Jeg har nu læst med herinde gennem noget tid, og kan se at der gives mange super gode brugbare råd fra erfarne mennesker herinde. Jeg håber derfor også I kan hjælpe mig lidt på vej:)
Jeg er en kvinde på 36 år, som påtænker at starte en telemarketingvirksomhed, med i første omgang mig selv som eneste ansat. Jeg har 13 års erfaring inden for salg, både som mødebooker, salg over telefon og kørende konsulent. Jeg kender derfor vigtigheden af en god kvalitet i møderne.
Mit spørgsmål er nu - hvordan kommer jeg igang? Hvilke virksomheder er gode at kontakte mht et samarbejde? Hvordan undersøger jeg hvordan priserne ligger i markedet? Jeg kan se at afregningen varierer fra timebetaling til no cure no pay.
Jeg vil indtil der er ordentligt gang i tingene, arbejde hjemmefra
Håber I kan hjælpe mig med at besvare nogle af mine mange spørgsmål:)
Mange IT virksomheder bruger telemarketing, så måske du kunne starte der. Når det drejer sig om pris, så varierer prisen pr. møde meget. Det kommer bl.a. an på hvad der er for møder der skal bookes. Jeg har set priser fra 500-3500,- jo tungere møde, jo højere pris.
Forsikringsselskaber er også en mulighed, de er bare bøvlede med betaling.
Du kan altid sende mig en pm, hvis du vil vide mere
Jeg vil prøve at tage kontakt til It virksomheder i første omgang. Mon ikke det er smartest at tilbyde dem "no cure no pay", når jeg er helt nystartet?
Hvordan er forsikringsselskaberne bøvlede med betaling, er det en langsommelig proces eller?
Jeg skal vel oprette et cvr nummer som det allerførste, inden jeg begynder at tage kontakt til potientielle kunder, ik?
Jeg undskylder mine måske lidt dumme spørgsmål, men jeg er helt grøn inden for denne verden. Jeg er bare vant til at udføre opgaven:)
I hvert fald, tusind tak for dit svar, jeg sætter pris på alt den hjælp jeg kan få:)
De fleste tager en pris pr. booket møde, f.eks. 1500,-.
Mht forsikringsselskaberne, så er det fordi de ofte først vil betale når mødet er afholdt og det kan jo let være, at mødet er booket lang tid frem i tiden. Og så er de i det hele taget besværlige og vil som regel heller ikke betale ret meget pr. møde.
Det bedste er at afregne de bookede møder uanset hvornår de skal afholdes en gang om måneden. Skulle nogle så blive aflyst, så må disse trækkes fra i næste faktura. Det giver den letteste administration på afregning både for dig og for virksomheden.
Ingen spørgsmål er dumme, nu skal du jo også til selv at styre alt det bagved liggende, så det er jo vigtigt du kommer rigtigt i gang og så vidt muligt dribler udenom alle fælderne..