Efter at have læst videnskabsjournalisten Malcolm Gladwells bog "Outliers" om de faktorer som fører til succes, slog det mig pludselig, at de bedste rollemodeller - dem der stiller sig op fortæller iværksættere, hvordan tingene kan gøres - kan have et problem i, at rollemodellerne dårligt lader sig efterleve. Simpelthen fordi at rollemodellerne er for gode, kan holde et skarpt fokus og højt tempo, som de fleste dødelige ikke kan holde. Her kan rollemodellers ukendte netværksfordele og/eller usædvanligt høje IQ - sidstnævnte mener jeg Martin Thorborg er ramt af - være faktorer, som gør at ting kan lade sig gøre, som normalt ikke kan lade sig gøre. Dét har jeg nu skrevet en artikel om Kommunikationsforum.dk: "Hellere lidt, men godt" Jeg citérer: Har du en stærk tilstedeværelse på de sociale medier? Er denne tilstedeværelse forankret i mange Facebookvenner og followers? Kommer du dine venner på de sociale medier i møde gennem mange daglige opdateringer? Kan du svare et fuldtonet JA til ovenstående, kan du være godt på vej til at køre dig selv af sporet karrieremæssigt. For profilering ellerpersonlig branding, som det hedder i sin mere strategiske form, handler ikke blot om at underlægge sig rollemodellernes indflydelse og være med. Det handler nok så meget om at tænke ud af boksen, om at profilere og adskille sig fra andre på en måde, som åbner for udvikling og fleksibilitet. |
John de Summer-Brason:usædvanligt høje IQ - sidstnævnte mener jeg Martin Thorborg er ramt af
Er det en joke ??
Nedenstående video viser jo tydeligt at manden ikke har noget specielt stor IQ, nok mere et kompleks den manglende IQ.