Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Søger investor

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 22
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 14:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej, mit navn er Emil Leonhard og jeg har lige netop startet virksomheden "MatematikScoop".

Her tilbyder jeg mentorforløb i matematik på gymnasieniveau. Jeg søger en investor der vil investere 10.000 DKK i min virksomhed og hertil selvfølgelig få en andel af virksomheden - det aftales nærmere hvor stor en andel.

Jeg har gennem mange år været mentor hos diverse virksomheder, og det er her gået op for mig, hvor meget der kan forbedres. Hos eksempelvis MentorDanmark skal man blot have fået topkarakterer for at kunne blive mentor i et fag. Man bliver altså som mentor kastet ud i et forløb uden at kende til, hvordan man mest optimalt lærer fra sig. Jeg har gennem årene samlet de absolut bedste læringsteknikker. Altså måder hvorpå eleven lettest og hurtigst forstår et matematisk problem. Alle mine mentorforløb har fået 5/5 i rating, og mange af disse elever har været elever der var utilfreds med deres tidligere mentor. Her er altså, med de rette redskaber, en enorm forskel at gøre. Efterspørgslen er stor, og mange gymnasieelever ville gerne klare sig bedre i matematik. Derudover klager mange over at mentorforløb er dyre, og derfor starter jeg ud med priser helt ned til 150 i timen.

Da jeg lige er startet, har jeg kun omsat for 1050 DKK. Jeg er ved at lave en aftale med "Group Online" som skal hjælpe med alt fra SEO til hjemmeside design til marketing.

Rådgiverne siger, at idéen er rigtigt god og at den nok skal få succes. Jeg mangler blot lidt kapital til at få skudt den ud i verden.

Der er væsentligt flere detaljer og større potentiale end jeg lige kan forklare her, så hvis det har den mindste interesse så skriv endelig eller giv mig et opkald på +45 50436087.

Jeg har ikke før søgt investor, så ret mig endelig hvis der er noget jeg misforstår.

Jeg håber, du er den nye investor :-)

Mvh. Emil Leonhard
Fra København
Tilmeldt 20. Apr 22
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 14:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Måske kig på Capino

Held og lykke
Fra Albertslund
Tilmeldt 19. Apr 22
Indlæg ialt: 89
Skrevet kl. 13:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Heysan Emil

Synes det er en spændende problemstilling du er på vej ud i - men jeg tror du har behov for meget mere end 10.000 kroner.
Herudover er din søgning meget udfordrende ved du ikke lægger op hvad du mener din valuation er.

Taler vi 10.000 for 0.1% eller taler vi 10.000 for 25% - mit gæt, er nok et sted midt mellem.

--

Når det så er sagt, så skal du have meget mere kød på, hvad får virksomheden ud af de 10.000 i indskud, 100 nye kunder som hver giver 150 kroner for én time, eller noget helt andet?

//Mathias
Fra Horsens
Tilmeldt 12. Aug 18
Indlæg ialt: 471
Fra  Twoday IT Minds Skrevet kl. 09:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Emil,

Jeg ved ikke om du kan huske det men vi 2 snakkede sammen for 2-3 uger siden omkring din virksomhed og hvad det er du eventuelt har brug for.

Som der bliver nævnt i et andet opslag så skal der lidt mere info omkring hvad man får ud af de 10.000,- samt hvad skal de 10.000 være med til at genere.
Angående et samarbejde med Group Online så håber jeg du har lavet dit baggrundstjek inden du skriver under med dem.

Men jeg prøver lige at give dig et kald i løbet af i dag så vil jeg gerne gå mere i dybden med det hele.

Med venlig hilsen
Mathias
Startup Central

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 23:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Sådan helt overordnet er din virksomhed ikke investerbar, ihverfald ikke endnu, som den bliver præsenteret her. 

