Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vil Ebay blive en konkurrent?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Som overskriften lyder: Vil Ebay blive en konkurrent?

Som alle nok ved, kan man få stort set alt på ebay og andre diverse sider af samme slags - vel og mærke med regler omkring de gyldne 80 kr., hvis man ikke vil blive taget i tolden. Men er dagens Danmark blevet så online orienteret og "risikovillige", at ebay mv. ville kunne konkurrere med en fysisk butik her i Danmark?

Hvor vil jeg hen med mit indlæg?

Jeg går med den idé, at jeg i fremtiden gerne vil starte en fysisk butik, dog skal denne indeholde produkter, der godt kan fås på ebay og formentlig også under de 80 kr.

Der findes ingen fysisk butik med produkterne i Danmark - dog findes der webshops.

Det kundesegment butikken kommer til, at henvise sig til, er piger/kvinder i alderen omkring 12 år og opefter. Ja - det lyder, som et bredt segment.

Vil kunderne hellere handle på ebay og vente i 1 måned før varerne kommer, eller vil de gerne betale det ekstra - have produktet i hånden, se det, føle det og få varen med hjem med det samme?

Hvad siger i? Vil ebay/kina kunne udkonkurrere en dansk virksomhed, hvor varene ikke ligger i den dyre "mærkevare-ende"? 

Fra København
Tilmeldt 12. Apr 11
Indlæg ialt: 115
Skrevet kl. 14:46
Hvor mange stjerner giver du? :

 du skal ikke tøve fordi der er andre på marked der er stor .. som udgangspunkt er der altid plads til flere spiller på marked..

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, det giver jeg dig ret i.

Men når det omhandler en fysisk butik medfører det samtidig flere udgifter, end hvis det blot var en webshop.

Og herfor kommer mine tanker om Ebay og konkurrent ind: Vil indtjeningen være stor nok, til at det kan løbe rundt, netop fordi det er et marked, hvor produkterne kan fås på ebay mv., til en pris der ligger under de 80 kr. og derfor skal det ikke betales told.

Fra lystrup, Aarhus
Tilmeldt 9. Feb 16
Indlæg ialt: 53
Skrevet kl. 14:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kunne gå ud og spørge brugerne?

Hvis varerne fra Ebay tager over 3 dage om at komme, mener jeg det er en fordel at kunne hente den i en butik og give lidt mere, evt. max 30 kr mere?

Er det kun det ene produkt du skal sælge? Og er der nok kunder i området?

Mvh. Lisbeth

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lisbeth,

Jeg har fortaget en forbrugerundersøgelse, for at se hvordan og hvorledes svarende fordelte sig - dog søgte jeg her lidt "insider" viden, hvor der måske var nogle, der havde erfaring med det eller andet.

Med hensyn til det du skriver omkring levering fra ebay - så har jeg ihvertfald ikke oplevet, at varen var i mine hænder efter 3 dage, og heller ikke 15. 

Det er produkter indenfor en branche, hvilket vil sige at det er flere forskellige produkter og ikke kun ét produkt. 

Med hensyn til kunder, vil jeg gerne placere min butik et sted, der er let tilgængelig, så kundeantallet ikke blot er dem, der bor i byen (dog på sjælland ;-) ). - Dette vil sige, at det ikke skal være en butik, der befinder sig i en by midt ude på landet.

Tilmeldt 30. Jul 12
Indlæg ialt: 2576
Fra  MN Service Skrevet kl. 15:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Josefine Aagaard Andersen:
Med hensyn til kunder, vil jeg gerne placere min butik et sted, der er let tilgængelig, så kundeantallet ikke blot er dem, der bor i byen (dog på sjælland ;-) ). - Dette vil sige, at det ikke skal være en butik, der befinder sig i en by midt ude på landet.

Med den husleje du kommer til at betale for en sådanne beliggenhed skal du finde nogle varer der er stor avance på og som bliver omsat i en fart. Jeg må sige jeg giver ikke dit projekt mange chancer da du hurtig vil blive alt for dyr i forhold til web priserne. Der er jo en grund til at alle de små butikker lukker.

Vi udfører alt Murer & Malerarbejde http://mogkservice.dk/ 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Korrekt. Dette er selvfølgelig også en problemstilling, som der skal tages stilling til. Nu er det ikke fordi, at den skal være placeret på strøget i København - men du har bestemt ret i det du siger!

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvordan mon eksempelvis Tiger startede? De kan ikke have en kæmpe avance på deres produkter - dog ved jeg godt, at de yder mange forskellige vare til forbrugerne. Men deres aller første butik - dette er jo ligeledes vare der kan fåes på eBay i massevis?

Fra Frederiksværk
Tilmeldt 27. Oct 12
Indlæg ialt: 44
Fra  ScandiOne Skrevet kl. 09:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal lige overveje en ting mere: En fysisk butik kan i sagens natur kun få kunder fra nærområdet, plus eventuelle turister og andre gennemrejsende. En webshop henvender sig i princippet til hele verden. Husk på, at transport til og fra din forretning nødvendigvis skal tænkes med ind i den pris kunderne i sidste ende betaler for din vare. Jeg handler for eksempel meget sjældent i Bilka, fordi det jeg sparer på tilbudsvarer er mindre end det jeg skal betale for benzinen for at køre derud og hjem igen.

eBay er fyldt til randen med billige varer, hvor forsendelse er gratis til hele verden. Jeg købte for nylig et reparationssæt til iPhones, 16 skruetrækkere plus diverse andre værktøjer til 32 kr. med gratis forsendelse. Skulle jeg have taget til en butik bare 20 km væk, så havde det kostet over 20 kr. alene for transporten.

En helt anden ting ved handel på eBay er, at priserne er så vanvittigt lave at man kan tillade sig at købe mange ting, også flere udgaver af den samme ting, hvis nu en af dem viser sig at være defekt/noget bras. Man får ikke tingene i hånden med det samme, men i løbet af de næste uger begynder 'gaverne' at drysse ind ad postsprækken. Det er i sig selv en lille fornøjelse.

Nu skriver du ikke så meget om hvilke produkter du ville føre, men hvis jeg skulle anbefale noget, så skulle det være større ting. De må gerne stadigvæk være billige, men bare så store/tunge at 'fri fragt' på eBay ikke kan lade sig gøre. Hvis du eksempelvis købte en ambolt på eBay, så ville fragtprisen slå købsprisen med flere længder. Og så kører man til Silvan eller Stark i stedet for. Din fordel her vil være, at du for et relativt beskedent beløb kan få en container fyldt med ting og sager fragtet hertil fra Kina.

Fra Horsens
Tilmeldt 31. Jan 11
Indlæg ialt: 527
Fra  De skøre kugler Skrevet kl. 10:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Josefine Aagaard Andersen:
De kan ikke have en kæmpe avance på deres produkter


Der tager du fejl. Tiger har KÆMPE avance på deres produkter. Når du køber utallige containere hjem fra østen så betaler man ikke mange basører for de enkelte varer :-)

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)