Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

open source spørgemål

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 26. Dec 14
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 21:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis jeg har en underskrift open source aftale med en, som bare har skrevet at hun skal stå på siden som ide kvinden, kan denne person så sige jeg har lavet for meget om i hendes koden så jeg ikke kan bruge kode mere ?

- Kristian

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 00:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvilken licenstype er der valgt? MIT? Apache? En tredje?

Undersøg hvilken open source licenstype der er gældende, og undersøg hvilke licensregler der gælder for den type.

Fra København
Tilmeldt 26. Dec 14
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 00:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er lige det...

Jeg kan kun se det er en cc og efter hvad jeg kan finder ud at, er der kun tale om jeg ikke må sige det er min kode.

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 01:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Kristian:
Hvis jeg har en underskrift open source aftale med en

Hvad betyder det?

Kristian:
så sige jeg har lavet for meget om i hendes koden så jeg ikke kan bruge kode mere ?

Den der giver heller ikke meget mening ...

Måske du skulle prøve at fortælle historien fra starten af?

Og evt. vise os den indgåede aftale og/eller det udviklede?

Og et godt råd, tag lige og læs dit indlæg igennem inden du lægger det online :-)

Fra København
Tilmeldt 26. Dec 14
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 08:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel Mikjær Christensen:

Kristian:
Hvis jeg har en underskrift open source aftale med en

Hvad betyder det?

Det betyder jeg sammen med et andet menneske har lavet en kontrakt, giver det bedre mening ? Smile

Mikkel Mikjær Christensen:


Kristian:
så sige jeg har lavet for meget om i hendes koden så jeg ikke kan bruge kode mere ?


Den der giver heller ikke meget mening ...

Hvis du fik det hele med, kunne det måske give mere mening, der stod:

2kan denne person så sige jeg har lavet for meget om i hendes koden så jeg ikke kan bruge kode mere ?"

Mikkel Mikjær Christensen:

Måske du skulle prøve at fortælle historien fra starten af?

For et par år siden lavet vi samme med (lad os kalde hende "Dorthe") Dorthe en kontrakt om at bruge hendes kode til at lave et bookings system, den kode Dorthe har laves var selv lavet til dette formål, men vi ville godt lave det mere henimod vores behøv, hvilke vi så aftalte med Dorthe at vi selv gjorde uden hun derefter skulle lave support på systemet da vi selv kunne rettet det vi ønsket.

Så vi implementeret at man også kunne bruge systemet til at bestille forplejning, nu kommer Dorthe og siger vi ikke må bruge hendes system mere, for det var aldrig hendes mening at lavet systemet sådan at der kunne bestilles forplejning.

Hendes problem er de folk som se det vi har lavet, nu ønsker det implementeret, Dorthe har selvfølge fået et kopi af koden som aftalen lyder da det er open source, men Dorthe ønsker ikke den del i hendes system, og forlanger nu vi ikke bruger systemet mere, selvom der ikke er lavet en tidsbegrænset aftale.

Så må Dorthe bare tilbagekalde aftalen, efter hun har givet os underskrift aftale.

Mikkel Mikjær Christensen:


Og et godt råd, tag lige og læs dit indlæg igennem inden du lægger det online :-)

Det gør jeg altid, jeg få det også læs op af et program da jeg ikke er godt til at formuler mig skriftligt Embarrassed

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 01:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Kristian:
Det betyder jeg sammen med et andet menneske har lavet en kontrakt, giver det bedre mening

Nej for du modsiger dig selv, hvis du har en kontrakt på aftalen falder det ikke tilbage på creative commons.

Jeg har to råd til dig, og jeg syntes helt klart du skal følge det sidste.

1: Hyr en advokat der er i stand til at forstå både aftaler og IT, og kør så en retsag på det.

2: Hyr en programmør og få lavet et nyt booking-system og sørg for at aftalerne på plads fra starten, OG at systemet samtidig bliver helt som du vil have det.

Den slags diskussioner kan ikke betale sig med mindre man har 100% styr på sit, og det lyder det ikke til du har :=)

Fra København
Tilmeldt 26. Dec 14
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 22:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mikkel.

1000 tak for dit svar, og du har helt ret, jeg ville bare være sikke på det ikke var spild at tid og penge på at hyre en advokat.

Ad 2. så har vores programmør syre på det de laver, bare ikke så meget styr på retssystemet og creative commons, de er bare godt til at programmere Wink

- Kristian

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)