Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Revisor snyd og bryder aftle

Side 2 ud af 4 (36 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46560
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:02
Hvor mange stjerner giver du? :

tsvart:

Hej John.

Det er præcis det han har gjort.

Min advokat har bekræftet den 19 januar 2015 der har pågældende revisor ændret selskabet via erhvervsstyrrelsen/virk

og hvis du kan vise, at det anede du ikke - så må revisor have uploaded en generalforsamling uden din viden - hvilket jo helt klart er strafbart og det ved din advokat som helt af sig selv han kan tage sig af - lyder mærkeligt, at han skulle gøre det uden generalforsamling og på det tidspunkt - tiltrådt 7/7-14 - og så 19/1-15 ind som revisorpligt - men det kan din advokat givet bruge mod ham hvis det er uden dig han har gennemført det

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
hvis du kan vise, at det anede du ikke

Mon ikke begge parter parter har jogget i spinaten. Revisor ja men også som virksomhedsejer har man ansvar. Eksempelvis skal ledelsen i et selskab som har fravalgt revision hvert år i sin ledelseserklæring aktivt tilkendegive at den er af den opfattelse at betingelserne for fravalg af revision fortsat er til stede. 

Kan kun gentage et par timers brug af din advokat er nok godt givet ud for at rydde op i dette rod. Og husk at bede om aftalebreve fra din revisor hver gang der skal laves noget arbejde. Der er stor forskel på revision eller assistance med at opstille et regnskab på i omgang men også pris.

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2082
Skrevet kl. 11:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Whiskey:
en generalforsamlingsbeslutning

Denne skal jo underskrives af direktør eller hvem der nu har mandat. Dette gælder også ekstraordinære generalforsamlinger.

Du kan checke på CVR.dk, hvornår der sidst er lavet ændringer og se om der er noget du ikke kender til.

Uanset: Gør indsigelser. Det er jo ikke et ta-selv-bord.

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2082
Skrevet kl. 11:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Glemte lige noget. Har du indbetalt noget som helst på den store faktura?

Hvis ja og du henviser til dennes faktura nummer, så taber du i en evt. retsag.

Der ligger flere afgørelser om, at "så er faktura godkendt og advokaten mener at dette ikke er "ubilligt"".

Fra Silkeborg
Tilmeldt 6. Aug 14
Indlæg ialt: 360
Fra  Advokatkontoret Rikke Wagenblast Sørensen Skrevet kl. 12:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Sikke noget rod.

1. Man taber ikke  nødvendigvis krav ved at betale - men jeg vil klart anbefale, at man i så fald vælger at betale med indsigelse og krav om tilbagebetaling, hvis man får medhold i sine indsigelser.

2. I har en mundtlig aftale. Som du ved, er det dig, som har bevisbyrden for en mundtlig aftale - og sådan aftale kan være svær at dokumentere, også selv om dine medarbejdere og din bank måske kan støtte dig. Månedlig aconto fakturaer betyder ikke nødvendigvis, at du endeligt har betalt for den måneds arbejde.

3. Uden dokumentation for aftale, kan revisor kræve det salær, som han vil, blot beløbet ikke er ubilligt (regningsarbejde). Dvs. du må afvente at få en timeopgørelse og så må du vurdere om henholdsvis timeforbruget og timeprisen er urimelig.

4. Du kan slå dit selskab op på cvr.dk og se, hvilke ændringer der er sket.

5. Indførelse af revisorpligt kræver en generalforsamlingsbeslutning. Dvs. revisor kan ikke selv indføre en sådan. Er du 1000 pct. sikker på, at der ikke har været sådan generalforsamling?

Jeg er således enig med de øvrige i, at det nok er godt givet ud at få din advokat til at kikke på denne sag et par timer.  (Evt. aftal skriftligt fast salær på forhånd)

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2082
Skrevet kl. 12:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Rikke Wagenblast Sørensen:
Man taber ikke  nødvendigvis krav ved at betale

Jeg tabte da jeg indbetalte det beløb som 6 andre ører havde hørt. Der var tale om 10.000,00. Total faktura var på 75.000,00 (bogholder).
Dertil kom revisor, som bogholder arbejdede sammen med, som jeg havde betalt 15.000,00.
Det er derfor jeg kommer med mig egen oplevelse.

Fra Silkeborg
Tilmeldt 6. Aug 14
Indlæg ialt: 360
Fra  Advokatkontoret Rikke Wagenblast Sørensen Skrevet kl. 12:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Super info om træls oplevelse. Og det er netop det, at dette forum er til for.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Rikke Wagenblast Sørensen:
I har en mundtlig aftale.


Det er måske netop også et problem for revisor at der ingen aftale ligger - og specielt hvis det kombineres med at han bare har fået registreret at selskabet er underlagt revisionspligt (formentligt fordi han ikke har tjekket vedtægterne). Revisorbranchen har utrolig mange standarder, som de skal følge. Det er så spørgsmålet om der burde være lavet tiltrædelsesprotokolat med beskrivelse af den aftalte opgave eller bare et aftalebrev (ISA 210).

Er trådstarter stadigvæk i tvivl om rimeligheden af honoraret efter at have gennemgået revisors tidsforbrug kunne man overveje af bede om en udtalelse fra FSRs responsumudvalg omkring honoraret. Selv om svaret ikke er bindende for hverken revisor eller domstole vil det alligevel kunne være med til at danne baggrund for en vurdering om det kan betale sig at gå videre med sagen via en domstol.

På den lidt mere offensive side kunne man så i samråd med sin advokat overveje om revisor har tilsidesat god skik på nogle af de områder, som behandles af revisornævnet. Er det tilfældet kunne det være at revisor ville være mere tilbøjelig til af finde en mindelig løsning. 

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2082
Skrevet kl. 13:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Som jeg har forstået: "Revisor fravalgt ved stiftelse". Efterfølgende har revisor ændret dette?

Tilmeldt 25. Nov 14
Indlæg ialt: 11
Fra  Rich. Ebbesen ApS Skrevet kl. 14:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja! det er netop det jeg siger, og kan dokumentere..

Side 2 ud af 4 (36 indlæg)