Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilket CMS-system er det bedste?

Side 2 ud af 3 (29 indlæg)
Fra Skødstrup
Tilmeldt 25. Aug 09
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 21:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Niels. Mange tak for dine input i forhold til udviklingsomkostninger. Det er meget brugbart. 

/Jens

Fra Skødstrup
Tilmeldt 25. Aug 09
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 21:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lurks

Django kender jeg ikke, men ved en hurtig google søgning er det vist til app-udvikling? :) Det kommer lidt længere nede af stien... ;) 

/jens

Fra Skødstrup
Tilmeldt 25. Aug 09
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 21:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej GrN.dk 

Mange tak for dine input. Jeg vil helt sikkert tjekke Drupal 8 lidt ud og se, hvad det kan tilbyde. Vil du vurdere at en newbie udi webudvikling godt kan lære at bygge et prof website i Drupal, eller vil det være godt givet ud at smide udviklingskroner efter det?

Det er ret afgørende, at jeg får et godt og effektivt website, så jeg virkelig kan udnytte min erfaring og kompetencer inden for online marketing

Og tak for links :D 

/Jens

Tilmeldt 16. Jan 13
Indlæg ialt: 78
Fra  Brøndholt CMS & design Skrevet kl. 22:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jens,

Drupal er i høj grad brugefladedrevet, det vil sige at du som daglig administrator uden at skulle kode, har omfattende muligheder for at konfigurere systemet via brugerfladen, og dermed langt henad vejen gøre dig selvkørende.

Det er absolut muligt for dig at lære drupals brugerflade at kende. Efter som der er nogen avancerede konfigurationsmuligheder vil det selvfølgelig kræve lidt læring. Brugerfladen er ret intuitiv, så mange ting siger sig selv. Du kan finde et væld af tutorials, videoer på youtube osv, der forklarer hvordan drupals brugerflade virker. Men tag det som det kommer og lær det henad vejen efterhånden som dine behov opstår.

Du nævner API integrationer, du mener nok netop nævnte brugerflade hvor du har adgang til at ændre systemets indstillinger, uden programmerings forudsætninger.

API (Application programming interface), er den for drupal specifikke programmeringsflade hvor man med drupals egne php baserede kommandoer og funktioner som programmør kan ændre de byggeklodser der allerede findes, lave nye moduler osv. Det er netop hvis man vil lære at bruge drupals stærke API, at drupals læringskurve bliver stejl, . Det kræver dels forståelse for systemarkitektur og dels rimelige PHP kundskaber.

Som daglig administrator og bruger af dit system har du dog ikke brug for at forstå drupals API. Hvis du ikke har nogen helt specielle krav kan du nok bygge din side bare ved at bruge de funktioner der allerede findes hos drupal, og derved ikke behøver at bruge API'et   

Som de andre CMS har drupal både færdige temaer og basetemaer, de fleste drupaludviklere laver teamet selv. Med et basetema starter du med en blank side, så kan du bygge sidens layout og design som du vil. Måske du kender bootstrap ?, det findes også hos drupal som basetema. Bootstraps base tema er nem at komme igang med og har allerede det responsive indbygget når du går i gang. Kender du til HTML og styling med css eller måske scss kan du langt henad af vejen selv bygge sidens udseende op

Mht SEO har du netop gennem brugerfladen mulighed for at konfigurere ned til mindste detalje, hvilket giver dig klare fordele i din online markedsføring.

Drupal har et shop modul Commerce, der er integreret med drupals CMS, så du kan kan benytte alle drupals muligheder til din shop. Derfor har Drupals shopløsning Commerce et ekstra gear i forhold til konkurrenterne, hvilket de færreste er klar over, ud over de større spillere som allerede udnytter det fuldt ud. Se bare på https://sportmaster.dk/ som netop er en af de få drupal commerce shops der findes i DK.

