Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Køb af udlejningsejendom i min enkeltmandsvirksomhed.

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 14. Sep 12
Indlæg ialt: 8
Fra  PB Brændsel Skrevet kl. 22:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle Aminoer! 

Jeg driver en virksomhed ved siden af mit arbejde der beskæftiger sig med køb og salg af brænde. Der bruger jeg Dinero til at leve regnskab med. 

Nu har jeg så købt et hus med udlejning for øje. Da der ikke er moms på lejeindtægter og heller ikke momsfradrag for de materialer/ting der købes til huset regner jeg ikke med at køre det igennem dinero. Det skal lige siges at jeg har en revisor til at lave årsregnskabet. Kan jeg lave regnskabet i f.eks. exel og så ligge det sammen med regskabet med min anden forretning eller hvordan skal det gøres. 

Jeg tænkte selv at der måske skulle oprettes et SE-nummer, men der har jeg fået svar fra skat at det skal/kan der ikke, da der ikke er moms på indtægterne. 

Jeg påtænker at bruge VSO så jeg kan bruge det udskudte skat til af afdragelånet i huset. 

Hvis der er nogle der har nogle fif eller gode råd modtages de med stor tak. 

Mvh Per. 

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 10:10
Hvor mange stjerner giver du? :

PerSB:

Hej alle Aminoer! 

Jeg driver en virksomhed ved siden af mit arbejde der beskæftiger sig med køb og salg af brænde. Der bruger jeg Dinero til at leve regnskab med. 

Nu har jeg så købt et hus med udlejning for øje. Da der ikke er moms på lejeindtægter og heller ikke momsfradrag for de materialer/ting der købes til huset regner jeg ikke med at køre det igennem dinero. Det skal lige siges at jeg har en revisor til at lave årsregnskabet. Kan jeg lave regnskabet i f.eks. exel og så ligge det sammen med regskabet med min anden forretning eller hvordan skal det gøres. 

Jeg tænkte selv at der måske skulle oprettes et SE-nummer, men der har jeg fået svar fra skat at det skal/kan der ikke, da der ikke er moms på indtægterne. 

Jeg påtænker at bruge VSO så jeg kan bruge det udskudte skat til af afdrage på lånet i huset. 

Hvis der er nogle der har nogle fif eller gode råd modtages de med stor tak. 

Mvh Per. 

Først og fremmest, du behøver ikke bruge Dinero til at holde styr på ejendommen, og med mindre der er mange posteringer så kan det også fint fungere i et regneark.

 

Jeg vil nok lige vende det med revisoren, hvad der er bedst for dig. Når du vil bruge VSO til udlejning af fast ejendom medfører det at din brændselsvirksomhed skal med i VSO-beregningen.

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)