv.skat.dk?

Eller er det ikke noget jeg behøver at tænke over?

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 13:44
Hvor mange stjerner giver du? :

DonkMove:



Problemet med det bindende svar er blot, at det tager op til 3 måneder at få svar fra dem.

Ja, det kan godt være en langsomlig proces.

Derfor synes jeg også du skal skrive som en alm besked i første omgang, uanset hvad de svarer så vil det i hvert fald indikere at du ikke har til sinde at snyde men nærmere blot er i tvivl.

DonkMove:


Hvis jeg udfører dette stykke arbejde, skal det så indtastes som et honorar eller som andet på tastselv.skat.dk?

I og med arbejdet udføres som selvstændig erhvervsvirksomhed så burde det ikke umiddelbart på nogen måde skulle indberettes til Skat, det er først i det øjeblik der er tale om et honorarforhold eller andet lønmodtagerforhold der skal indberettes til Skat.

Tilmeldt 11. Apr 13
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 11:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej igen, jeg har fået følgende svar fra SKAT:

Tak for din mail.

Fordi arbejdet ikke udføres i Danmark, er du ikke skattepligtig af indtægten i Danmark, fordi denne ikke er omfattet af Kildeskattelovens § 2.

--

Endnu engang tak for hjælpen og håber at det vil hjælpe andre i fremtiden også :)

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)