Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Import, moms&told

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 8. May 20
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 21:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej, jeg er ved at købe en varefyldt container fra Kina, under CIF vilkårene. Sælgere står derfor ikke for at inkludere moms&told i prisen.
Varerne vil blive sendt til Københavns havn, og tror ikke jeg kan få dem udleveret før moms&told er betalt. Har nogen styr på hvordan dette skal gøres?

Ps. Moms skal betales før udlevering da varerne skal bruges privat.

Håber en af jer har erfaring med emnet - bedste hilsner Kogt
Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12670
Skrevet kl. 23:04
Hvor mange stjerner giver du? :

En container med vare fra Kina til privat forbrug - det vil nok være lidt tvivlsom om SKAT tror på det. Skal varerne videresælges skal du være importør registreret og have CVR nr.  Hvad er det for vare du vil importere?  

Da du har valgt at få godset sendt CIF skal du forvente at få en rimelig høj regning på indenlandskefragtomkostninger - prøv at søg på "fragt fælden"

Tilmeldt 8. May 20
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 23:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Tak for svar - hvordan fungere det når man skal hente sine vare fra Københavns havn, kan man ikke selv hente varerne. Er det hele containeren man skal have med, eller er varerne lagt klar til afhentning?
Kan man selv hente, så vil “fragt fælden” ikke være et problem.
Hvis jeg registrer mig som virksomhed, skal jeg vel registrer moms+told beløbet online? Efter at jeg har fået varerne udleveret?

Det er min første gang, jeg foretager handel uden for EU...
Tilmeldt 8. May 20
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 23:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Det er forresten fitnessudstyr, som jeg prøver at bestille.
Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12670
Skrevet kl. 23:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det er meget uklar om det er som privat person eller firma du importerer.  Er det et firma der importere skal det være importør registreret før der lovligt kan importere vare. uanset hvad så skal varen indfortoldes før du kan få den udleveret.  Er det stykgods eller en fuld load container du får hjem ? hvad er det for vare du importere.

Fragtfælden kommer du ikke til at slippe uden om, da det er håndtering og gebyrer du kommer til at betale for.

Tilmeldt 8. May 20
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 00:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Det er fitnessudstyr til privat-brug, pakket som stykgods. Har man ikke mulighed for selv at afhente varerne? Og er fragtfælden et gebyr, for bare at få varen udleveret, så man får ikke engang varen leveret til dørs?
Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12670
Skrevet kl. 09:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du ikke har bestilt dine vare endnu, så køb dem FOB havn, så kan du slippe for fragtfælden ved at få en dansk speditør til at stå for hjemtransporten.

Tilmeldt 8. May 20
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 11:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Har været i kontakt med min leverandør, der er ikke krav om, at jeg ikke må finde min egen speditør. Men har du styr på hvordan moms&told ordnes før udleveringen, foregår det på Københavns havn, eller skal jeg udfylde noget online?
Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12670
Skrevet kl. 14:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Mht. told og moms kommer det an på im det er et firma som importere eller en privat person.  Moms og importør registrerede firmaer betaler ikke momsen men kun tolden. Private vil bloive opkrævet både told og moms af varen pris  (husk at told beregnes af varen pris +  fragtomkosningerne)  

I langt de fleste tilfælde vil varen slet ikke komme til KBH, men blive kørt fra Hamborg havn.  udleveringen vil ske hos speditøren som også forstår selve fortoldningen.  

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)