Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Indsigelse mod betaling

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 24. Jul 18
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 14:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg søger lidt hjælp og rådgivning til at finde ud af hvem, hvad, hvor der skal gøres.

Sagen er denne:

Kunden køber 3 forskellige varer hvoraf kun 2 kan leveres. Samtidig med afsendelsen udstedes der en kreditnota som ved en fejl kun er beløbet uden moms.

Kunden modtager forsendelsen med PostNord og kvitterer for modtagelsen.

Uden forudgående varsel opdager vi at der er rejst en sag "Indsigelse" og at der tilbageholdes det fulde beløb. Dvs at kunden beholder varerne, får udbetalt beløbet fra kreditnotaen og forlanger det fulde indbetalte tilbage.

I det dokument der er navngivet "Dispute" får vi kun 1 ud af 3 sider og det der står i dette dokument er i strid med sandheden. F.eks angives det at hun aldrig har fået en faktura, denne fremsendes sammen med handelsbetingelserne og besynderligt nok vedlægges denne i svarskriftet.

Vores indløser skriver at MasterCard kræver at alt oversættes til Engelsk?? Er vi ikke i Danmark og underlagt Dansk lovgivning? Sagen kan slet ikke oprettes da FinansDanmark og Forbrugerombudsmanden har præciseret at sådan en sag kun kan oprettes hvis de almindelige regler om forbrugerkøb er forsøgt, selv banken har dette skrevet i betingelserne. Banken er kontaktet men er ligeglad, som de svarer så har de blot sendt sagen videre.

Er dette en ny trend baseret på at "man opgiver" at slås mod banker/MasteCard og vore forsikringsselskaber synes at beløbene er for små.

Har nogen af jer prøvet dette og hvad har i gjort?

mvh

Jan

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 29. Feb 16
Indlæg ialt: 315
Fra  Andelsbolig.nu Skrevet kl. 09:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Er indsigelsen gjort hos Mastercard ?

Hvis den er gjort hos Mastercard, skal du bare svare Mastercard på dansk, evt. via din egen bank.

Jeg har selv gjort indsigelse fordi sælger pludselig gjorde mig til medlem af sin club, alt foregik på dansk og med seriøs sagsbehandling. 

Rådgivning, vejledning og sparring til andelsboligkøbere og andelsboligforeninger - Klaus Folmann

Tilmeldt 24. Jul 18
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 11:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Klaus

Ja det er MatserCard jeg er sælger så måske det er alligevel korrekt at jeg skal svare på engelsk - tak for Google Translate

mvh

Jan

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)