Bedste hilsener

Mads

Tilmeldt 18. Apr 07
Indlæg ialt: 1508
Fra  GrN.dk Skrevet kl. 01:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, jeg tror du kan komme langt med Drupal og med et købt eller gratis tema (design), som er mobilvenligt og responsivt.

VH. GrN.dk

IT ++ GrN.dk - Flutter Mobil-Apps, Linux Servere, Webservere Litespeed, Wordpress, Drupal, Laravel, Systemintegrationer, Datakonvertering, Datahentning, Prototypeudvikling, Bash, R-Script, Python.

Fra Skødstrup
Tilmeldt 25. Aug 09
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 16:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mads

Igen tak for det fine svar. Det lyder rigtig godt med en god brugergrænseflade, som gør det daglige webadm arbejde lidt nemmere uden at skulle have udviklere på banen i tide og utide. Jeg vil tjekke det ud på youtube. 

I forhold til API så mener jeg bare, at der er mulighed for at integrere med andre systemer. Men er ikke helt sikker på, om det er det, du også mener? :) 

SEO-delen lyder rigtig godt, og hvis der findes et stærkt commerce-modul, der kan spille sammen med CRM, så lyder det superattraktivt. 

Takker!!! 

Fra Skødstrup
Tilmeldt 25. Aug 09
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 16:49
Hvor mange stjerner giver du? :

GrN.dk - Web, Excel og Logistik:

Ja, jeg tror du kan komme langt med Drupal og med et købt eller gratis tema (design), som er mobilvenligt og responsivt.

VH. GrN.dk

Takker!! :) 

Tilmeldt 16. Jan 13
Indlæg ialt: 78
Fra  Brøndholt CMS & design Skrevet kl. 16:22
Hvor mange stjerner giver du? :


Hej igen Jens,

Drupal har mange forskellige integrationsmuligheder, både med eksterne systemer, eksempelvis e-conomic, men også forskellige formater af feeds der kan bruges begge veje, herunder xml, json og csv som er de mest almindelige.

Omkring valg af drupal version vil jeg give GrN ret i at drupal 8, som er nyeste version har mange fordele og peger langt ind i fremtiden.  opbygningen Drupal 8 har betydet flere grunlæggende ændringer af struktur og internt API.

Din situation taget i betragtning, ville jeg nok starte med at bruge drupal 7, af 2 årsager:

-Drupal 7 har langt flere modulere end drupal 8, da mange ikke er porteret over til drupal 8 endnu(eller ikke bliver det!).
Som ny med drupal har du i højere grad brug for moduler for at opnå det du vil uden at skulle kode, desuden er drupal 7 efterhånden utrolig stabil.

-Desuden kræver drupal 8 mere af din webserver, så du skal have mere end en standard server for at det fungerer optimalt, Nginx er at foretrække til drupal 8, hvormod drupal 7 kører rigtig fint med apache som langt de fleste hosts brugere. Når du føler dig moden til det, kan du migrere din drupal 7 løsning til drupal 8. Jeg har selv lavet flere drupal 6 til 7 migrationer uden større problemer, og efter hvad jeg har hørt skulle drupal 7 til 8 migrationer være endnu lettere.

Vh

Mads

 

Fra København
Tilmeldt 17. May 16
Indlæg ialt: 1091
Skrevet kl. 16:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 2,0 stjerner givet af 1 person
Tilmeldt 15. Oct 17
Indlæg ialt: 70
Skrevet kl. 21:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er også utroligt glad for Drupal, det er helt fantastisk at arbejde med. Du har meget hurtigt en side du kan bruge, og du kan lave ALT. Jeg har lavet mange sites i Drupal, alt fra små hygge projekter til en af Danmarks største investor sites. :) Prøv at se lidt tutorials på nettet. Der er bl.a. en der kalder sig "Daily Dose of Drupal" Han laver nogen rigtig fine tutorials. 

Side 2 ud af 3 (29 indlæg)