Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nye momsregler for PostNord - ikke sikker på jeg forstår det 100%

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Tilmeldt 29. Apr 15
Indlæg ialt: 62
Fra  Billig-Bredbånd.nu Skrevet kl. 14:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg kan forstå at der fra nytår kommer moms på PostNord porto.

1 . Vil det sige, at hvis jeg som privat vil sende et frimærke, så vil det komme til at koste 10 kr. og ikke 8, fordi der kommer moms på.

2 . Eller vil PostNord bare "æde" tabet og stadig sælge frimærket til 8 kr og "tabe" momsen?

Hvis det bliver som i 1 kan jeg godt se at det bliver dyere for webshop kunder at få leveret med PostNord, da de jo så også vil skulle betale 10 istedet for 8 kroner, men hvis 2 bliver realiteten, så er der vel ikke den store forskel, hverken for kunderne eller webshoppen?

Jeg er lidt i tvivl om, hvordan man helt skal fortolke det? Måske kan nogen hjælpe eller sende link til hvor det er forklaret?

Brug for nyt bredbånd? Tjek min side www.billig-bredbånd.nu ud!

Fra Brande
Tilmeldt 3. Mar 06
Indlæg ialt: 160
Fra  Compack Aps. Skrevet kl. 15:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror roligt du kan regne med at Postnord ikke "æder" momsen og holder priserne nede.
De vil jo skulle afregne moms med staten, og ville derfor have et "tab" på 20% på alle deres pakker.

Med de regnskaber de præsterer lige nu, tror jeg ikke der er luft til at sætte priserne ned.
Man kunne måske forestille sige en løsning som på breve, hvor prisen var afhængig af leveringstiden....

Compack pluk og pak lagerhotel

Brug tiden på at udvikle din webshop i stedet for at have eget lager

Tilmeldt 29. Apr 15
Indlæg ialt: 62
Fra  Billig-Bredbånd.nu Skrevet kl. 15:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for dit svar.

Ja min første tanke er også at de blot pålægger momsen, men det betyder jo så også bare at almindelige folk der skal sende breve og pakker også kommer til at betale meget mere - og det er det jeg ikke helt forstår.

Der skrives meget om at det kun påvirker e-handle og postordre, men hvis de skal til at pålægge moms, så går det vel også ud over alle de private.

Brug for nyt bredbånd? Tjek min side www.billig-bredbånd.nu ud!

Fra Gråsten
Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 180
Skrevet kl. 15:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Det nye i reglerne er at en webshop ikke længere kan opkræve fragt uden at beregne moms, selvom fragten er momsfri.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46495
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

NetGuru89:
1 . Vil det sige, at hvis jeg som privat vil sende et frimærke, så vil det komme til at koste 10 kr. og ikke 8, fordi der kommer moms på.
nej der kommer ikke moms på porto MEN - frem til 1/1-2017 har webshops kunne viderefakturere momsfri porto - uden moms - til deres kunde, så længe det var samme beløb, uden fortjeneste

Dette grundet udlægsordningen hvor porto blev set som et udlæg

Fra 1/1-2017 er denne ordning bortfaldet, så hvor du tidl. kunne viderefakturere 10 kr porto som 10 kroner til din kunde, forudsat du brugte udlægsordningen korrekt i bogføringen, ja så skal du nu viderefakturere det som 12,50 med moms og dermed bliver du 2,50 kr dyrere set med din kundes øjne i eksempelt med 10 kr porto

Mange kunne ikke finde ud af at bruge udlægsordningen, som en af begrundelserne for at tage den bort

Her mere om udlægsordningen som gælder til 1/1-17 http://johnhannover.blogspot.dk/2013/05/porto-udlgsordningen.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 29. Apr 15
Indlæg ialt: 62
Fra  Billig-Bredbånd.nu Skrevet kl. 16:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle,

Mange tak for jeres svar.

Nu giver det mere mening.

Jeg køber porto til 8 kr uden moms

Jeg sælger det videre til kunden for 10 kr incl 2 kr. moms. (fordi det skal jeg per 1.1.2017)

I mit momsregnskab går jeg i 0, men for kunden er fragten blevet dyere...

Det giver mening!

Jeg kan egentlig godt forstå at man nu gør dette for jeg ser godt nok mange webshops, som har en fast fragt med post DK på 29 kr,-, men hvor der på ens faktura kun afregnes moms af varens pris og ikke fragten. Dette er vel ikke helt rigtig, da de i princippet sælger PostNord fragt momsfrit videre til 29 kr,- selvom de måske kan sende varen med brev til kun 16 kr, og dermed har en fortjeneste de aldrig får betalt moms af.

NU bliver det nok nemmere at kontrolere fordi webshops bare ALTID skal angive moms af fragten på deres fakturaer

Brug for nyt bredbånd? Tjek min side www.billig-bredbånd.nu ud!

Tilmeldt 27. Dec 13
Indlæg ialt: 1202
Fra  Cartoonkids.dk Skrevet kl. 16:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Når jeg køber porto nu, altså quick breve, så er der lagt moms på fra Post danmarks side. Det langsomme "brevet" er stadig uden moms.

Jeg har læst andre steder at det først skulle være ved årsskiftet, men jeg betaler moms nu.

- Kim -

www.cartoonkids.dk - sengetøj til børn med superhelte, prinsesser og tegneseriefigurer

Tilmeldt 9. Mar 14
Indlæg ialt: 1562
Fra  Debedstepriser.com Skrevet kl. 17:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Nogen som har links til blogindlæg om de nye momsregler på pakker ?

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 17:17
Hvor mange stjerner giver du? :

NetGuru89:
Jeg kan egentlig godt forstå at man nu gør dette for jeg ser godt nok mange webshops, som har en fast fragt med post DK på 29 kr,-, men hvor der på ens faktura kun afregnes moms af varens pris og ikke fragten. Dette er vel ikke helt rigtig, da de i princippet sælger PostNord fragt momsfrit videre til 29 kr,- selvom de måske kan sende varen med brev til kun 16 kr, og dermed har en fortjeneste de aldrig får betalt moms af.

Det er korrekt, man må indtil 31/12 2016 ikke tjene på fragten eks moms. Det er så desværre forbrugeren, det går ud over, hvis vi ser bort fra, at det kan betyde, at der ikke generelt bliver solgt lisså meget. Der er nok ikke meget fut i at reklamere med "Vi betaler den nye moms på fragten".

NetGuru89:
NU bliver det nok nemmere at kontrolere fordi webshops bare ALTID skal angive moms af fragten på deres fakturaer

Hvordan nemmere at kontrollere? Du har givet ret, men mener du nemmere for Skat eller for den enkelte forbruger?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46495
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:23
Hvor mange stjerner giver du? :

erjegher:

Nogen som har links til blogindlæg om de nye momsregler på pakker ?

det er jo ret enkelt - fra 1/1-2017 skal du bare lægge moms på alt - fragt, porto osv til dine kunder - helt som ALT andet du fakturer dine kunder, varer, gebyrer og alt

Det kan der nok ikke laves nye indlæg om, men du kan få indlæg om NU, hvor man kan undgå moms på momsfri porto, ved ikke at tage fortjeneste hos kunden

http://johnhannover.blogspot.dk/2013/05/porto-udlgsordningen.html 

Og til trådstarter JA - det er jo langt lettere for skat at kontrollere at der er moms på al omsætning og skat skrev jo i oplægget til ændringen, at der var alt for mange fejl i brugen af udlægsordningen

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)