Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

TImeløn

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. May 10
Indlæg ialt: 153
Skrevet kl. 19:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa.

Jeg har fået tilbudt af et firma, at de gerne vil ansætte mig som konsulent 3 dage om ugen. Jeg er pt. i job, men jeg overvejer at satse og oprette et enkeltmandsvirksomhed, og så se om jeg kan få nogle flere kunder de to sidste dage.

De vil give en timeløn på kr 250,- hvilket bare ikke er særlig meget. Ud af dem skal jeg så selv betale feriepenge. Er der andre ting jeg skal tage i betragtning? Jeg tænker om jeg skal tænke noget med moms eller andre ting?

mvh

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12669
Skrevet kl. 20:26
Hvor mange stjerner giver du? :

250 Kr er jo alt for lidt når du selv skal betale ferie, helligdage og sygdom selv. 

Tilmeldt 5. Sep 17
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 09:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Minimum dobbelt op vil jeg sige.

Besøg Lost in London - Din insiderguide til London

Fra Aarhus
Tilmeldt 12. Mar 08
Indlæg ialt: 131
Fra  Coldit Skrevet kl. 09:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du kun har 'en' kunde så vil det blive betragtet som et ansættelse forhold, hvilket kan give problemer i længden. Men hvis du planlægger af skulle have flere kunder, så er der intet problem.

Hvilken branche er det i, for umiddelbart vil 250kr,- jo udgøre en reel timeløn på cirka 200kr,- hvilket godt kan være fornuftigt, hvis du ikke har noget forberedelse hjemmefra, og bare kan 'vade' ind på deres kontor og hjælpe til.

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5906
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 09:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er mange ting, som du skal have belyst. Eksempelvis forsikringer, ikke fakturerbar tid til administration, udgifter til revisor / bogholder, software (økonomisystem), efteruddannelse, transport/kørsel, sygdom (kort- og langtidssygdom), udgifter til it (computer og telefon), telefonabonnement.

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 18:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Casper Schneidereit:
Eksempelvis forsikringer, ikke fakturerbar tid til administration, udgifter til revisor / bogholder, software (økonomisystem), efteruddannelse, transport/kørsel, sygdom (kort- og langtidssygdom), udgifter til it (computer og telefon), telefonabonnement.
, barsel, feriepenge, sammenhold med kolleger, julefrokost, fagforening, pension, karriere, samarbejdsaftaler, lønforhøjelse, ekspertbistand, arbejdstid, ...

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 18:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 4. May 10
Indlæg ialt: 153
Skrevet kl. 18:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for alle svarene.

Det bliver svært at få til at hænge sammen, jeg er bare så klar til at hoppe i at blive selvstændig. 

Lige nu får jeg brutto 25.000 kr,- om måneden i en fuldtidsstilling, men så har jeg jo så også feriepenge, betalt sygedage, pensionsopsparing, kørselsgodtgørelse. Ved at blive selvstændig ville jeg tjene de 25.000 kr,- ved at arbejde 3 dage om ugen, hvilket betyder jeg har eks. mandag og tirsdag til at arbejde med noget andet, men primært formål er selvfølgelig at opbygge kunderelationer.

Det bider bare lidt i mig, fordi jeg synes jeg er mere værd end det. Jeg opsætter bla. emailflows, diver kampagner/drip, SEO, analytics, programmerer i Foundation framework til emails, html, css, javascript og PHP MySQL. Jeg har en baggrund som webintegrator og efterfølgende IT produktudvikler fra Aarhus Universitet.

Derfor synes jeg også bare jeg har en faglighed som er mere værd end de penge. Men jeg kommer så til gengæld heller ikke med mange mange års erfaring. Jeg har kun været i it/marketing branchen i snart 2 år. Det kan måske også mærkes på mig at jeg mangler noget ballast. Jeg ved det ikke.


Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 18:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Som jeg skriver i min blog, er der mange ting, du skal finde 'din' værdi af, og lægge på din time-pris. Se også på værdien for modparten: Han/hun slipper jo for feriepenge, barsel, pension osv... Brug en introrabat, hvis du er usikker. Lidt inspiration til, hvorvidt du overhovedet skal være selvstændig, kan du måske få her: https://johnhannover.blogspot.dk/2016/09/selvstndig-ja-af-jrgen-kirkegaard.html. Som jeg ser det, er det bare ud over stepperne, men dette handler selvfølgelig også om dine private forhold - har du råd til, at du måske ikke får det samme udbetalt? -har du trillinger på vej eller andet, som kræver lidt sikkerhed? Ring/skriv, jeg sparrer gerne (gratis) og hjælper med evt. budget og med at finde den rigtige pris.

Tilmeldt 25. Aug 17
Indlæg ialt: 24
Fra  Flexicu Skrevet kl. 21:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mads,

Hvis du tager springet og bliver selvstændig så overvej at kigge forbi www.flexicu.com - deleportalen for arbejdskraft. Her har du mulighed for at supplere timer op hos virksomheder, der kun søger arbejdskraft for visse perioder.

Kontakt mig hvis det bliver relevant. Det er gratis!

Hilsen

Henrik

 

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)