Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Import af stærkt amerikansk brand. Mødet er i hus, hvad nu?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 22. Mar 16
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 23:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej dejlige mennesker.

Jeg har siddet og brugt de sidste par timer på, at trevle igennem alle de tråde der virkede relevante. Jeg er dog stadigvæk lidt på bar bund, og håber virkelig en venlig sjæl kan give mig noget sparring.

Lidt forhistorie:

Igennem det sidste år har jeg forsøgt at komme i kontakt med et amerikansk tøjmærke, og det lykkedes mig for tre måneder siden at få hul igennem, ved at stalke alle fra det firma på Linkedin. Nu har jeg talt lidt frem og tilbage med de rette personer, og skal til et møde i udlandet i næste måned. Jeg er helt vildt psyked, da det har taget mig virkelig lang tid, og det er nogle af de øverste fra firmaet der deltager på mødet. Jeg har på en "ikke nybegynder måde" sporet mig ind på deres forventninger til mødet, og er kommet frem til at jeg skal have en markedsanalyse samt forretningsplan klar. Det har ikke været muligt for mig at finde en mulig reseller til eventuel parallel import, hvorfor jeg er gået denne vej.

Nu er forhistorien på plads, og så til spørgsmålene:

1. Da jeg ikke kender prisniveauet før mødet, har jeg kun de amerikanske retail priser at gå ud fra. Hvordan regner jeg mig frem til en forventelig wholesale pris?

2. Jeg forventer at blive distributør og få agenturet i norden. Er der noget jeg skal være opmærksom på her?

3. Hvordan bærer jeg mig ad med at lave en markedsanalyse på skjorter i Danmark? En markedsanalyse i det hele taget?

4. Er det korrekt forstået i forhold til told og moms, at ved import fra USA, skal jeg betale 25% moms og 12% told (færdigsyede tekstiler), hvor jeg derudover skal betale 25% importmoms af told beløbet også? Hvis det var import fra et EU land, ville jeg kun skulle betale 25% moms?

5. I tilfælde af der fra corporate er udstukket regler om at reselling ikke er en mulighed, vil jeg godt lave en backup i min forretningsplan på at åbne en butik, men her er jeg også på fuldstændig bar bund om hvad jeg skal gøre?

Hvis nogen skulle læse denne tråd, og i forvejen have lavet en markedsanalyse på hvad som helst, ville jeg meget gerne prøve at se eksempler på dette. Desuden også på en forretningsplan for videresalg af tøj, hvis nogen skulle ligge inde med det.

Jeg fortsætter også søgningen her på Amino, da jeg helt sikkert kan finde mere på området end jeg allerede har gjort.

På forhånd tak til dem der overhovedet gider læse mit indlæg, og endnu mere tak til dem der gider at svare!

Venlig hilsen
Bjørn Hundewadt

Tilmeldt 22. Mar 16
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 23:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg faldt lige over noget vedr. forretningsplan. Er nedenstående the way to go, og hvad er "Executive plan"?

1-2 siders summary (elevator talen)

8 siders konkret executive plan

Budget (3-5 års fremskrivninger)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46463
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:57
Hvor mange stjerner giver du? :

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 22. Mar 16
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 07:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John.

Tusind tak.

Fra Københavvn
Tilmeldt 14. Oct 09
Indlæg ialt: 43
Fra  SHOPUSA.com Skrevet kl. 14:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Bjørn, det lyder rigtig spændende. Jeg er ikke specialist i om dit tøjmærke har stort potentiale, men hvis det er til nogen hjælp kan jeg informere at der er stor efterspørgsel efter unikke varer fra USA. Vi har aldrig fragtet så meget tøj hjem fra USA, som de sidste 4 måneder. ShopUSA er en fragtservice med egen terminal i USA. Vi kan derfor hjælpe dig med at fragte dine varer hjem fra USA. Du kan opbevare dit tøj hos os og når du vil fragte det hjem kan vi fragte det direkte til din kunde og afregne dig for omkostningerne. Du behøver derfor ikke noget lager i Danmark :-) Mht. told og moms anbefaler jeg dig at du bliver importørregistreret. Så skal du ikke betale momsen på forhånd, men først når du sælger varen. Vi vil samtidig sørge for at indfortolde varerne til din virksomhed, således du ikke selv skal besvære med dette. Du er altid mere end velkommen til at kontakte mig direkte på mbs@shopusa.com eller 30503005. Venlig hilsen Michael Boye, ShopUSA

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46463
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:57
Hvor mange stjerner giver du? :

SHOPUSA:
Mht. told og moms anbefaler jeg dig at du bliver importørregistreret. Så skal du ikke betale momsen på forhånd, men først når du sælger varen

sorry men vrøvl - det har INTET med importregistrering at gøre - det er krævet for overhovedet at måtte importere fra 3.lande erhvervsmæssigt

Momsregistrering kan derimod betyde, at man slipper for omkostning til moms ved importen (skal så angive importmoms i stedet) MEN så skal man jo også lægge moms på ved salget

Er man ikke momsregistreret - så betaler man moms direkte ved importen - men skal så heller ikke lægge moms på ved videresalget i DK så den rammer du heller ikke

Du må være mere præcis/korrekt, hvis du repræsenterer et firma som ShopUSA - for det er helt galt det du skriver der - sorry Smile

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Københavvn
Tilmeldt 14. Oct 09
Indlæg ialt: 43
Fra  SHOPUSA.com Skrevet kl. 08:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for rettelsen John, jeg forsøgte blot at simplificere det. Men du er specialisten og det er venligt af dig at komme med en rettelse så der ikke we nogen misforståelse. Uanset om du er importregistreret eller ej, kan ShopUSA håndterer din logistik og sørge for at dine varer bliver indfortoldet korrekt jf den danske lovgivning om import af varer fra USA. Venlig hilsen Michael, ShopUSA

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)