Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Må man reklamerer for hobbyvirksomhed?

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 11. Sep 16
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 20:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Janni

Hvis jeg tænker på hvad jeg har lært fra min handelsskoletid, og den tid der er fulgt efter, så kan jeg ikke mindes at jeg nogensinde har hørt at det skulle være forbudt at reklamere for nogen form for virksomhed (heller ikke hobbyvirksomhed).

Og der er mig bekendt heller ikke noget som helst der forbyder dig at have en hjemmeside eller en facebookside (jeg ville måske endda anbefale dig at tænke over om ikke det var en god ide at have en eller begge af delene.

Men hvis din såkaldte hobbyvirksomhed er din absolut eneste indkomst, så er det på ingen måde en hobby virksomhed mere.

Ved ikke om det var svar nok, men jeg gjorde ihvertfald mit bedste

.

Tilmeldt 9. Sep 16
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 13:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Tak for dit svar. Forskellen ligger i at når jeg efter de to mdr. uden anden indtægt end evt noget fra fotografering skal tilbage og bruge de sidste to mdr jeg har tilbage af pasningsordningen og efter der er jeg "rigitg" ledig og skal måske drage nytte af dagpenge. Hvis jeg da har oprettet et firma med alt hvad det indebære skal man afhænde firmaet fuldstændigt (nedlægge hjemmeside/fb, sælge sit udstyr mv) inden man er berettiget til dagpenge. En hobbyvirksomhed må man derimod faktisk gerne have ved siden af sine dagoenge....

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46522
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du med hobbyvirksomhed mener noget der drive uden det er med overskud for øje, så skal du jo ikke have CVR som sådan. Der er ikke noget der hedder hobbyvirksomhed som form, det er en skatteform. Du kan ikke trække en masse udstyr fra som hobby - det kan du kun hvis du driver erhvervsmæssig virksomhed med overskud for øje

Har du en hobby som i hobbyvirksomhed, kan du ikke som sådan bare købe dyre kameraer og trække dem fra i skat. I det omfang du tjener lidt penge på din hobby, kan du trække udgifter som har med lige præcis de penge at gøre fra - dog ikke ned til underskud. Det er det som karakteriserer begrebet hobby virksomhed

Det du kan for dagpenge er at få tilladelse til bibeskæftigelse - som ikke har noget med hobbyvirksomhed at gøre som sådan - men OM du får lov at beholde et CVR er meget usikkert og vurderes konkret af din a-kasse som du måske skal tage med på råd. Fagklasse skelner udelukkede mellen bibeskæftigelse og fuld beskæftigelse men blander sig ikke i en hobby som sådan

Om det, at du måske aktivt reklamerer for din virksomhed så betyder, at det ikke ses som hobby men faktisk jo drevet med overskud for øje er en anden sag skattemæssigt og måske i dagpenge afgørelsen af aktiviteten

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)