Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Flere firmaer - selskabsform?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Hillerød
Tilmeldt 11. Feb 13
Indlæg ialt: 86
Skrevet kl. 10:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej til jer alle :-)

Min kone og jeg går en spændende tid i møde, da vi kaster os ud som selvstændige - både hver for sig og sammen. Vi satser på flere små projekter, som forhåbentlig til sammen giver nok indtægter til vi kan overleve.

Det drejer sig blandt andet om:

2 webshops med tiden
Rengøringsfirma
Inden for et år et online markedsførings bureau
Og forhåbentlig et firma der udbyder noget SaaS

Men hvilken måde vil være bedst og mest optimalt at oprette alle disse ting på?

Personligt ejet virksomhed, der står for alle tingene?

Et holdingselskab, der ejer under virksomhederne?

Eller noget helt 3.?

Håber I kan komme med noget god rådgivning

På forhånd mange tak :-)

De bedste hilsner

Tim

Tilmeldt 31. Mar 14
Indlæg ialt: 46
Skrevet kl. 10:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg ville mene at det vil være bedst med at starte et holding selskab til at starte med, derefter så kan i oprette driftselskaber under holding selskabet, når i vil udvide til flere virksomheder. Det er bedst at vælge en selskab form da i med personlig ejet virksomhed hæfter personligt, og ved et selskabs form hæfter i kun med den kapital i har indskudt i virksomheden.

Med venlig hilsen

Jacob Hinze

Fra Silkeborg
Tilmeldt 6. Aug 14
Indlæg ialt: 360
Fra  Advokatkontoret Rikke Wagenblast Sørensen Skrevet kl. 11:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46495
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

For det første synes jeg det lyder som om I skal fokusere mere - færre ting og køre tingene mere samlet, frem for i mange firmaer. Det koster adm. og arbejde med mange firmaer

OM I skal køre personlig virksomhed hver i sær, eller I/S sammen - eller stifte selskab, kræver meget mere viden. I kan stifte selskab, og en del af jeres hæftelse vil forsvinde (regn med at hæfte personligt overfor bank) - men I får så også andre bagdele

Ikke fradrag for underskud i start årene f.eks.  -i anden personlig indkomst direkte i personlig skat - I selskaber kun fremskrivning af underskud i selskabsskat

Selskaber krav om to lovpligtige arbejdsskadeforsikringer -regn 3.500 - 4000 kr per år - kan være mere i flere selskaber og med ex vinduespudsning som erhverv - omvendt kan det være godt at ha. Ikke noget krav i personlig virksomhed

Personlig virksomhed - I må hæve og skyde ind som I vil uden skattekonsekvens og større formalitet - Selskaber - kun hæve via lønindberetning (og siden udbytte) - og kun skyde lån ind officielt og med rente beregnet og betale

Personlig virksomhed - kørepenge efter statens takst altid OK som fradrag - Selskab - kun kørepenge hvis der samtidigt er en helt reel løn

Offentlig regnskab i selskaber - ikke krav i virksomhed og dermed klart mere kompliceret årsrapport i selskaber  Jeg har samlet fordele og ulemper her http://johnhannover.blogspot.dk/2013/04/personlig-virksomhed-is-eller-starte-i.html 

og her fordele og ulemper ved holding - der stiftes masser af holdings som fortrydes - men igen - helt individuelt for selvfølgeligt kan Holding give mening i mange fald - bare laaaangt fra i alle http://johnhannover.blogspot.dk/2014/12/holding-kort-om-for-og-bagdele.html 

Vælger I selskab, så vælg ApS hvis I på nogen måde kan skaffe kapitalen frem for IVS -mange grunde angivet i http://johnhannover.blogspot.dk/2015/03/ivs-eller-aps.html 

Først og fremmest - LEAN - tænk enkelt - byg ikke konglomerater hvis ikke det er nødvendigt - Alle brancher kan være i ET hvis man ønsker det. Det er NU - inden i starter, at I kan vælge rigtigt

God vind med det

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)