Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

købe varer fra kina til eget forbrug

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 21. Feb 18
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 19:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej amino

Jeg vil gerne købe noget værktøj til mit, firma som enten ikke kan findes i danmark eller er ekstremt meget dyrere end det samme fra kina. Jeg overvejer derfor at importere værktøjet fra kina.

Jeg har været ved at sætte mig ind i reglerne og eftersom det er til eget forbrug og ikke videresalg overvejer jeg om det måske bedre kan svare sig at købe det privat hvorefter jeg sælger det til virksomheden.

Tænker at ovenstående løsning ihvertfald vil give mening hvis jeg køber for under 80kr.

men, det bliver vel så væsentlig dyrere hvis jeg køber for over 80kr. hvor varerne så vil blive pålagt moms

Hvis jeg køber til virksomheden fra f.eks. kina behøves jeg vel ikke at være registreret som importør, da dette vel kun er hvis intentionen er videresalg?

Og til sidst hvis jeg køber direkte til virksomheden fra kina, skal jeg så have kineseren til at trække kinesisk moms fra fakturaen i kina, hvorefter jeg vel skal indberette både salgs og købsmoms i danmark? Tænker at dette vil være svært at få en kineser til at bruge tid på ved meget billige varer.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Du må helt enkelt ikke importere til erhverv - uanset hvor lidt - uden importregistrering som er gratis og ikke giver ekstra arbejde

Køb dog korrekt i CVR nummeret - og Kina sender uden moms og du angiver importmoms som intet kortere dig

For så billige varer - under 80 kr - tror jeg slet ikke helt jeg fatter du ikke bare køber dem i DK til firmaet, men mindre det er vældigt ofte - Det giver dig da mindre bøvl og mere sikkerhed

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 21. Feb 18
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 21:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svaret.

så må jeg jo bare blive import registreret

Grunden til det med under 80kr. er nu egentligt mest fordi jeg kender mange forskellige værktøjer som jeg endnu ikke har fundet danske forhandlere til, da jeg ellers også foretrækker at købe tingene i danmark.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)