Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Firma på fuld tid.. Lidt spørgsmål..

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Agedrup
Tilmeldt 12. Jul 13
Indlæg ialt: 70
Fra  tingtilkager.dk Skrevet kl. 13:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Nu har jeg endelig taget "springet" at jeg har opsagt mit fuldtidsjob, og vil satse 100% på min webshop samt kage salg til private, cafeer og virksomheder..

Jeg har blot lidt spørgsmål, som jeg håber at kunne få svar på herinde;-)

- Er der nogen steder jeg kan tage kurser inden for iværksætter, nu når jeg ikke er nyopstartet?

- Hvordan trækker man løn ud til sig selv?

- Er der ellers noget jeg skal være opmærksom på nu når jeg gir mig 100% ?

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 13:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Lotte:

- Er der nogen steder jeg kan tage kurser inden for iværksætter, nu når jeg ikke er nyopstartet?

Du kan eksempelvis starte med denne type arrangementer;

http://www.odense.dk/erhverv/ivaerksaetter/kurser-og-arrangementer/ivaerksaettercafe

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12665
Skrevet kl. 13:51
Hvor mange stjerner giver du? :

 

Husk at du skal være godkendt til produktion af fødevare af fødevarestyrelsen. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46495
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Lotte:
- Hvordan trækker man løn ud til sig selv?
afhænger af firma formen.

I selskabsform IVS og ApS hæver man løn med helt normal skatteindberetning som alle andre ansatte - i enkeltmandsvirksomhed hæver man som udgangspunkt ikke løn, da man der bare beskattes af overskuddet, helt uanset hvor meget eller lidt man hæver. Hæver sker i status og påvirker ikke resultatet se http://johnhannover.blogspot.dk/2013/01/hvad-betaler-man-skat-af-i-personlig.html 
Jeg fornemmer lidt det er personlig virksomhed - og så kan du måske med fordel læse min letlæste bog om personlig virksomhed, skat, moms og rigtigt meget andet http://jh-e-books.blogspot.dk/2015/09/personligvirksomhed.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Agedrup
Tilmeldt 12. Jul 13
Indlæg ialt: 70
Fra  tingtilkager.dk Skrevet kl. 14:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er der helt styr på;-) Jeg har hygiejne bevis, og det køkken jeg arbejder i nu er også godkendt.

Fra København
Tilmeldt 29. Jan 15
Indlæg ialt: 29
Fra  RED consulting Skrevet kl. 14:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lotte,

Tillykke med springet. Du går en spændene tid i møde :-)

Der er mange ting man skal have styr på som selvstændig, men jeg vil prøve at guide dig overordnet. Jeg arbejder selv med små virksomheder og har observeret at der ofte mangler en forretningsplan. Det er super at man kaster sig ud i det, men det er sundt at gøre sig nogle overvejelser om præcis hvordan man har tænkt sig at gå til markedet med sit koncept. Ved at udarbejde en plan får du gang i en gavnlig proces, som tvinger dig til at forholde dig til hele din forretning, såsom økonomi, markedsføring, konkurrenter, koncept, målgrupper, handlingsplaner mm. Du har muligvis allerede været igennem denne proces, men hvis ikke du har vil jeg anbefale dig at start dér. Det vil give dig et overblik, synliggøre dine styrker og svagheder og hjælpe dig med at prioritere dine opgaver. Samtidig vil det hjælpe dig med at få kvalificeret sparring hos mentorer, rådgivere og andre som nemmere kan fortælle dig hvordan du skal gribe en udfordring an. Når du har fået skabt et overblik vil du få mere ud af eventuelle kurser og lignende. Den bedste måde at lære det på, er dog efter min mening eksekvering ude i marken=kunderne.

Du kan lave en forretningsplan selv ved at bruge tilgængelige skabeloner på nettet, eller du kan købe en konsulent til at hjælpe dig med at samle tankerne og formulere en strategi. Hvis du vil gøre det selv kan du prøve her (word skabelon): https://startvaekst.virk.dk/opstart/lav-en-forretningsplan/skabeloner-til-din-forretningsplan

Hvis du vil hyre en konsulent, skal du sørge for at finde den rette konsulent hvor kemi og kompetencer er tilstede.

Ps. forvent en masse udfordringer i startfasen, men lær af dem og forbliv positiv! 

Med ønske om succes

Reduan - RED consulting  

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)