Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor mange bluser/skjorter pr. medarbejder?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Ishøj
Tilmeldt 15. Feb 12
Indlæg ialt: 32
Fra  novaram ApS Skrevet kl. 12:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi har fået nogle fine polo'er og skjorter med tryk, og vil gerne have at alle medarbejdere har dem på når de er på arbejde.

Hvor mange skal man give hver medarbejder for at man med god samvittighed kan kræve at de går med dem hver dag?

Hvor mange bluser/skjorter pr. medarbejder?

Vi har fået nogle fine polo'er og skjorter med tryk, og vil gerne have at alle medarbejdere har dem på når de er på arbejde.

Hvor mange skal man give hver medarbejder for at man med god samvittighed kan kræve at de går med dem hver dag?

  • 5 (17,6%)
  • 6 (23,5%)
  • 10 (52,9%)
  • Flere? (5,9%)
  • Totalt antal stemmer: 17
Tilmeldt 2. Jul 08
Indlæg ialt: 2813
Skrevet kl. 12:50
Hvor mange stjerner giver du? :

det kommer vel også an på hvilket arbejde de udføre ? sidder de på kontor, løber op ned af trapper med pakker etc..

Tilmeldt 29. Oct 16
Indlæg ialt: 125
Skrevet kl. 14:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej U,

Umiddelbart vil jeg tænke 6 stk. sæt til hver enkelt. - Så er der ingen undskyldninger for ikke at komme i ren/vasket tøj og så er der en ekstra til ugens løb hvis man f.eks. har spildt kaffe el. andet uheld sker. Er der så nogle som evt. sveder ved den mindste bevægelse eller har gået under en stige, måske flotte sig med et ekstra sæt tøj.

Ved seks sæt passer det ca. med en vask hver weekend og så er man klar til mandag.

Mvh Ron.

Se min IT-blog her med en masse fedt. IT-support

Fra Ishøj
Tilmeldt 15. Feb 12
Indlæg ialt: 32
Fra  novaram ApS Skrevet kl. 14:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Beklager, den detaljer overså jeg lige i min beskrivelse.

Det er kontorarbejde og besøg hos kunder, altså ikke arbejde hvor der under normale omstændigheder er risiko for at tøjet bliver beskidt.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg vil da nok sige en 3-4 stykker men kommer jo også lidt an på hvad de arbejder med og om de er fuldtid eller deltid, for det er jo klart at en medarbejder der er på job i fuldtid bruger mere tøj en en deltid. men hvis du start med 3-4 stk og så spør dit personale er jeg sikker på du finder et rimelig tal. 

Fra Ishøj
Tilmeldt 15. Feb 12
Indlæg ialt: 32
Fra  novaram ApS Skrevet kl. 06:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for de mange svar, jeg kan ud fra dem der har valgt at kommentere at man ikke behøver at have så bluser, men at 50% af dem der besvaret afstemningen tydeligvis kun vasker tøj hvert 14. dag.

Der er fint at man kun vasker tøj hvert 14. dag, men kan man ikke stille krav som arbejdsgiver at der vaskes tøj én gang om ugen?
Hvis vi f.eks. vælger skjorter, og gerne vil have en ordenlig kvalitet, så er det hurtigt 3-500 kr. pr. skjorte med broderinger, og så skal der lige ganges med 10 pr. medarbejder...jeg synes det er lige i overkanten, de skal jo også skiftes ud en gang imellem, og medarbejeren skifter jo også arbejdsplads en gang imellem.

Tilmeldt 2. Jul 08
Indlæg ialt: 2813
Skrevet kl. 11:04
Hvor mange stjerner giver du? :

uj@logiqit.com:
men kan man ikke stille krav som arbejdsgiver at der vaskes tøj én gang om ugen?

