Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opstart til stiftelsen af eget vodkabrand

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 3. Feb 17
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 21:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Allesammen!

Jeg er en gut på 17 år med en lille iværksætterdrøm i maven, og kunne godt bruge noget hjælp.

Har gået i et stykke tid og haft en (mega fed)  ide til en ny vodka. Da jeg helst ikke vil have ideen stjålet, kan jeg ikke fortælle meget mere om konceptet. Jeg ville gerne høre om der er nogen som ved hvem man skal kontakte for at få den produceret, da det er min egen flaske osv.

På forhånd tak :)

Tilmeldt 17. Jan 17
Indlæg ialt: 159
Skrevet kl. 03:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan da ikke bare sende din egen sprut på gaden .

Det skal klart godkendes at myndighederne,,, så start der,,,

/ ´Henrik

Tilmeldt 19. Nov 07
Indlæg ialt: 250
Skrevet kl. 09:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg synes det er et super cool initiativ.
Det er bare derudaf... Men ja, der er sikkert nogle regler på det område der lige skal tjekkes.
Men sådan er det med så mange ting, det skal man ikke slåes ud af :-)

Tilmeldt 3. Feb 17
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 10:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Havde jeg ikke lige tænkt på... du ved vel ikke hvordan man skaffe en godkendelse?

-jakob

Fra Aalborg
Tilmeldt 24. Jul 16
Indlæg ialt: 215
Fra  Gak og løjer Skrevet kl. 10:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Fedt med en god ide om salg af en ny slags vodka.

Dog er det lidt skræmmende du ikke havde overvejet at noget som folk drikker skal godkendes af fødevaremyndighederne. Jeg ville ringe til dem og høre om regler osv.

Hvad er din tanke med hensyn til produktion, tror ikke du får lov at gøre det hjemme i eget køkken.

Hvordan vil du sælge produktet, du skal slå nogle ret store mærker af butikkens hylder, hvordan vil du sikre at du kan overbevise den lille lokale købmand, eller endnu bedre Coop, dansk supermarked eller alle de store diskoteks kæder.


Der er mange ting man skal tænke på, men selvfølgelig er det bare med at komme igang og kæmpe alt det man kan for at overbevise nogle kunder om at de skal købe din vodka fremfor smirnoff.

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 16:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Det er faktisk ikke så svært at komme ind i dette marked, hvis man finder en niche.

Se nu Snaps Bornholm - de har god succes, men der er ingen tvivl om, at de knokler for sagen. Både på smagen, markedsføringen og opsøgende salg.

Du kan passende tage fat i Snaps Bornholm og spørge dem til råds. Jeg kender ingen iværksættere, som ikke gerne hjælper andre på vej - når det ikke er direkte konkurrenter. Og snaps og vodka er vist ikke i direkte konkurrence :)

Naturligvis skal du have nogle godkendte lokaler at producere i og du vil blive kontrolleret i hoved og røv af myndighederne eftersom det er alkohol, du producerer. Det nemmeste ved dette er formentligt produktionen. Det sværeste er at få produktet ud i markedet og ramme den niche, som du har udset dig. Det er hårdt, det er tidskrævende og det er dyrt. Hvis du ikke har en god slat penge på lommen nu, så glem det.

Orv, jeg kom lige i tanke om, at du er 17 år. Så vent lige til du er myndig. Du kan ikke rode med alkohol når du ikke engang er fyldt 18 år.

Og endelig: Hvis du virkelig er hunderæd for at nogen vil stjæle din ide - at ideen er nøglen til succes. Så tag dig et lønmodtagerjob, for så har du ikke det, som skal til for at blive iværksætter.

Ideer får alle hver dag og mange har også haft din ide før, men ingen havde drivet til at få det ud over startrampen. Det er DIG, der gør forskellen og ikke ideen. Jeg ville aldrig være bange for at dele ideen med nogen, for det er jo ved delingen, at du finder folk, som vil arbejde sammen med dig og kan hjælpe dig. Just-Eat var aldrig en hemmelighed, men en ide, som der blev knoklet for! Kun ved at knokle og investere, får man succes.

Tilmeldt 17. Jan 17
Indlæg ialt: 159
Skrevet kl. 23:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Jasd123:

Havde jeg ikke lige tænkt på... du ved vel ikke hvordan man skaffe en godkendelse?

-jakob

Jeg aner intet om hvor du skal søge og hvordan, men jeg tror at en pris på godkendelse og test godt kan koste kr. 100.000.

Hvis jeg var dig så ville jeg tage kontakt til nogle at de nye mikro ølbryggerier og høre om deres fremgangs måde i forhold til myndighederne,,,

/ Henrik

Tilmeldt 5. Feb 17
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 14:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Skriv gerne til mig hvis du gerne vil have adgang til alle kiosk og dagligvare butikker hvis du vil sælge til Danmark eller udlandet.

Tilmeldt 17. Jan 17
Indlæg ialt: 159
Skrevet kl. 23:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hr. Henrik Hansen:
Hvis jeg var dig så ville jeg tage kontakt til nogle at de nye mikro ølbryggerier og høre om deres fremgangs måde i forhold til myndighederne
Hvorfor sendes der lige minus point efter den tanke ?

Tragisk ..

/  Henrik

 

Tilmeldt 3. Feb 17
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 08:37
Hvor mange stjerner giver du? :

God ide! Har prøvet at tage kontakt med fødevarestyrelsen men intet svar... Jeg prøver at finde et mindre bryggeri - tak for svar til alle :)

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)