Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Filhåndtering og administration til en fotograf

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Aalborg
Tilmeldt 11. Mar 18
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 23:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle dygtige iværksætter der uden :-)

Til dagligt er jeg fotograf med base i Aalborg. Vi tager billeder for alle slags kunder, private, virksomhederne - store som små.

Af den årsag har vi naturligvis også rigtig mange billeder og videoer som vi producerer i løbet af dagen - typisk mellem 2-5 GB dagligt. Nu går bryllupsbilleder ind her over sommeren og hele kontoret skal ud og være bryllupsfotograf rundt i det danske land - og så stiger billeder med mellem 10-20 GB dagligt. Det sætter pres på det eksisterende setup.

I dag har vi en intern server og nas stående men vi synes efterhånden ikke den løsning er ret så fleksibel og skalerbar som vi ønsker. Derudover regner vi med i løbet at ansætte 1-2 fotografer her på kontoret i Aalborg. Det betyder behov for endnu mere plads men også en smartere måde at styre mail og administration - især intern filhåndtering.

Hvad gør i andre brug af i dag? Oplagt er naturligvis Google eller Dropbox - men vi savner måske en god mellemting.

Har i forslag her til og hvad bruger i andre? Jeg tænker det må være andre brancher end fotografer der ligger inde med store mængder af data og billeder i enten har i skyen eller internt?

Mvh
Henrik Simonsen
Fotograf Aalborg ApS

Tilmeldt 29. Aug 11
Indlæg ialt: 22
Fra  Frihauge IT Skrevet kl. 08:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Med mindre du selv vil ud og investere i en filserver  med masser af diske, så ser jeg kun VPS løsninger som en mulighed. 

Fra Tommerup St.
Tilmeldt 1. Nov 07
Indlæg ialt: 424
Skrevet kl. 08:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Henrik

Vi kan måske lave et oplæg i kan bruge, vi har i vores setup mulighed for at lave alle slags tænkelige løsninger på det du beskriver. Du er velkommen til at ringe til mig 40789905 eller skrive på dm@it-hotellet.dk, så laver vi i hvert fald gerne et uforpligtende bud på hvordan en løsning kan se ud. Så kan du holde det op i mod de øvrige muligheder.

Du kan læse mere om os på https://www.it-hotellet.dk 

Uanset så hav en god dag.

Fra Aalborg
Tilmeldt 11. Mar 18
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 19:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa DM!

Det lyder virkelig fedt! Vi er ved at være godt presset med pladsen så jeg giver dig nok et kald en af dagene i løbet af ugen

Mvh
Henrik
Fotograf Aalborg ApS

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)