Hej. Jeg har netop startet min egen webshop, og det eneste jeg mangler er at bestille nogle varer, som jeg kan videresælge til kunder. Dog er jeg lidt i tvivl om, præcist hvad reglerne er for at importere varer fra udlandet; b2b, og hvilke ekstra udgifter, jeg evt. skal af med.
Skal jeg betale moms, når jeg importerer fra udlandet? Og er der andre udgifter, jeg skal af med, når jeg køber varer fra udlandet? (både inde og uden for EU)
Vil sætte stor pris på hjælpen! Har selv undersøgt, men har haft svært ved at finde konkrete svar.
Når du spørger som du gør, så lyder det lidt som at kaste sig ud på dybt vqnd, uden forudgående svæmmekundskaber.
Har du testet, om dine varer, med alle omkostninger ved at drive virksomheden, bank, betalingsløsning, website og formentlig let 30-50% returvarer, kan konkurere med de store shops der formentlig sælger helt samme slags varer idag?
vh John Hannover
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Hejsa - man kunne også bestille sine varer på de store udenlandske handelsplatforme - uden for EU. De er koblet op på SKATS systemer. Derfor betaler du moms med det samme og skat får sine penge automatisk. Du sparer derved dette fee som transportørerne tager - op til 250,- og momsen får du jo tilbage alligevel.
den for EU. De er koblet op på SKATS systemer. Derfor betaler du moms med det samme og skat får sine penge automatisk. Du sparer derved dette fee som transportørerne tager - op til 250,- og momsen får du jo tilbage alligevel.
Det setup lyder noget mærkeligt. Så du vil påstå at varen ikke skal indfortoldes ved ankomst til DK?
Normalt vil en vare skulle indfortoldes når den ankommer til DK, og importør registrerede firmaer betaler aldrig import momsen. Gebyret nogle transportører tager er for at lave indfortoldningen.
Man kan købe via platofom hvor omsen er forudbetalt og hvor de også betaler told (som de så lægger oveni + ofte noget gebyr eller - lagt i varens pris, ingen arbejder gratis
Så får man forhåbentlig en regning der specificerer told og klart specificerer Dansk moms (det kræver at disse platforme er momsregistrerede i Danmark blot) De er ikke koblet op mod skat eller noget andet end, at de i så fald er momsregistrerede i Danmark helt enkelt
ShopUSA er f.eks en sådan mulighed, som langt mest bruges af private da man ofte som firma ikke får ordentlg bilag til momsfradrag og told ud af det, men blot en samlet pris for varen og så er der ikke fradrag som moms
vh John Hannover
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Postnord overtager bl.a. pakker fra andre transportører selv om man har bestilt en anden transportør. Har prøvet det adskillige gange med reservedele bestilt i England !! Men man kan da få oplyst hos postnord hvordan momsen hænger sammen hvis man betaler momsen et godkendt sted i udlandet !
Men man kan da få oplyst hos postnord hvordan momsen hænger sammen hvis man betaler momsen et godkendt sted i udlandet !
det ville ikke give momsfradrag hvad postnord meddeler på nogen måde - Det kræver altid EN ting for momsfradrag, at man har en regning fra en leverandør der er dansk momsregistreret (man kan se dansk momsnummer) Ellers er der ikke fradrag for moms i virksomheden
vh John Hannover
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER