Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fragt til kina

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. Jul 16
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 12:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Amino,

Jeg skal have sendt min første pakke til Kina, og har derfor et par spørgsmål, jeg håber I kan svare på.
Jeg kan se Post Danmark tager 517kr. for at sende min pakke til Hong Kong i Kina, men dette er uden forsikring. Er det for risikabelt at sende en pakke til Kina uden forsikring? Jeg har kun taget 300 for fragten, så vil helst ikke punge ud med 700kr for fragt. Pakken har en værdi på 2200kr., men Post Danmark erstatter vel ikke noget nær dette beløb, hvis pakken bliver væk og ikke er sendt som værdiforsendelse? 
Hvis køber ikke er hjemme, ikke betaler told og moms for pakken eller ikke når at afhente pakken, går jeg udfra at det er mig, der skal betale for at pakken returneres til min adresse? I så fald kan det hurtigt blive en dyr fornøjelse at handle med Kina, hvis der går noget galt.
Og sidst men ikke mindst: er det tilstrækkeligt at udfylde Post Danmarks "internationalt adressekort" eller skal der også laves udførselsangivelse til Skat

Jeg håber en venlig sjæl har tid til at svare på mit spørgsmål. På forhånd tak! Smile

- Anders Kajberg

 

Fra Odense
Tilmeldt 5. Jul 16
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 15:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anders,

Det er altid en smule risikabelt at handle med Kina - Dog også et kæmpe marked, med masser af potentiale :-)

Post Danmark skal erstatte jvf Verdenspostkonventionen. Der fremgår af deres betingelse på udlandspakker at:

Den maksimale erstatning i henhold til Verdens-postkonventionen udgør 40 SDR + 4,50 SDR pr. kg, svarende til kr. 380 + kr. 43 pr. kg

SDR er en sammenblanding af de store internationale handlede valuta, og kan slåes op på valutakurser.dk / xe.com (Hedder ofte XDR)

Det er ikke nødvendigt med udførsel, hvis varens værdi er under DKK 7500,-.

Mvh. Daniel Mortensen

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12670
Skrevet kl. 15:51
Hvor mange stjerner giver du? :

 

Umiddelbart vil jeg anbefale dig at du bruger et kurerfirma til forsendelsen, da de nøjagtigt ved hvad der kræves af dokumenter/ tilladelser til at få en vare ind i Kina. 

Med hensyn til transportforsikring er ikke noget til hinder for at du tegner en separat transportforsikring.  Det kan du gøre online hos f.eks First Marine   www.firstmarine.dk

Fra København
Tilmeldt 14. Jun 08
Indlæg ialt: 389
Skrevet kl. 19:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anders

Prøv evt. at tage fat i DSV. Jeg ved ikke om det er muligt at sende en enkel forsendelse gennem dem- men vi er yderst tilfredse med deres priser og service i forhold til varer som vi får sendt fra Kina :-)

Held og lykke med det!

Dbh. Simon

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)