Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nogen fremtid i "alternativ" form for bil klub?

Side 2 ud af 3 (27 indlæg)
Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 02:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg er faktisk medlem af sådan en bilklub. 

Det er godt nok mest eksotiske biler vi har i klubben, såsom Ferrari, Lamborghini, McLaren og lign. men der er også mere alm. biler som eks. Porsche 911 og BMW M5 og Nissan GTR.

Jeg betalte et startgebyr, og betaler så hver måned et abonnement. Hvis jeg vil tage en bil ud, betaler jeg for det gennem et pointsystem, hvor man køber point i bulk. Klubben arrangerer også sprints or tours hvor vi tager en flok afsted i en nogle biler, og så skifter bil undervejs, så vi på en tur får kørt i nogle forskellige biler. Bilerne lejes også ud til ikke-medlemmer som ønsker at leje bilerne i min. 24 timer.

Klubben køber nogle af bilerne, men nogle af bilerne er også købt af medlemmerne, og skudt ind i klubben. Hvis man køber en bil og skyder den ind i klubben, får man enten et afkast af lejeindtægten, eller point. Hvis man vælger point løsningen får man x antal dage man kan tage hvilken som helst bil i klubben ud.

Vi har mange events i klubben, eks. vinsmagninger, frokoster, drives hvor vi kører en god tur i enten egne eller klubbens biler etc. Bilerne står i et klubhus hvor vi også har bar, mødelokaler vi frit kan bruge etc.

Jeg synes at det er fedt at være medlem af sådan en klub, og det giver et fedt netværk

Tilmeldt 10. Apr 12
Indlæg ialt: 181
Skrevet kl. 10:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Carsten Jacobsen:

Jeg er faktisk medlem af sådan en bilklub. 

Det er godt nok mest eksotiske biler vi har i klubben, såsom Ferrari, Lamborghini, McLaren og lign. men der er også mere alm. biler som eks. Porsche 911 og BMW M5 og Nissan GTR.

Jeg betalte et startgebyr, og betaler så hver måned et abonnement. Hvis jeg vil tage en bil ud, betaler jeg for det gennem et pointsystem, hvor man køber point i bulk. Klubben arrangerer også sprints or tours hvor vi tager en flok afsted i en nogle biler, og så skifter bil undervejs, så vi på en tur får kørt i nogle forskellige biler. Bilerne lejes også ud til ikke-medlemmer som ønsker at leje bilerne i min. 24 timer.

Klubben køber nogle af bilerne, men nogle af bilerne er også købt af medlemmerne, og skudt ind i klubben. Hvis man køber en bil og skyder den ind i klubben, får man enten et afkast af lejeindtægten, eller point. Hvis man vælger point løsningen får man x antal dage man kan tage hvilken som helst bil i klubben ud.

Vi har mange events i klubben, eks. vinsmagninger, frokoster, drives hvor vi kører en god tur i enten egne eller klubbens biler etc. Bilerne står i et klubhus hvor vi også har bar, mødelokaler vi frit kan bruge etc.

Jeg synes at det er fedt at være medlem af sådan en klub, og det giver et fedt netværk. 

Hej Carsten. Jeg kan næsten fornemme det er gotham dreamcars du er medlem af? :) Men ja det er i den stil klubben gerne skal bevæge sig hen mod. Personligt kan jeg godt se ideen da folk får mulighed for mere end bare en forlænget prøvetur i en lidt vildere/federe bil end de fleste normalt kører i og de slipper for ting såsom vedligeholdelse og værditab osv. Spørgsmålet er bare om der er interesse for det herhjemme

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 18:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Kevinff:
Jeg kan næsten fornemme det er gotham dreamcars du er medlem af?

Nej, det er en mindre klub i Silicon Valley.

Kevinff:
Personligt kan jeg godt se ideen da folk får mulighed for mere end bare en forlænget prøvetur i en lidt vildere/federe bil end de fleste normalt kører i og de slipper for ting såsom vedligeholdelse og værditab osv.

Grunden til at jeg er medlem, og det er generelt grunden, er, at det er en god måde at have adgang til specialbiler uden at man behøver eje dem, tænke på service/vedligehold og forsikring. 

De fleste medlemmer har allerede biler i den klasse, men bare fordi man har eks. en Ferrari 458, betyder det jo ikke at man ikke kan få lyst til at køre en Huracan eller 12C indimellem. 

Kevinff:
Spørgsmålet er bare om der er interesse for det herhjemme

Der har før eksisteret den slags klubber i DK, ved ikke om de stadig eksisterer. Jeg tror at problemet med den klasse du beskriver, eks. M3/M5 og lign. er , ad de er for almindelige til at folk vil betale medlemskab og for at låne dem. Jeg tror det skal være noget mere eksotisk. 

En ting du skal være opmæksom på er iøvrigt forsikringer. Sådan en klub betaler forsikringer som var det et biludlejningsfirma, og det kan være ret dyrt. 

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 13. Jun 16
Indlæg ialt: 1133
Skrevet kl. 18:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Kevinff:

Kasper Friis:

Hej igen Kevin

Bliver det ikke ret kosteligt, hvis du skal erhverve bilerne fremfor blot at låne dem?

