Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Holding Aps - Drift ApS: Kan jeg lukke Drift og beholde Holding?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 22. May 12
Indlæg ialt: 174
Skrevet kl. 14:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg oprettede tilbage i jan 2015 et Holding ApS, som efterfølgende stifede et Drift ApS. Dette Drift ApS skulle bruge til at drive den webshop jeg var i gang med at starte op ved siden af min deltidsjob.
Sagen er nu den, at det er lykkes mig at finde det fuldtidsjob, som jeg rigtig godt kunne tænke mig og derfor er nød til at sætte drømmene om webshop på standby. Jeg søger nu råd omkring, hvad der giver bedst mening. Har selv følgende forslag:

1) Behold både Holding ApS og Drift ApS, så jeg har Drift ApS klar, hvis/når jeg skal i gang med webshopprojekt igen. Hvis jeg vælger denne løsning, hvad vil omkostningerne så være ved at havde et selskab, som egentlig ikke bruges i måske 2-3 år

2) Luk Drift ApS og behold Holding ApS, hvor aktiverne fra Drift ApS føres op i Holding ApS, så jeg stadig har det og kan oprette et nyt Drift ApS om et par år.

Kort og godt handler det vel om, om det er billigere at lade et allerede aktivt Drift ApS være i 2-3 år og betale hvad det koster pr. år kontra lukke det ned og oprette et nyt om 2-3 år.

Håber i vil smide et par kommentarer, da jeg er i tvivl om, hvordan det gøres bedst.

Det er sikkert, at der går 2-3 år før jeg kommer i gang igen.

God eftermiddag.

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 14:13
Hvor mange stjerner giver du? :

2 ApS betyder i hvert fald 2x udgift til lovpligtig arbejdsskadeforsikring, uanset om der er aktivitet eller ej i selskaberne. Kan måske forhandles ned i pris.

Der skal årligt udarbejdes årsrapporter for begge selskaber. Igen kan du undgå revision, men er du ikke selv i stand til at lave en årsrapport (hvilket de færreste nok er) er der en fast omkostning hertil på nogle tusinder pr år.

Set over en periode på 2-3 år vil det formentligt være billigere at afvikle/sælge selskaberne, fremfor at holde dem i live uden aktivitet.

Tilmeldt 22. May 12
Indlæg ialt: 174
Skrevet kl. 14:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar arguins.

Vil du ikke mene jeg skal beholde Holding ApS eller skal jeg lukke begge selskaber?

Enig, lovpligtig arbejdsskadeforsikring er jeg med på og den er nede i en fornuftig pris og kan nok komme længere ned. Jeg er ved at få lavet årsrapporter for 2015 for de to selskaber også til en fornuftig pris (Har fravalgt revision i begge ApS'er), så den omkostning burde også være til at overkomme.

Jeg bør vel lave et overslag over, hvor lav prisen kan blive for arbejdsskadeforsikring og årsrapporter og så vurdere om jeg vil betale det pr. år for at beholde det.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46453
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja lav overslag over hvad det vil koste som minimum at beholde det - mod evt omk hvis du skal have hjælp til at lukke holding. Jeg tror det med et par år nok kan vise OK til at holde holding men omvendt, er det at stifte igen jo så super let - for de samme penge

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 14:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Du kan få et nyt selskab stiftet for omkring et par tusinde. Har svært ved at se at det skal kunne betale sig at have holding aktivt uden aktivitet i 3 år.

Enig, lav en beregning på de årlige omkostninger, og sær det op imod omkostningerne ved at få stiftet nyt selskab.

Tilmeldt 23. Feb 16
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 15:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej 

Hvis dit drift er uden gæld eller nogen drift, så kunne vi godt være frisk på og overtage det, hvis du vil af med det

Mvh

Eurocall

Tilmeldt 22. May 12
Indlæg ialt: 174
Skrevet kl. 19:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vender tilbage Eurocall hvis det bliver aktuelt.

Men for at skære det helt ned, så er de to faste udgifter, som kommer hvert år betaling til lovpligtig forsikring og revisor i forhold til årsregnskab?

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 19:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, og evt et gebyr til banken ifm erhverskonto. Der er krav om at selskabet har tilknyttet en nemkonto

Tilmeldt 22. May 12
Indlæg ialt: 174
Skrevet kl. 18:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Ah ja du har ret - giver 25 kr. om mdr.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)