Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Søger en advokat, haster lidt

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 21. Jun 18
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 16:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

I forlængelse af mit tidligere indlæg, søger jeg en advokat, der kan indgå en fastprisaftale.

Er du advokat eller kender en advokat (måske med lidt kendskab i ansættelses- og arbejdsret), så vil jeg meget gerne blive kontaktet.

Sagen er meget nemt og enkelt men har mange detaljer. Jeg har lavet en del af arbejdet så advokaten behøver ikke være erfaren.

Jeg kan desværre ikke uddybe sagen her, men kan kort oplyse, at det handler om en meget usaglig afskedigelse efter at have være udsat for psykisk mobning, diskrimination mm på en offentlig arbejdsplads. 
Takker

Tilmeldt 31. Oct 18
Indlæg ialt: 61
Skrevet kl. 16:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Advokater er forholdsvist nemme at finde ved at anvende google, så undrer mig lidt over det bliver slået op her?

Er uddannet jurist og gør i juridisk rådgivning, men ikke sikkert det er noget du vil bruge.

Tilmeldt 21. Jun 18
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 20:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak Quaade,

Jeg er skam en habil internet bruger og har været i kontakt med mange advokater, men deres timepriser er alt for høje; ca. kr. 40-50 pr. minut, og ingen af dem vil indgå en fastprisaftale. Jeg er ikke medlem af en fagforening, og vil/kan ikke bruge Københavns Retshjælp, som er gratis.

Det er ligemeget om man er jurist eller advokat, man skal bare have et CVR-nr.

Så skriv tilbage, hvis du er interesseret. 

Tilmeldt 31. Oct 18
Indlæg ialt: 61
Skrevet kl. 22:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Har ikke et cvr nummer endnu, men ved heller ikke hvorfor det skulle være relevant for din situation?

Forstår dog ikke hvorfor retshjælpen ikke kan hjælpe? Kan sagtens se på det og lave en vurdering på om der er noget at komme efter. Uanset hvad kan det nok være nemmere at få en aftale med en advokat hvis der allerede er lavet en vurdering. Plejer også gerne at kunne finde advokater og få nogle fornuftige aftaler når det er nødvendigt. 

Advokater er dyre, det er juriste på sin vis også. Men vil nok på Ca 30 minutter kunne finde ud af om der er grundlag for at arbejde videre med det. 

Tilmeldt 7. Apr 17
Indlæg ialt: 23
Fra  Smartsend.dk Skrevet kl. 15:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mansep

Du kan prøve at kigge på legalhero.dk som er et nyt dansk koncept omkring tilbud på advokat smarbejder. Mener de vist har noget fastpris eller abonnementsbaseret. 

Tilmeldt 9. Nov 18
Indlæg ialt: 2
Fra  Taksering Skrevet kl. 15:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Der findes muligheder for gratis advokathjælp flere steder. Eksempelvis er der flere biblioteker i lander som en gang om ugen har en advokat på besøg der kan svare på spørgsmål.
Tilmeldt 21. Jun 18
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 16:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Quaade 

Du med et CVR-nummer bliver en "juridisk person" som kan indgå i bindende aftaler, forhandlinger osv. Uden et CVR-nr. er du bare en "fysisk person", uanset hvilken uddannelse du har.

Sagene er blevet drøftet og vurderet, det er bare det videre forløb, der koster mig meget, og man må ikke må jeg ikke aflønne advokaterne efter resultat, ifølge reglerne dvs man skal have betale advokaten plus depositum inden sagen starter.

Advokaterne i mindre byder udenfor Købehavn og omg. har mere tid, deres priser er også lavere, så jeg tror, jeg er ved at finden en advokat, og sagen haster ikke mere.

Og tak til Taksering, men Gratis advokater = rigtig rigtig mange klienter = dårlig rådgivning

Jeg har heller ikke brug for rådgivning, men en advokat/jurist, der kan gå ind i sagen.

Mange tak Anders H., det vil jeg prøve, 

    

Tilmeldt 31. Oct 18
Indlæg ialt: 61
Skrevet kl. 16:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Mansep:

Hej Quaade 


Du med et CVR-nummer bliver en "juridisk person" som kan indgå i bindende aftaler, forhandlinger osv. Uden et CVR-nr. er du bare en "fysisk person", uanset hvilken uddannelse du har.


Sagene er blevet drøftet og vurderet, det er bare det videre forløb, der koster mig meget, og man må ikke må jeg ikke aflønne advokaterne efter resultat, ifølge reglerne dvs man skal have betale advokaten plus depositum inden sagen starter.


Advokaterne i mindre byder udenfor Købehavn og omg. har mere tid, deres priser er også lavere, så jeg tror, jeg er ved at finden en advokat, og sagen haster ikke mere.


Og tak til Taksering, men Gratis advokater = rigtig rigtig mange klienter = dårlig rådgivning


Jeg har heller ikke brug for rådgivning, men en advokat/jurist, der kan gå ind i sagen.



Mange tak Anders H., det vil jeg prøve, 


    


Er nok nødt til at rette dig, CVR-nummer har intet at gøre med hvorvidt jeg må indgå bindende aftaler, den begrænsning eksistere ikke aftaleloven. Så må indgå alle de aftaler jeg må, ligesom det heller ikke er kravet i lov om juridisk rådgivning at jeg skal have et CVR. Så nej, der er reelt set ingen grund til at jeg ikke skulle må kunne gøre dette uden CVR.

Ja advokater udenfor de større byer er som regel lidt billigere, i de fleste tilfælde er de også ligeså gode. Det er den samme uddannelse vi går igennem trods alt.

Kan reelt set godt gå ind i sagen og lave en forhandling, det eneste jeg ikke kan er at møde for retten i sager over 50.000 kr. Men der har jeg nok et par advokater jeg kender der vil hjælpe med den del.

Det er reelt set fuldstændig op til dig, men du har lidt misforstået CVR og dets betydning :-) Ønsker dig alt mulig held og lykke med det hvert fald, og du er velkommen til at kontakte mig og høre nærmere hvis du ikke finder anden løsning :-)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mansep

Jeg har arbejdet i flere år med ansættelsesaftaler uden for retten og i retten

og der er gode saglige grunde til at ansættelsesretlige advokater er tilbageholdende

med at give faste priser.

Din sag lyder umiddelbart stærkt kompleks og som noget af en tidsstjæler og hvis

du er medlem af en fagforening eller på forhånd har overtalt dit forsikringsselskab

til at yde retshjælpsdækning, vil du have bedre muligheder for at finde en ansættelses

advokat, der kan hjælpe dig.

Jeg håber virkeligt for dig at du finder din advokat.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)