Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Har jeg fået en god ide? Instagram branding for virksomheder

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Aalborg
Tilmeldt 20. Oct 15
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 15:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej!

Jeg synes, jeg har fået en god ide, og tænkte at Amino var et perfekt sted at lufte den. 

Det går i simple træk ud på, at jeg vil fungere som Instagram brander for virksomheder, der ikke selv har udnyttet det potentiale, som jeg mener, der er at finde på mediet. Jeg vil overtage deres Instagram profil og med hyppige opslag og somme tider give-aways gøre alt for at styrke deres brand

Jeg mener at jeg har en fordel i at gøre det for virksomheden, frem for at de sætter en tilfældig medarbejder til at gøre det, fordi jeg har tænkt mig konstant at holde mig opdateret om fænomener og trends på Instagram og sætter tiden af til at fordybe mig i arbejdet med deres profil.

Idéen er meget ny (læs: fik den i går aftes), men jeg føler mig ret hooked på det, og synes jeg kan se potentiale i det.

Som udgangspunkt er min tanke at jeg vil prøve mig ad frivilligt for et par mindre virksomheder, evt. nogle webshops eller mindre butikker, og hvis det fungerer godt for mig vil jeg derefter sætte en beskeden pris på. Her tænker jeg noget i retning af:

- De første 5000 følgere, jeg indbringer, vil være gratis.

- herefter sættes en pris på 0,10 kr. pr følger. Evt. kunne der også være et beløb pr. tiende like.

- milepæle som f.eks. X antal likes på et billede udløser en "bonus"

På denne måde vil jeg kun blive betalt hvis virksomheden faktisk får noget ud af mit arbejde.

Jeg er klar over, at Instagram for nyligt har tilføjet en funktion, hvor virksomheder kan annoncere deres opslag i målgruppens newsfeed mod betaling. Det tænkte jeg først som en konkurrence i forhold til mit koncept, men jeg er kommet frem til at jeg på sigt selv kan drage nytte af funktionen, givet at jeg arbejder med en profil for en virksomhed, der vil investere i det.

Tror I, at det er en idé, der vil være attraktiv for virksomheder? Ville I kunne finde på, at hyre en til at stå for jeres Instagram profil?

Håber på jeres hudløse meninger derude!

God tirsdag,

Gry 

Ps. har registret mig med navnet #igbranding - det er bestemt ikke fastslået endnu, så sidder nogen med et fantastisk forslag bliver det modtaget med kyshånd.

Fra Odense
Tilmeldt 4. Mar 10
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 09:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Gry, har du erfaringer Instagram. Det er ikke lige frem en dans på roser, men ideén er god. Jeg tror, at mange virksomheder kunne have interesse i at der fandtes én, der kunne lave daily feeds til deres sociale profiler.

Der findes mange tools til at få 10.000 likes på instagram i løbet af et par dage, men problemet med disse fake eller uinteresserede fans er, at virksomheden ikke længere vil være troværdig, når den eksempelvis kun får flade 150 likes selvom den måske har 15000 følgere. Hvis du har erfaringer med arbejdet, så synes jeg, at du skal profilere dig med dette. Fortæl om dine idéer og de resultater som du evt tidligere har skabt. Er du skarp i din retorik, så er jeg sikker på at folk synes godt om din service og vil gøre brug af det.

Og lige noget andet, find lige ud af, hvad markedsprisen for sådan noget er, der findes et hav af udenlandske virksomheder, der tilbyder det samme, men en ægte dansk pendant ville gør en stor forskel, so keep it up!

Mvh

Amir Hussain

Fra Nykøbing Sj
Tilmeldt 29. Sep 09
Indlæg ialt: 855
Fra  Jimmis garage Skrevet kl. 10:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg syntes, det er en rigtig god ide og også hvis du tog facebook med på samme vilkår. Der er rigtig mange virksomheder som ikke endnu forstå Facebook og har behov for en hjælp.

Syntes bare du skulle gå igang og skal du have hjælp til at sælge dine ydelser, så sig til ;-) 

Fra Roskilde
Tilmeldt 27. Nov 09
Indlæg ialt: 514
Fra  Lytter.dk Skrevet kl. 14:41
Hvor mange stjerner giver du? :

I princippet beskriver du blot stillingen som Social Media Manager, som flere og flere virksomheder gør brug af. Men jeg er enig med dig i, at det slet ikke er nok udbredt.

Giv den gas!

Stifter af musikbloggen Lytter.dk og bureauet Copenhagen Publicity.

Tilmeldt 18. Apr 12
Indlæg ialt: 85
Skrevet kl. 15:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Gry,

Du må gerne skabe og udvikle min virksomheds Instagram eller snapchat eller twitter profil - jeg fatter ikke de medier, men ved at mine kunder bruger dem. Så kan du teste dine "skills" og din forretningsidé - og så finder vi bare ud af betaling. Du kan fange mig på martin@martinfritzen.dk :)

Tilmeldt 13. Jul 13
Indlæg ialt: 510
Skrevet kl. 21:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Gry,

Jeg tror at din tjeneste kan være super interessant for mange virksomheder. Har du en virksomhed (kan du fakturere fra).

Det vil nok være en god ide at oplyse hvilke kvalifikationer du har og hvad du tidligere har opnået (referencer).

Mvh Søren

Tilmeldt 29. Jan 15
Indlæg ialt: 38
Fra  Reverence Skrevet kl. 17:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Rigtig god idé - har selv tænkt mig at skabe "hype" omkring min kommende virksomhed, via især Instagram.

 

Dog ville det være rart og vide om du allerede nu har erfaring med dette? Har du selv en profil der er "værd" at snakke om (læs: over de 5000 følgere du omtaler).

 

Selvfølgelig kan man sagtens være god indenfor feltet uden at være en Instagram celeb, men det giver en vis troværdighed (som fx en personlig træner der selv er trænet)

 

 

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 18:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg tror ikke på din aflønningsmodel, som virksomhed er jeg ligeglad med likes, især hvis jeg er en virksomhed der ikke selv har forstand på sociale medier. Du er nødt til at komme med noget mere konkret, det bedste ville være hvis du kunne love nye salg. Men det ved jeg godt kan være lidt svært, så prøv at finde en mere håndgribelig målestok ... gerne noget virksomheden i forvejen benytter, det kunne f.eks. være nyhedsbrevs-signups.

Det kunne også være en kampagne hvor følgerne på Instagram får tilsendt specielle rabatkoder der kan bruges i butikker eller webshops, og som man så efterfølgende kan måle på.

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 19:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er enig med Mikkel. Tror ikke værdien af dit arbejde skal måles i antallet af likes og followers, men hvor engagerede de er, og om det konverterer til leads eller salg.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)