På nuværende stadie bør du bruge alt din energi på at få nye kunder, og geninvestere de penge du tjener i virksomheden. Hvis der er noget der blokerer dig, og det absolut er nødvendigt at bruge penge (det tror jeg ikke umiddelbart der er), så er beløb i den størrelsesorden du snakker om mere en Friends, Family & Fools runde du har brug for. Altså nogle som vil hjælpe dig med lidt penge, uden at ville kræve meget til gengæld, og som ikke vil blande sig i din drift. 

Når du har arbejde nok til til dig selv fuld tid, og til at have flere freelancere til at hjælpe dig, og der er en god vækst i antallet af kunder løbende, så er tiden mere moden til at snakke med investorer. For så er der mere noget at investere i, og det er nemmere at se om din service er noget der efterspørges og om det kunne blive en større virksomhed.  


Tilmeldt 17. Oct 18
Indlæg ialt: 186
Skrevet kl. 06:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Der skal mere tekst på før folk til investere i sådan noget, skriv lidt om dig selv og hvad du kan. skriv lidt om hvor meget sitet koster, og hvad pengene skal bruges på. skriv lidt om hvad du selv kan, måske ville det være en ide at skrive hvor meget du selv har invisteret i din virksomhed. der findes nogle gratis skabeloner omkring forretningsplaner som kan hjælpe dig lidt på vej, så du måske får en ide omkring det at søge penge hos investoere eller andre

Tilmeldt 25. Jun 19
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 16:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du dropper Group Online, hvor du kommer til at hænge på et abonnement i mange år, kan jeg ganske givet hjælpe dig.

Send mig evt. en PB.

/kebo

Fra The Moon
Tilmeldt 2. May 14
Indlæg ialt: 854
Fra  Space Surfer Skrevet kl. 14:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Emil

Mine røde lamper blinker voldsomt lige nu...

Der er så meget af det du skriver der bare gør at en eller anden bør bede dig om lige at trække i håndbremsen.
Jeg kan og skal ikke vurderer om det du ønsker at sælge er godt eller mindre godt. Dertil kender jeg ikke dit markede godt nok.

Men med en omsætning på under 1100,-, et omkostningsniveau som ikke er oplyst, med en manglende valuering, med manglende oplysnng om hvad det egentlig er du skal bruge kapital til, så er din case nærmest håbløs fra start.

Bare det at du går i byen med et ønske om et kapitalindskud på 10.000,- virker en kende useriøst for en investor.
Sagt på en anden måde, det du ønsker burde du selv kunne hente i en bank eller låne af en ven.

Ud fra det du skriver, lyder det lidt som et hobby projekt du tror 100% kan blive en levevej uden at have lave dit forarbejde godt nok.
Bare det at du oplyser din omsætning til nærmest ikke at eksisterer og så falde for Group Online som naturligvis syntes det er verdens bedste ide så længe der betales ved kasse et.

At være selvstændig kræver hårdt og vedholdende arbejde. 
Her er en af de gyldne regler som start-up virksomhed, at alle udgifter du kan holde nede ved selv at gøre arbejdet, skal bare gøres.

Mit bedste bud til dig, vil være at finde en mentor som allerede har været alt det du ønsker igennem. Hvis du ikke har en i dit netværk, er jeg ganske sikker på der vil være en herinde som vil hjælpe dig.

Held og lykke med projektet.

Tilmeldt 9. Feb 12
Indlæg ialt: 1133
Skrevet kl. 11:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Frederiksberg
Tilmeldt 5. Nov 12
Indlæg ialt: 608
Skrevet kl. 11:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Lurks in the dark:
For slet ikke at nævne det faktum at det snart er slut med behovet for at lære matematik for os mennesker...

Samme argument kunne man jo bruge om lommeregneren da den kom frem. Hvorfor lære at gange og dividere når den kunne gøre det for dig? AI bots kan efterhånden også skriver tekster, så hvorfor lære at læse og skrive? Hvorfor i det hele taget lære noget som helst, når du bare kan hæve kontanthjælp hos kommunen?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)