Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Moms

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2077
Skrevet kl. 19:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan se, at der er kommet en ny menu under moms:

Salg uden moms til EU?

Men jeg kan også se, at der er en undtagelsestærskel på flere forskellige beløb.

Skal salg til andet EU land indberettes med VAT nummer og beløb, når der på 12 måneder ikke kommer i nærheden tærsklen?

Tak på forhånd.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46435
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Den har nu været der hele tiden - men set anderledes ud i menu - men indberetningen er helt uændret - og ja uanset beløb skal det indberettes på VAT nr og i rubrik B hvis du er momsregistreret

Jeg kan ikke se hvor du ser det med undtagelsestærskel i skat? Til private er der en 10.000 euro grænse hvor du kan have dansk moms og derefter samlet skal være registreret i moss systemet for hvert EU land for ydelser og fra 1/7 for varer - men hvor ser du undtagelsestærskel for salg til andre momsregistrerede i EU

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2077
Skrevet kl. 06:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar, John.

Den med undtagelsestærsker er fundet på EU's hjemmeside:

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46435
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kan jeg slet ikke se hvad er - men det har intet med hvornår du som dansk virksomhed skal angive per EU VAT nr i moms i alle fald - 

Det ligner grænser for varenes fri bevægelighed og for hvornår der skal ske indberetning af vareforsendelsen i det enkle land - men det har intet med EU moms at gøre. Det er fra kr 0 og har altid været det

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2077
Skrevet kl. 18:07
Hvor mange stjerner giver du? :

https://europa.eu/youreurope/business/selling-in-eu/selling-goods-services/selling-products-eu/index_da.htm

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46435
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja - varenes fri bevægelighed og toldfrihed har da intet at gøre med indberetning af EU moms per VAT nr som er fra kr 0 og har eksisteret i masser af år - helt uændret

Det nytter jo ikke noget du bare surfer og finder noget der intet har med sagen at gøre - du kan sågar i linket klikke videre til momsregler som er noget helt andet - men brug dog skats egne om du vil surfe dig til den viden  Men det er IKKE noget nyt - det er ældgammelt

https://skat.dk/skat.aspx?oid=2234587  se under "indberet EU moms to steder osv"

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2077
Skrevet kl. 21:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak John,

Det er ikke for at snyde, men var bare i tvivl.

Alt er indberettet som foreskrevet.

Men: hvad så hvis en kunde ikke har VAT-CVR-MwSt nummer osv. Tænker militær?

Det er ikke anført.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46435
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Alle - også offentlige (ex militær i det omfang deres andel er momsreg) har et VAT nr hvis de skal leveres med reverse charge - ellers skal de behandles som ikke momsregistrerede = med dansk moms op til 10.000 euro samlet EU omsætning og derefter med lokal moms i hvert EU land for ydelser og fra 1/7 samme for varer

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2077
Skrevet kl. 09:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
militær har et VAT nr

Nej, det er ikke korrekt. Og på ordre til levering efter 1. august er anført: Bemærk, der skal ikke opkræves moms (oversat fra tysk/engelsk).??

Det samme gælder, hvis det leveres i DK. Køretøjer er uden moms og afgift også lastbiler!

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46435
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Pythonrap:

Cookie - John Hannover:
militær har et VAT nr

Nej, det er ikke korrekt. Og på ordre til levering efter 1. august er anført: Bemærk, der skal ikke opkræves moms (oversat fra tysk/engelsk).??

Det samme gælder, hvis det leveres i DK. Køretøjer er uden moms og afgift også lastbiler!

ok så må militær være en undtagelse fra andre offentlige som skal være med moms på fakturaen fra momspligtige leverandører generelt - og jeg har i alle fald tidl skulle lægge moms på masser af store leverancer til militæret (men undtagelser for diplomati - udsendte soldater mm - "visiting forces - men ikke alm leverancer til militær i alle fald tidl.) - Hvis du bare er sikker på at have googlet korrekt så er det fint
Forsvarsministeriets styrelse og forsynings og material tjenesten er i alle fald momsregistrerede - jeg er ikke helt tryk ved din googlen men er DU sikker, så er alt jo godt

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)