Hej Jeg og mine 2 partnere skal rejse til asien i et par uger i forbindelse med nogle møder omkring outsourcing og andre firmarelaterede aktiviteter. Vi ønsker at bruge 4 uger på ren firmarelaterede aktiviteter og bruge de sidste 2 uger på at holde ferie som almindelige private turister. Som jeg kunne forstå det hos skat, så skal alt betales privat, hvis det ikke er tydeligt, hvad der er forretning og hvad der er privat ferie. Ved i, om følgende er tydeligt adskilt nok: Fly tur/retur = betales privat 4 uger på hotel, hvor der udelukkende sker firmarelaterede aktiviteter og møder = betales af virksomheden 2 uger på et andet hotel/ny destination = betales privat Og er der noget man skal være særligt opmærksom på og hvad er jeres erfaringer? :) |
ja så længe de 4 uger alene er firmarelaterede kan I trække hotel og mad i den periode. Jeg kan nu ikke se I ikke også kan trække flyrejsen - når rejsens formål er firma og ikke privat - da man godt må holde ferie under en firmarejse. Jeg ville nu i alle fald nok mindst dele den så firma tog halv del men det forudsætter I kan vise de her seriøse møder og forretningsaktiviteter i de 4 uger - alt det private er for egen regning, men I kan jo ikke gennemføre firmadelen uden at skulle frem og tilbage
vh John Hannover