Jeg er en lille enkeltmandsvirksomhed som driver en række hjemmesider. Et større dansk bureau har købt nogen links fra mig og jeg har sendt dem en faktura. Men bureauet vil ikke betale fakturaen før jeg udfylder et skema, med en masse oplysninger som de gerne vil have i deres system. Jeg har udfyldt de oplysninger som jeg mener er relevante, men de er ikke tilfredse. De vil bl.a have betalingsoplysninger, - betingelser, related party og Business code og conduct. Kan de kræve det? |
burde vel være aftalt på forhånd - betalingsoplysninger og betingelser er vel mere eller mindre selvfølgelige krav - Related Party aner jeg ikke hvad er - giver ikke lige mening for en enkeltmands men du kan jo bede dem forklare - og Business code of conduct har du næppe siden du spørger men er vel et ønske fordi de ikke vil risikere at din optræden i div sammenhæng kan skade de links de har købt fra dig. Mange større virksomheder har code of conduct klarKim Jørgensen:Jeg er en lille enkeltmandsvirksomhed som driver en række hjemmesider. Et større dansk bureau har købt nogen links fra mig og jeg har sendt dem en faktura. Men bureauet vil ikke betale fakturaen før jeg udfylder et skema, med en masse oplysninger som de gerne vil have i deres system. Jeg har udfyldt de oplysninger som jeg mener er relevante, men de er ikke tilfredse. De vil bl.a have betalingsoplysninger, - betingelser, related party og Business code og conduct. Kan de kræve det?
Det er vel at sige du ikke har en sådan hvis du ikke har - og ellers bede dem formulere hvad der er vigtigt for dem. Spil med dem og ikke mod dem hvis du vil bevare dem som kunde
vh John Hannover