Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Virksomhed ved boligudlejning eller ej...?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. Jan 18
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 17:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis man køber en udlejningsejendom med 2 lejemål, og en samlet årlig leje indtægt på ca. 130.000 kr. -er det så virkelig nødvendigt at oprette et selskab ?

Den eneste fordel jeg kan se ved at køre det i et selskab, er den lavere skatte %. Men planen er at overskuddet skal gå til afdragene, og ikke til yderligere investering.

Tilmeldt 23. Nov 16
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 17:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa,
Disclaimer, jeg er ikke ekspert, så jeg håber, at nogen vil rette mig, hvis jeg tager fejl:

Så vidt jeg ved, så behøver du ikke have selskab, det er op til dig selv. Du skal bare være klar på personskattesatsen. Specielt hvis du nærmer dig, eller er over, topskattegrænsen. Så kan det sagtens være, at det bedst kan betale sig med et selskab!

Bare husk på, at dine afdrag IKKE kan trækkes fra i dit overskud. Du vil derimod godt kunne trække dine renter fra.

Jeg håber det er til lidt hjælp.

Mvh,
Morten


Tilmeldt 5. Jan 18
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 18:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kommer ikke op i nærheden af topskatten, så der skulle jeg ikke blive straffet. 

Tænker også at det rent regnskabsmæssigt er langt mere simpelt når Udlejningen ikke foregår som virksomhed.

Fra København
Tilmeldt 17. May 16
Indlæg ialt: 1091
Skrevet kl. 20:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvorfor kan man ikke trække afdragene af på lånet i selskab ? Det burde man kunne siden at værdien i ejendomme stiger ved at ned bringe gæld.

Tilmeldt 23. Nov 16
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 20:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ved ikke, om det er sådan i virksomheder.
Men, jeg tror det er meget normalt, ikke at kunne trække afdrag fra i privaten.

Som du siger, så stiger værdien i ens ejendom ved afdragene, jeg går ud fra, at det er derfor det beskattes. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46487
Fra  John Hannover Skrevet kl. 01:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Skygge Manden:

Hvorfor kan man ikke trække afdragene af på lånet i selskab ? Det burde man kunne siden at værdien i ejendomme stiger ved at ned bringe gæld.

du kan da aldrig trække afdrag fra? Renter ja - men afdrag er jo bare tilbagebetaling af lån. Du kan da ikke låne penge og så trække tilbagebetalingen fra Stick out tongue
KUN renten selvsagt

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)