Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Niche - kan det blive for meget?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. Jul 15
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 17:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino,

Jeg er selv igang med at overveje et nicheprodukt, som jeg, selvfølgelig, selv ser som en sindssyg god idé. Mit problem er måske, at jeg selv er for ivrig, og ikke kan se om det reelt er en god idé.

Dertil vil jeg gerne spørge, om idéen kan være for indsnævret til at det kan sælges?
Jeg kunne godt tænke mig lidt tanker og erfaringer.

Produktet koster ikke alverden at købe hjem, og avancen er på 51%. Er erfaringen bare at give det et forsøg?


Jeg ser meget frem til jeres svar! :-)


Mvh
Lasse

Tilmeldt 12. Jan 15
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 17:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lasse.

Jeg har ikke selv alverdens erfaring indenfor iværksætteri endnu, men som jeg ser det ud fra din beskrivelse, så har du en mavefornemmelse der siger, at du skal gøre det, og en fornemmelse af, at produktet kan sælges - så skal du bare slå til, og give det et skud. Det værste der kan ske er, at det har kostet dig de få kr. at købe varen hjem, som du selv beskriver det, og ellers så er der bare erfaringen der er at hente, og den er altid det værd - synes jeg ;-)
- Må man eventuelt spørge hvilket produkt, der er tale om? :)

Fra København
Tilmeldt 29. Jan 15
Indlæg ialt: 29
Fra  RED consulting Skrevet kl. 18:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lasse,

Niche kan være rigtig godt. Det kræver bare et endnu skarpere fokus på din målgruppe. Du skal vide præcist hvem der ville være interesseret i at købe eller forhandle produktet. Jeg ville starte med at høre en lille gruppe mennesker ad for at få lidt ærlig feedback. Hvis feedbacken er positiv og du bliver bekræftet i at det er et produkt der vil sælge og at prisen er ok, bør du sikre agentur på produktet til salg i DK. Derefter er det et spørgsmål om at etablere et forhandlernetværk der kan sælge produktet for dig til deres kunder...det er den svære del, men efter min mening også den sjoveste :-) 

Mvh

Reduan

[Manuel signatur med banner og link fjernet af moderator i helhold til Aminos regler]

Tilmeldt 4. Jul 15
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 18:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Luca og Reduan,

Som Luca så fint skriver, så har jeg i hvert fald mavefornemmelsen i orden. 

Reduan:
Jeg har fundet en dansk leverandør, som kan give mig nogle rabatter, der er yderst opstartsvenlige. Derefter har jeg sat skarp fokus på mine segmenter, som jeg allerede har sat mig ind i.
Jeg tror måske du har læst min indlæg som om, at jeg skulle stå som den eneste forhandler i Danmark. Det er jeg, desværre, langt fra. Supermarkeder sælger allerede dette produkt, men mine værdier kommer til at ligge i, at få mine konsumentenheder til at lave merkøb. Altså flere køb af gangen, hvor jeg så kan give dem gratis fragt.
Den vejledende udsalgspris er 75 kr.

Fra København
Tilmeldt 29. Jan 15
Indlæg ialt: 29
Fra  RED consulting Skrevet kl. 18:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Nå ok :-) Hvis din mavefornemmelse er god, og du er konkurrencedygtig på pris er det vel ikke for risikabelt at prøve det af.

Ps. Det kunne nu være fedt for dig, at finde et nyt produkt derude i den store verden som du kan få agentur på i DK. Jeg ved godt at det kræver mere, men det er bestemt bedre at være længere oppe i fødekæden :-) Jeg skriver det fordi en af mine kunder har fået gang i sin forretning blot ved at finde ét enkelt godt og praktisk hverdagsprodukt. Nogle producenter skal ikke en gang have noget for det. De skal bare vurdere at man har salgsevnerne og et godt netværk :-) Anyway...blot lidt inspiration herfra.

Reduan - RED consulting

  

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)