Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

IT support virksomhed som studerende, hvordan gør jeg?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 10. Jul 16
Indlæg ialt: 38
Fra  ITKald Skrevet kl. 14:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, jeg er lige pt studerende, og tænker derfor på at starte en lille IT support virksomhed. Jeg har læst mig frem til at jeg som udgangspunkt ikke skal registrere mig som en virksomhed så længe jeg ikke opsætter for mere end 50.000kr om året, hvilket jeg ikke regner med at gøre fra start af. Men jeg læste så også noget om, at man med fordel kan registrere sig som pmv virksomhed (kilde: http://www.erhvervsblogger.dk/personlig-ejet-mindre-virksomhed-pmv/ ) Men en af deres krav er: "at du ikke skal betale lønsumafgift. " Efter at have læst en lille smule omkring lønsumafgift er jeg så blevet i tvivl om, om en IT support virksomhed bliver pålagt den afgift. Jeg er også lidt i tvivl om, hvordan jeg skal starte det hele op, eftersom jeg får SU, hvor meget jeg må tjene nu når jeg får mindste SU sats som udeboende. Samt hvordan og hvorledes med skat mm. Hvis nogen har lidt viden omkring alt dette, ville det være super dejligt hvis i vil dele lidt ud af jeres erfaringer/viden/andet godt.

Fra Skive
Tilmeldt 6. Apr 16
Indlæg ialt: 302
Fra  SAH - Consult Skrevet kl. 08:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Da du er på SU er det begrænset hvad du må tjene på side linjen. Det kommer an på uddannelse, m.v. - men det kan godt overstige 50.000kr/året dog.

Hvis jeg var dig ville jeg starte ud som freelance, altså 'ingen cvr' og dernæst blive honorar betalt af virksomhederne (de skal bare bruge dit CPR nummer). 

Tilmeldt 5. Jun 16
Indlæg ialt: 56
Fra  Lighthouse Technology Skrevet kl. 08:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Celoo,