Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

udfordring i excel - er der en kynding?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 8. Jun 11
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 11:32
Hvor mange stjerner giver du? :

udfordring i excel - er der en kynding?

Hej Excel bruger, jeg er gået i stå i forbindelse med at lave et saldo og likviditets budget i excel.

Er der nogen her der kan hjælpe med hvordan, jeg laver en formel, så en summerings kolonne forløbne producere konto saldo.

Man kan godt den anden vej, forstået som, hvis man bliver ved med at skrive i bunden af arket, ny dato og ny dato og ny dato, så kan man godt få summering af, hvad der så vil være på saldoen, hvis der har været de indskrevne ind og udgifter, men at vende kolonnen om, så fremskrevet saldo konto automatisk fremstår opsummeret kan jeg ikke finde ud af.

Er der nogen der kan hjælpe.


Kort sagt kan man sige, at summerings funktionen, i stedet for at summere oppefra og ned, skal kunne summere nedefra og op. Håber på Hjælp derude.

- Jens Arentzen

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46452
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ville have EN kolonne med de nye tal i f.eks A - og ved siden af en kolonne B som hele tiden summerede hvad der stod ovenfor i B med det nye i A

Øverst i B står "=a1 - og så i næste B står = B1+A2 -  og den kolonne er så bare kopieret ned i uendelighed så den tager sum fra B + det ny tal fra A

beløb sum
100 100
100 200
100 300
200 500

Der kan være andre smartere måder, men sådan gør jeg - og jeg kan li, at jeg hele tiden kan se saldo/sum ud fra hver ændring i A

vh - og godt Nytår Jens

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3337
Skrevet kl. 15:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

hvis du har 

Cookie - John Hannover:

beløb sum
100 100
100 200
100 300
200 500

Der kan være andre sma

her kan du skrive i den første sum følgende formel hvis "beløb står i a1" og hvis de første 100 står i "a2":

formel: =sum(a$2:a2) - før formlen ned... så stiger a2, mens a$2 ikke ændrer sig.

Tilmeldt 8. Jun 11
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 10:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John - Jeg håbede os sådan at høre fra dig hæhæ.

Vi KAN funktion med at summere op, oppefra og ned, med det er summerings funktionen, den anden vej: nedefra og op vi eftersøger. 

Således at øverst på excelarket, står fremtidige datoer, og nederst i excel arket står gamle datoer, således, at excel-arket øverst har stående, fremtidige saldo og likviditet, hvis nedenfor indsatte kommende indtægter og udtægter, er korrekte. SÅ vores spørgsmål er, hvordan laver man " omvendt summering", altså ikke lægger sammen nedad, men lægger sammen opad. Ved du det? 

Tak for dit svar, godt nytår og alt muligt godt,

mange hilsner Jens 

Tilmeldt 8. Jun 11
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 10:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej J0rgen, tak for dit indspark.

Vi KAN funktion med at summere op, oppefra og ned, med det er summerings funktionen, den anden vej: nedefra og op vi eftersøger. 

Således at øverst på excelarket, står fremtidige datoer, og nederst i excel arket står gamle datoer, således, at excel-arket øverst har stående, fremtidige saldo og likviditet, hvis nedenfor indsatte kommende indtægter og udtægter, er korrekte. SÅ vores spørgsmål er, hvordan laver man " omvendt summering", altså ikke lægger sammen nedad, men lægger sammen opad. Ved du det? 

mvh Jens 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46452
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg synes min giver smukkere billede med hele tiden at vise sum i rubrik B og udgift i A  - men det du vil er samme som summere ned i princip

I a 1 trykker du "shift alt =" og markerer alle celler ned så langt du har behov for eller - manuelt skriver i øverste A 1:

=SUM(A2:A100) så får du summeret de 100 neden under (eller alle andre tal end 100 afhængig af hvor langt du vil have den til at forsætte

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 8. Jun 11
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 11:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg formulere mig rigtig ringe John.

Fordi du svarer på noget jeg godt kan, det er er at vende summering om, så den ikke tæller sammen oppefra og ned, men tæller sammen nedefra og op i en kolonne - Tusind tak for din venlig at du vil svare, men kan du dén funktion. 

John, må min kloge unge mand der sidder med det ringe til dig?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46452
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:19
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg er ude de næste dage - men forstår nu ikke problemet

Hvis han skriver som foreslået i A 1 - så vil alt han skriver al alle rubrikker blive summeret i A 1  -her står =SUM(A2:A15)    i A 1 og om jeg nu skriver nedefra og op eller oppe fra og ned - så tager den jo alt jeg skriver i alle de a rækker der er markeret og lægger dem sammen til sum i A 1 (eller et hvilket som helst andet sted jeg skrev) - Men jeg forstår nok ikke helt hvad du vil så se for forskel i summeret oppefra og ned eller nedefra og op - .

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 8. Jun 11
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 13:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for hjælpen John. 

hvornår ville du eventuelt være tilbage igen, hvis nu måske måske, at vi ikke havde fundet en løsning og min assistent måtte prøve at forklare dig det over en tlf? 

dbh  

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46452
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:55
Hvor mange stjerner giver du? :

nok ikke før efter weekenden i alle fald en gang eftermiddag

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)