Det gør det jo men jeg har nogle idéer til hvordan det kan løses :) Det er mere om interessen er der for folk

Det er her, at jeg kommer i tvivl om din ide. Hvis du kan ordne det på en smart måde, så er det godt! Fordi det er dyrt, hvis du skal hente de dyre Audier til millionbeløb for blot at have dem stående indtil de skulle udlejes. Måske kunne du lave en aftale med et leasingfirma - eller lign. - hvor du kan låne deres biler til at låne ud til forbrugeren. :-)

Fra Altea (Alicante)
Tilmeldt 23. Jul 07
Indlæg ialt: 2667
Fra  scanboat.com Skrevet kl. 20:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Prøv at lave lidt regnskab på det - på et stykke ternet papir. Hvad vil det koste i penge at starte op - vedligeholdelse, drfit ....hvad kunne være realistisk at få pr medlem - hvad vil det koste at låne osv og så se hvor mange der skal være medlem og hvor mange dage de skal udlejes for at det virker -

Systemet er prøvet i et eller andet omfang før - og nogen af dem der prøvede det - betaler stadig af og samler klemmer et eller andet sted i DK - mener jeg -

Personligt tror jeg ikke på sådan noget. Og slet ikke med almindelige biler som M3/5 - S klasse og Audi S6 - det skal være mere eksotiske biler hvis det skal fange andre steder end i tæt bebyggede multikulturelle områder Cool

Brugte både - joller, sejlbåde eller motorbåde - køb, salg og bytte.

Fra Altea (Alicante)
Tilmeldt 23. Jul 07
Indlæg ialt: 2667
Fra  scanboat.com Skrevet kl. 20:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Kasper Friis:
Hvis du kan ordne det på en smart måde, så er det godt!
Hold nu op der er da ingen smart måde at få adgang til dyre biler på - med mindre det skal ske med tildækket ansigt.

Brugte både - joller, sejlbåde eller motorbåde - køb, salg og bytte.

Tilmeldt 10. Apr 12
Indlæg ialt: 181
Skrevet kl. 23:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Carsten Jacobsen:
Der har før eksisteret den slags klubber i DK, ved ikke om de stadig eksisterer. Jeg tror at problemet med den klasse du beskriver, eks. M3/M5 og lign. er , ad de er for almindelige til at folk vil betale medlemskab og for at låne dem. Jeg tror det skal være noget mere eksotisk. 

Afhængig af hvilken "social klasse" af mennesker man vil tiltrække er disse biler ikke SÅ almindelige men det kan da godt være jeg skal lave regnestykket med mere eksotiske biler for at være på den sikre side :)

Tilmeldt 10. Apr 12
Indlæg ialt: 181
Skrevet kl. 23:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Per Krabbe, scanboat.com:
Hold nu op der er da ingen smart måde at få adgang til dyre biler på - med mindre det skal ske med tildækket ansigt.
Selvfølgelig er der det :) og det er tilmeld ikke på kant med loven men det er såmænd ikke pointen med spørgsmålet. Pointen er om (evt hvis vi bevæger os over i "eksotiske biler") folk er interesserede. Det afhænger selvfølgelig 99% af prisen men der skal jo også være en realistisk tilgang til tingene.

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 07:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Kevinff:
Afhængig af hvilken "social klasse" af mennesker man vil tiltrække er disse biler ikke SÅ almindelige men det kan da godt være jeg skal lave regnestykket med mere eksotiske biler for at være på den sikre side :)

Jeg tror at du skal overveje nøje hvem målgruppen er. For dem der kører i en Corolla eller Golf til dagligt, kunne det sikkert være super fedt at komme ud og fyre en M5 eller lign. af, men er det dem der er villige til at smide flere tusinde for den fornøjelse? 

Umiddelbart vil jeg tro at din målgruppe bør være dem der enten har den slags biler i forvejen, eller måske lige klassen under, og som bare gerne vil ud og prøve noget andet indimellem. Jeg kører eks. selv Audi RS5 til daglig, og bruger gladeligt penge på at komme ud og køre superbiler, sportsvogne og specialbiler.

Fra Altea (Alicante)
Tilmeldt 23. Jul 07
Indlæg ialt: 2667
Fra  scanboat.com Skrevet kl. 08:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Kevinff:
Per Krabbe, scanboat.com:
Hold nu op der er da ingen smart måde at få adgang til dyre biler på - med mindre det skal ske med tildækket ansigt.
Selvfølgelig er der det :) og det er tilmeld ikke på kant med loven men det er såmænd ikke pointen med spørgsmålet. Pointen er om (evt hvis vi bevæger os over i "eksotiske biler") folk er interesserede. Det afhænger selvfølgelig 99% af prisen men der skal jo også være en realistisk tilgang til tingene.
Deet var et svar til en anden der kommenterede - ikke til dig -

Brugte både - joller, sejlbåde eller motorbåde - køb, salg og bytte.

Side 2 ud af 3 (27 indlæg)