udfordring i excel - er der en kynding? Hej Excel bruger, jeg er gået i stå i forbindelse med at lave et saldo og likviditets budget i excel. Er der nogen her der kan hjælpe med hvordan, jeg laver en formel, så en summerings kolonne forløbne producere konto saldo. Man kan godt den anden vej, forstået som, hvis man bliver ved med at skrive i bunden af arket, ny dato og ny dato og ny dato, så kan man godt få summering af, hvad der så vil være på saldoen, hvis der har været de indskrevne ind og udgifter, men at vende kolonnen om, så fremskrevet saldo konto automatisk fremstår opsummeret kan jeg ikke finde ud af. Er der nogen der kan hjælpe.
- Jens Arentzen |
Jeg ville have EN kolonne med de nye tal i f.eks A - og ved siden af en kolonne B som hele tiden summerede hvad der stod ovenfor i B med det nye i A
Øverst i B står "=a1 - og så i næste B står = B1+A2 - og den kolonne er så bare kopieret ned i uendelighed så den tager sum fra B + det ny tal fra A
beløb | sum |
100 | 100 |
100 | 200 |
100 | 300 |
200 | 500 |
Der kan være andre smartere måder, men sådan gør jeg - og jeg kan li, at jeg hele tiden kan se saldo/sum ud fra hver ændring i A
vh - og godt Nytår Jens