Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Salg til under kostpris

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. Feb 18
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 12:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg har planer om at køre med en bevidst strategi om at sælge varer så billigt som muligt - visse af dem evt. også til under kostpris. Dette for simpelthen at tiltrække kundernes opmærksomhed og vinde markedsandele. Men er dette "lovligt" (læs: primært ift. Skat) ? 

Jeg har en alternativ indtægtskilde udover min forretning, og har desuden en større arv, der dækker mine private udgifter, så jeg er ikke afhængig af et overskud det første år. Men vil skat mon godkende et årsregnskab, hvor man har lavere omsætning end vareforbrug og vil de mon kunne godkende en sådan strategi (om at sælge til under kostpris), hvis man netop har planlagt det ift. at skabe sig et navn på markedet? 

Jeg håber mit spørgsmål giver mening og at der måske sidder nogle kloge (skatte) hoveder derude.

På forhånd tak. 

J

Tilmeldt 19. Nov 14
Indlæg ialt: 77
Fra  Unikkebobler.dk Skrevet kl. 13:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Så vidt jeg ved, så stiller SKAT ikke spørgsmålstegn ved underskud de første par år, men det giver ingen mening at sælge under ens kostpris?

Det fint at starte ud med det, og du vil nok få en masse ordre hvis din pris er så meget lavere end dine konkurenters. Lige så snart du sætter prisen op, så smutter de. Så start med at lave nogle prissætninger på dine produkter så du kan tjene penge, også brug de andre penge på markedsføring istedet.

Jeg er overhoved ikke ekspert på dette område, så det kan jo godt være at din plan er god, men jeg syntes det lydder mærkeligt at planlægge et underskud på den måde.

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)