Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Underskud i privatejet firma

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. Oct 14
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 01:25
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg har haft underskud i mit nystartede enkeltmandsfirma på 40000kr og har angivet dette i min personlige årsopgørelse for 2015 under underskud. Derfor har jeg fået fradrag for dette. Alt fint.

Men jeg har lagt en masse penge ud og har derfor en mellemregning på 47.000 i mit favør. Jeg undrer mig over hvornår jeg kan få tilbage på min private konto. 

Kan jeg hive dem ud i takt med firmaet får indtægter i det nye år? Eller hvordan? Jeg har jo fået fradrag for underskudet i årsopgørelsen, men bør vel få de penge tilbage som jeg har lagt ud? 

På forhånd tak for svar hvis nogle har tid. 

Fra Dalmose
Tilmeldt 17. Jul 13
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 08:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Ja du vil sagtens kunne trække pengene ud i tagt med, at du tjener penge i dit firma.

Hvad er det for et firma du har?

/Peter

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46511
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Når du ikke bruger Virksomhedsskatteordningen VSO - så har de penge du indbetaler (på gæld til ejer under mellemregning) eller alle penge du hæver ingen betydning for din skat. Det foregår jo ved at du bogfører dem i mellemregning i status - og når du hæver, så foregår alt jo i status (mellemregning mod bank) og dermed påvirker det ikke resultatet og dermed ikke skatten

Du kan derfor altid hæve lige som du vil i enkeltmandsvirksomhed - og ja du får fradrag for tabet i personlig indkomst (men skal jo sørge for at vise på sigt at du driver det erhvervsmæssigt intensivt med overskud for øje blot)

Du kan læse her hvordan det hænger sammen med at skyde ind og hæve - og beskatning - så ja -du kan hæve når der er penge til det http://johnhannover.blogspot.dk/2013/01/hvad-betaler-man-skat-af-i-personlig.html   (du kan så sige, at du jo betaler skat af det overskud som skal til for at du igen har penge at hæve, og dermed udligner det sig)

Du kan også overveje min bog Personlig virksomhed som link her - den gennemgår en masse regler inkl. skat og moms og meget mere, i letlæst form som e-bog eller paperback (55 kr i e-bog til computer, Ipad, tablet)

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)