Nej nej nej, det vil da ikke mene, dine medarbejdere ville nok blive noget muggen, men du kan da spørge dem hvad de synes. Det er jo ikke deres problem at du ønsker ens tøj og at du ikke vil købe nok skjoter.  Men dine medarbejder kan jo bede dig om at vaske og styge deres firma tøj hvis du ikke vil give dem nok skjorter , det ville være god stil fra din side hvis du sørgede for det :) 

Fra Mørkøv
Tilmeldt 9. Jan 17
Indlæg ialt: 54
Fra  Musvit-Service / Vi kommer flyvende Skrevet kl. 11:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Efter egen erfaring i tidligere kontorbranche, så er det ofte 5-6 sæt pr. medarbejder. Det kommer selvfølgelig an på arbejdsopgaverne. Synes ikke du kan forlange at de skal gå og vaske tøj en gang ugentligt. Men i kan jo evt. lave en ordning om at de har muligheden for at ligge beskidt tøj i en vaskemaskine/tørretumbler når de møder om morgenen, som er klart når det er fyraften. Så har de altid muligheden for at gå i rent arbejdstøj :)

Indhent et konkurrencedygtigt tilbud på erhvervsrengøring fra MusvitService.dk

Tilmeldt 29. Oct 16
Indlæg ialt: 125
Skrevet kl. 11:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen,

Undskyld men ift. afstemningen hvordan kan du få dette til "tydeligvis kun vasker tøj hvert 14. dag." - Som nævnt tidligere fastholder jeg stadig de ca. 6 stk sæt. Afstemningen står lige ift. 5 og 6 stk. Hvor antallet 10 klart er vinderen (I hvert fald pt) der nok også er lidt for mange. At en skjorte med broderinger vil koste dig de omtalte 3-500 har vel intet med sagen at gøre eftersom det er dit -krav-, at alle er 'ens'.

Du nævner selv noget med kundebesøg. Så er det vel også fair at arbejdsgiveren deler nok sæt ud. Se det fra en anden vinkel. Det er endeligt blevet sommer, du skal på kundebesøg og efter 1-2 timers kørsel, i en måske varm bil, tror jeg at for din virksomheds image skyld, at nok antal er at foretrække.

Og nu til gammelmands-brokket. Lad os sige du giver mig 2-3 sæt tøj til 5 dages arbejdsuge. Én vask vil koste 6-14 kr. som "påduttes" mig. I dette tilfælde er det nødvendigt jeg skulle vaske to gange ugentligt og så skal jeg slide min egen maskine sikkert det dobbelt end normalt. Dvs din besparelse / tydelige nærighed skal påvirke hvor nemt det er at komme på arbejde samt egen pengepung og så er anbefalingen til den ansatte jo nem.

Dette handler vel også lidt om, om man vil investere lidt i sine ansatte. Klart alle vil nøjes med mindst muligt men mon ikke det vil være med til at gøre jobsøgning ved en konkurrent lidt lettere, at tage sig sammen til.

Mvh Ron.

Se min IT-blog her med en masse fedt. IT-support

Fra Ishøj
Tilmeldt 15. Feb 12
Indlæg ialt: 32
Fra  novaram ApS Skrevet kl. 14:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for alle Jeres svar og input, det er godt at få set det fra andres synspunkt.

Da 56,3% i skrivende stund har svar 10 sæt tøj, så udledte jeg at de fleste er på en 14 dages vaskecyklus.

Jeg har startet denne tråd for at høre om nogen havde erfaringer med dette, og hvad holdningen ellers var til antallet.

Jeg synes ikke det er ligegyldigt hvad det koster pr. medarbejder, der er stor forskel på om jeg skal købe 5, 10, 25, 50 eller 100 skjorter pr. medarbejder...jeg kan også købe 220 skjorter til hver medarbejder om året, så er der en ny til hver arbejdsdag.

Medarbejderen slipper for selv at købe skjorter, så det holder altså ikke at de påduttes udgifter...medmindre man er tumpe og vasker én skorte ad gangen i en vaskemaskine, så kan man godt nok vaske mange gange for prisen på 5-6 skjorter, og for at argumentet skal holde skal det være vaske ud over det man vasker i forvejen. 

Som arbejdsgiver må man tage et standpunkt, jeg kan jo ikke bare give en medarbejder 30 skjorter fordi han gerne vil have det.

Min egen fornuft har ligget på 6 stk. fra starten, hvilket passer med en ugentlig vaskecyklus, og så lige en ekstra hvis man spilder på den, eller ikke lige nåede at vaske en uge, så har man lige en ekstra.

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)