Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lidt spørgsmål, datter vil åbne...

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)
Fra Agedrup
Tilmeldt 12. Jul 13
Indlæg ialt: 70
Fra  tingtilkager.dk Skrevet kl. 10:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej ;-)

Min datter på 16, har længe snakket om at starte en webshop op med tøjsalg, som henvender sig til ca. 15-25.. Har i nogen råd, som vi forældre skal være OBS på? Hvor i udlandet, skal man "lede" efter gode produkter til OK priser?

Fra Sorø
Tilmeldt 4. Oct 14
Indlæg ialt: 999
Fra  MHN Consulting Skrevet kl. 10:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa Lotte

Du skal være opmærksom på det juridiske her, sålænge din datter ikke er myndig så er der nogle problemstillinger om hvordan hun kan indgå bindende aftaler, det kan i så komme udover ved at det er dig der starter shoppen og forpligter jer juridisk.

Når det kommer til at finde leverandører, så ville jeg nok anbefale jer at kigge efter nogle der tilbyder dropshipping - prøv evt at tage et kig her: http://www.dropshipping-portalen.dk/

I skal være opmærksom på at i bevæger jer ind på en marked hvor der er meget stor konkurrence - så skal i have succes her så skal i også være opmærksom på at der skal bruges en del på markedsføring. Så selv om din datter, måske med din hjælp, kan få skrabet pengene sammen til selve shoppen, så rækker det selt ikke - det er i dag langt fra nok blot at have en webshop, den skal også findes og kunne konverterer besøgende til kunder

Anyway, så held og lykke med projektet.

//Morten

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46496
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Lotte:

Hej ;-)

Min datter på 16, har længe snakket om at starte en webshop op med tøjsalg, som henvender sig til ca. 15-25.. Har i nogen råd, som vi forældre skal være OBS på? Hvor i udlandet, skal man "lede" efter gode produkter til OK priser?

først og fremmest må en under 18 ikke optræde som virksomhed overhovedet. Det hænger jo sammen med, at den unge ikke kan indgår forpligtende aftaler, og heller aldrig må kunne pådrage sig gæld. Se http://johnhannover.blogspot.dk/2014/08/forbudt-at-drive-virksomhed-hvis-man-er.html 

Hun vil heller ikke få en bank med eller en betalingsløsning på plads, ligesom hun ikke må importere fra uden for EU da det kræver CVR med importregistrering.

Hun kan søge dispensation hvis I påtager jer ansvaret - det kan tage en del tid, men så kan hun få CVR og køre på http://johnhannover.blogspot.dk/2013/03/starte-virksomhed-som-umyndig.html 

Endeligt kan I stifte et selskab (f.eks. IVS) og så sælge det til hende, mens en af jer forsætter som direktør. Hun må godt eje selskab men ikke være direktør. Det er dog en del dyrere i løbende drift som gennemgået her http://johnhannover.blogspot.dk/2015/10/eje-et-selskab-som-under-18.html 

Når ting er på plads, så vil det nok vise sig, at Kina - alt. Tyrkiet er lande at søge efter beklædning i - men det er en branche med stenhård konkurrence

God vind med det - overvej selv at læse - og at lade datteren gøre det også - min bog SELVSTÆNDIG som link som også har under 18 år problematikken med og som dækker alle former for virksomhed samt selskaberne IVS og ApS i noget nær alle aspekter - i letlæst form

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Silkeborg
Tilmeldt 3. Aug 15
Indlæg ialt: 91
Skrevet kl. 12:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Alibaba er et godt sted at lede. De er for det meste kinesere der er derinde og det kan derfor være svært at få et svar fra nogle af leverandørerne - jeg venter i hvert fald stadig på svar fra mange. Jeg har fundet mange gode billige ting derinde gennem tiderne :-)

Aliexpress kan også være et godt sted at finde diverse goder - de har ekstrem gode tilbud hver dag og hver 3. time, som man kan gå ind og købe det. Det er lidt mere professionelt med gode svartider. De er som udgangspunkt lidt dyrere, men man kan gøre gode køb - særligt på ure og andre smykker.

