Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Inkasso eller stævning

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Jylland
Tilmeldt 21. Feb 08
Indlæg ialt: 419
Skrevet kl. 15:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Skal lige høre når vi har rykket en kunde for betaling, men har indsigelser om man så ikke kan stævne direkte.

Det er en latterlig sag men vi er blevet stædig, han havde købet rigtig meget og betalt, men kontaktede os så og sagde 5 paller er forkert, og ville gerne have dem byttet, vi beklagede, og sendte 5 paller afsted, og han skulle så returnere de 5 forkerte paller.

Han sendte kun 3 retur, og vi har så bedt om betaling for de sidste 2 paller man det vil han ikke betale han nægter han har skrevet under på modtagelse, men har fragtbrev med underskrift, der en meget som på første levering.

Skal man stadig kører rykker 1 2 3 eller kan vi stævne direkte det er kr. 3500.- inkl moms, så små penge.

På forhånd tak..:-)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:35
Hvor mange stjerner giver du? :

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Jylland
Tilmeldt 21. Feb 08
Indlæg ialt: 419
Skrevet kl. 08:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Godmorgen,

Super tak, det vil vi gøre for dyntes det er en falit opførsel, fra kundens side, når han ikke skal bruge os mere hvorfor så betale for de sidste vare.

Tilmeldt 17. Feb 14
Indlæg ialt: 128
Skrevet kl. 10:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Overvej om det er din tid og energi værd...

Som eksempel har jeg en underentreprenør, der skylder mig lige over 100.000 kr. Det har jeg brugt sygt meget tid på, og det har påvirket mit humør negativt, og har også kostet nattesøvn. Det i en periode over ca. et halvt år.

Jeg har forsøgt at gå efter firmaet, men omkostningerne ved at forsøge at inddrive pengene, overstiger sandsynligheden for at få penge ind igen.

Havde jeg haft muligheden, så havde jeg glædeligt sat en streg over pengene for et halvt år siden...

Energien kunne i stedet være brugt positivt på egen virksomhed (vækst, kundepleje, netværk), og ville uden tvivl også have været meget bedre for nattesøvnen!

Mvh
Mikkel

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 15:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel Hv:

Overvej om det er din tid og energi værd...

Som eksempel har jeg en underentreprenør, der skylder mig lige over 100.000 kr. Det har jeg brugt sygt meget tid på, og det har påvirket mit humør negativt, og har også kostet nattesøvn. Det i en periode over ca. et halvt år.

Jeg har forsøgt at gå efter firmaet, men omkostningerne ved at forsøge at inddrive pengene, overstiger sandsynligheden for at få penge ind igen.

Havde jeg haft muligheden, så havde jeg glædeligt sat en streg over pengene for et halvt år siden...

Energien kunne i stedet være brugt positivt på egen virksomhed (vækst, kundepleje, netværk), og ville uden tvivl også have været meget bedre for nattesøvnen!

Mvh
Mikkel

Hej Mikkel,

En småsag tager max 30 min og resten kører af sig selv. Det er fordi beløbet er under 50.000,- Det kan derfor slet ikke sammenlignes med dit tilfælde. Desuden er sandsynlighed for inddrivelse her meget, meget større.

Fra København
Tilmeldt 17. May 16
Indlæg ialt: 1091
Skrevet kl. 16:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Send him i fogedretten

Fra Jylland
Tilmeldt 21. Feb 08
Indlæg ialt: 419
Skrevet kl. 14:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Er det ikke fordi det er over de kr. 50000.- så det ikke er en småsag mere, har selv lavet stævningen sendt den, og den er godkendt af retten, så venter spændt.

Men det er helt rigtigt det påvirker dig negativt, og ja problemer giver søvnløshed

Mikkel Hv:
Jeg har forsøgt at gå efter firmaet, men omkostningerne ved at forsøge at inddrive pengene, overstiger sandsynligheden for at få penge ind igen.

Fra Rødekro
Tilmeldt 23. Jan 19
Indlæg ialt: 5
Fra  e-inkasso Skrevet kl. 14:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej

Vi har lavet et system til dette, se mere på vores hjemmeside e-inkasso.dk


e-inkasso er den komplette inkasso-pakke til egen-inkasso. Ingen installation er nødvendig, da alt foregår online.

MVH
Henrik
Side 1 ud af 1 (8 indlæg)