Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Årsafslutning I/S - Underskud/varelager/forskudsopgørelse

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Jan 14
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 00:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer og godt nytår til jer :) 

Året er ved at være omme og det bringer nogle spørgsmål.

Jeg har i løbet af året køb varer.
Jeg har nu lavet en optælling og brugt konto vareregulering og varebeholdning, sådan jeg nu kan se hvad der er på tilbage på lageret til årets afslutning.
Det tror jeg, at jeg har gjort rigtigt, da mit underskud er blevet det mindre som der nu er på min varebeholdning.

Jeg har ikke forskudt noget, eller betalt noget/fået fradrag for noget i løbet af året.
Jeg kommer nu ud med et underskud der hedder ca 4000 fordelt på mig og 50% på min partner.
Er det så korrekt at jeg under rubrik 435 på min forskudsopgørelse skriver 2000?
Tallene til at understøtte det, kommer så når jeg laver udvidet selvangivelse inden fristen i 2017?


Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46561
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Som jeg læser det ja - forudsat der ikke er nogen som helst skattereguleringer (dit underskud må jo komme fra "fradrag udgifter eller salg af varer med tab  - eller kan du jo ikke have underskud umiddelbart (du skriver I ikke har betalt noget i løbet af året men det må I jo have - haft udgifter i alle fald)

Jeg mener ikke du kan lave forskud nu 30/12 så du må nok bare vente til selvangivelsen 2017

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 27. Jan 14
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 00:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John og tak for svar.
Ja vi har haft 21000 i udgifter og 17000 i indtægter ca.
Jeg kan godt rette forskudopgørelsen, så får jeg bare nyt skattekort for december 2016, som så må resultere i at jeg får noget skat tilbage i 2017?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46561
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Oliver Vindum:

Hej John og tak for svar.
Ja vi har haft 21000 i udgifter og 17000 i indtægter ca.
Jeg kan godt rette forskudopgørelsen, så får jeg bare nyt skattekort for december 2016, som så må resultere i at jeg får noget skat tilbage i 2017?

jeg tror du tager fejl med rette forskud her 30 eller 31/12
Det gør heller ikke forskel for du har vel ikke nogen der giver dig løn som kan nå at trække nyt skattekort i 2016. Det er bare selvangivelser for 2016 I skal lave når den er klar og så kommer der penge retur

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 27. Jan 14
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 00:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej, ingen der kan nå at lave det om. Det eneste "løn" jeg får er SU.
Så når jeg udfylder selvangivelsen i 2017. så burde det vel ordne sig at sig selv ja. 
Tak for svar :) 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)