Dropshippers er en rigtig god idé, hvis man ikke vil investere i et dyrt varelager. Prøv at få hende til at tage et kig på Fashiondropshippers.com, de har meget tøj til kvinder. 

www.dinformue.dk

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12667
Skrevet kl. 13:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Emma

Det er langt ude at anbefale en total nybegynder på 16 år at begynde med import fra Asien hvor der er utroligt mange faldgrubber som selv professionelle har svært ved at undgå.   

Fra Brønderslev
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 514
Fra  Daltek IVS Skrevet kl. 13:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Jeg har kæmpe respekt for det drive de unge der ønsker at starte virksomhed har og lægger for dagen. Grunden til at jeg svarer på dette indlæg lidt i øst (og det undskylder jeg med det samme for) er at min stedsøn (lige fyldt 18) kom og proklamerede at han ville være selvstændig og starte en virksomhed op sammen med en kammerat på 17. 

Igen kæmpe respekt hvilket han også fik at vide. Da jeg spurgte ind til forretningsplaner og den slags var der dog ikke så meget at komme efter. Så langt var de ikke kommet endnu.. Da det de ville have gang i var noget med computere måtte jeg spørge lidt ind til finansiering også, for der skal immervæk bruges noget antistatisk udstyr, men heller ikke det var de lige helt med på. 

Han ved godt at jeg er iværksætter og selvstændig og det var tydeligt at han havde en hel del forventninger til at jeg kunne hjælpe med disse "detaljer". Jeg sagde til ham at når han havde taget sig en uddannelse, hvis han så stadig brændte for at starte virksomhed, så ville jeg hjælpe ham med ALT hvad han ville have hjælp til. Men en ting af gangen, og i min optik, uden uddannelse og sikkerhedsnet virker det på mig som fuldstændig afmarcheret at en 16 eller 18 årig uden uddannelse, uden en flyvende fis forstand på livet, på hvordan man gør forretning, endsige bare styrer sin egen økonomi skal ud og drive virksomhed.

Min holdning er at man som forælder har pligt i den situation til at forsøge at få talt barnet fra det, og have fokus på uddannelse i stedet. Alene det faktum at det er dig (Moar) der opretter denne tråd fortæller jo at pigebarnet slet slet ikke gider det nok til at det bliver til noget. 

Det er ligesom med de forældre der skaffer deres barn en avisrute og ender med at gå med aviser selv i stedet..

Igen må jeg undskylde mit indlæg, ovenstående er udtryk for min helt uforbeholdne personlige mening, og kun fordi jeg selv har gjort erfaring med det og er glad for min beslutning. 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12667
Skrevet kl. 14:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Uldal

Dejligt der endelig er en der tør tage bladet fra munden ;-)   Er fuldstændig enig i det du skriver.

Tilmeldt 10. Apr 12
Indlæg ialt: 181
Skrevet kl. 15:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Ravn:
Det er langt ude at anbefale en total nybegynder på 16 år at begynde med import fra Asien hvor der er utroligt mange faldgrubber som selv professionelle har svært ved at undgå.   

Spørger lige af nysgerrighed men hvilke faldgrupper tænker du på? I og med hun starter så køber de næppe så store partier at det er containere der snakkes om. Så længe de får cvr nr osv på pakken og får regnet det ordentligt ind i regnskabet hvori ligger så problemet? Spørger som sagt af nysgerrighed.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 16. Sep 14
Indlæg ialt: 92
Fra  Nyt Skøde Skrevet kl. 16:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Uldal:
Alene det faktum at det er dig (Moar) der opretter denne tråd fortæller jo at pigebarnet slet slet ikke gider det nok til at det bliver til noget.

Korrekt.

Alder skal ikke udelukke iværksættelse, men det skal trods alt følges op af en gedigen arbejdsomhed og dedikation - hvilket blandt andet havde kommet til udtryk ved vedkommendes egen tråd på dette forum.

Men det er fedt at hun har lysten og tænker på at starte sit eget, det er et godt tegn, og det skal nok gavne hende senere!

Mvh. Mathias

Fra København
Tilmeldt 10. Dec 08
Indlæg ialt: 265
Skrevet kl. 16:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Staves altså faldgruber gutter. Ikke faldgrubber eller faldgrupper. 

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)